הגרדיאן עוזב את "המאמרים המידיים" של פייסבוק ואת אפל ניוז

הגרדיאן
הגרדיאן

עיתון הגרדיאן (The Guardian) הבריטי, שנחשב לאחד מגופי החדשות המשפיעים בעולם, עוזב את המאמרים המידיים (Instant Articles) של פייסבוק ואת שירות החדשות "אפל ניוז". אל השירות של פייסבוק שמאפשר טעינה מהירה של הכתבות מהאתר ישירות בתוך האפליקציה של פייסבוק, הצטרף הגרדיאן ב-2015 ביחד עם ה-BBC במסגרת תוכנית הבטא של פייסבוק עם פאבלישרים נבחרים.

דובר הגרדיאן, אישר את הפרטים ל-Digiday ומסר: "ערכנו ניסויים נרחבים במאמרים המיידים של פייסבוק ובשירות החדשות של אפל במטרה להעריך אם הם מתאימים ליעדים המסחריים והמערכתיים. לאחר שערכנו ניסויים אלה, החלטנו להפסיק לפרסם בפורמטים בשתי הפלטפורמות. המטרות העיקריות שלנו הן להביא את הקהל לסביבה מהימנה בתוך נכסי הגרדיאן, כך שנוכל לתמוך ולבנות קשרים עמוקים יותר עם הקוראים שלנו, תוך הגדלת מספר המנויים והתרומה לעיתונות מהשורה הראשונה."

הגרדיאן אינו הפאבלישר המשמעותי הראשונה שנוטש את ה-Instant Articles של פייסבוק. בחודשים האחרונים, החלו גופים דומיננטים כדוגמת חדשות BBC, נשיונל ג'יאוגרפיק, הוול סטריט ג'ורנל ונוספים, להמעיט את השימוש במאמרים המידיים, לצד הניו יורק טיימס שנטש אף הוא לחלוטין את השימוש בפיצ'ר.

לטענת אותם גופים, השימוש במאמרים המידיים של פייסבוק לא רווחי כפי שפייסבוק הציגה ואף הוביל לירידה בהכנסות מפרסום ופגיעה בחופש המותג והעיתונות. מנגד, שימוש ב-AMP, שירות דומה לזה של פייסבוק מבית גוגל, דווקא הוביל לעלייה של 60% בטראפיק לאתר הגרדיאן, כך על פי הדובר. בארץ, היקפי השימוש ב'מאמרים המידיים' נמוך במיוחד. בין האתרים שמשתמשים בו ניתן למצוא את הארץ-דה מרקר, הצל וגיקטיים.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. חחח תשובה מוזרה, לא מה הם המושגים בפני עצמם אלא בהקשר לפוסט הנ"ל לגבי מאמרים מידיים וכו.

  2. win win הוא מצב בו שני הצדדים המעורבים בעסקה מרוויחים באותה מידה, כלומר העסקה כדאית לשניהם. ברגע שעסקה כדאית לשני הצדדים תהיה לה המשכיות לאורך זמן, אולם אם יתברר שהעסקה כדאית יותר לצד אחר (זה שיזם אותה) וכדאית הרבה פחות, אם בכלל, לצד שנענה לה, או אז אנחנו עוברים למצב של WIN LOSE שיגרור לרוב יציאה מהעסקה או ביטולה.

    מודל עסקי הוא תכנית, שיטה שעליה מבססת חברה את פעילותה, שמטרתה לייצר לה הכנסות/ רווחים.
    גם כאן, אם המודל העסקי של תאגיד ייצר הכנסות ורווחים רק לתאגיד, תוך שהוא מתעלם מהמוטיב המרכזי שמעניק לו את זכות הקיום, והוא- יצירת ערך ללקוח, המודל העסקי לא יספק את הסחורה, מהטעם הפשוט, שהלקוחות, לאחר תקופה יבחינו שאינו מייצר להם תרומה וערך וינטשו את השירות.

  3. מתבקשים כמה משפטים נוספים להדיוטות – מה זה, למה זה אמור להיות win win לשני הצדדים, מודל עיסקי ולמה זה לא ממריא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים