גיא הוכמן והזכיינית רשת מואשמים ביצירת פייק ניוז שנועד להשניא את הציבור החרדי

פייק ניוז? מתוך הסרטון של רשת
פייק ניוז? מתוך הסרטון של רשת

סרטון שפורסם בעמוד הפייסבוק של 'רשת' מציג כיצד גיא הוכמן, זוכה לקללות, זריקות ביצים, יריקות ואף מותקף ע"י חרדים, לאחר שצעד עם דגל ישראל ברחובות בני ברק ◄ לטענת אתרי החדשות החרדים, בהם 'כל הזמן', הסרטון פוברק ותוסרט מראש במטרה להשניא את הציבור החרדי ◄האם מדובר בחדשות מזויפות? ◄ נועה תמיר, העורכת הראשית של אתר 'רשת' מסרה למזבלה: "לצערנו הסרטון אותנטי לגמרי" ◄ עידכון: רשת הסירה את הסרטון. התגובה המלאה עודכנה מטה.

למעלה מ-340 אלף איש צפו אמש בסרטון של גיא הוכמן, טאלנט הוידאו של זכיינית ערוץ 2 'רשת', כשהוא צועד ברחובות בני ברק עם דגל ישראל ענקי, במטרה ללכוד במצלמה את תגובותיהם של פלחים אדוקים במגזר החרדי (חסידי סאטמר). הסרטון שצולם ככל הנראה ביום השואה, פורסם אמש (חמישי) בשעות הערב בעמוד הפייסבוק של רשת, תחת הכותרת "ישראל 2017: איך דגל ישראל התקבל בעיר במרכז הארץ?" וההבטחה כי מדובר ב"תיעוד מטלטל".

בסרטון נראה הוכמן מסתובב עם דגל ישראל בכמה מהשכונות היותר אדוקות וקנאיות (יש שיגידו קיצוניות) בבני ברק, תוך שהוא עוצר במקומות עם ריכוזי קהל, בהם בתי ספר, ישיבות וכוללים, במטרה לבדוק את תגובות תושבי השכונות. והתגובות לא איחרו לבוא והוכמן ספג צעקות בוז וקריאות גנאי, ובכך נראה שכבר בשניות הראשונות של הסרטון, המסר שלשמו הוא נוצר הועבר בהצלחה.

בהמשך הסרטון, עולה הכותרת "דקות בודדות לאחר שנכנסנו, החלו להזהיר אותנו". ב'רשת' הציגו כאילו היו בסיכון חיים כזה או אחר, תוך שברקע נשמעים קולות שמזהירים את הוכמן כי הוא יוצר פרובוקציה: "לך באמצע העיר, לא פה. הם יזרקו עליך אבנים, בלוקים" כך הפציר בפני הוכמן אחד העוברים ושבים. הוכמן כאמור המשיך בשלו למרות האזהרות וכמה שניות לאחר מכן, עולה בסרטון הכותרת "ואז החלו היריקות וזריקות הביצים" והן אכן החלו, כך לפחות מוצג בסרטון.

אלא שקשה להעביר את הפאנצ' ללא קצת אלימות, כזו שתמחיש את המסר שלשמו נוצר הסרטון. ובכך באורח פלא וכנראה תודות להשגחה עליונה של התסריטאי הגדול שבשמיים, כ-32 דקות מרגע כניסתם של הוכמן וצלם 'רשת' (אורי שצ'יגובסקי) לבני ברק, עוצר לצידם לפתע קטנוע עליו רכובים שני אנשים, במה שנראה כמו סצינה שלקוחה מסרטון חיסולים של העולם התחתון, כשאחד מהם יורד מהקטנוע ושובר להוכמן באלימות רבה את המקל של הדגל, תוך שחברו מדרבן את מעשיו "שבור לו את זה, שבור לו את זה!".

הפינאלה הגדול של הסרטון עשה את שלו, עם למעלה מ-340 אלף צפיות, 3000 שיתופים, 2000 תגובות ו-5000 לייקים, רובם ככולם רתחו על מראה עיניהם, היתכן שבמדינת ישראל, רק קילומטרים ספורים מתל אביב, נוהגים כך בדגל המדינה? במערכת אתר החדשות החרדי 'כל הזמן' הרימו לא מעט גבות והחליטו לבדוק את מהימנות הסרטון. כאשר על פי הפירסום, עולה כי יתכן ומדובר בסרטון מתוסרט ומפוברק או באנגלית פשוטה וטרנדית פייק ניוז מהסוג הקשה, ההרסני והמסוכן ביותר.

על פי עיתונאי 'כל הזמן' ארי קלמן וחיים פרידלנדר, לידי אתר החדשות החרדי, הגיעו כמה וכמה עדויות מבוססות, שמעלות חשש כי הסרטון נוצר במטרה להשניא את החרדים על הציבור הכללי. על פי שמוליק ויינריך, שלטענתו היה אחד מעדי הראייה שנכחו במקום, עולה כי לאחר התקיפה, האופנוען ברח מהזירה רק בכדי שהאירוע יצטלם בצורה אותנטית, אולם לאחר מספר דקות הוא חזר לשאול את הוכמן "איך יצא?". על פי צפייה חוזרת בסרטון, עולה כי האופנוען וחברו תועדו במצלמה טרם האירוע.

ב'כל הזמן' אף הצליחו להשיג, כך לפחות על פי הפירסומים, את תגובתו של האופנוען מהסרטון ששיתף בהתנהלות המאורעות: "נסעתי עם חבר על האופנוע ברחוב חזו"א פינת נחמיה בבני ברק, ראיתי התגודדות של אנשים וצלמים בצד, חבר שלי מכיר את הוכמן והתחיל לדבר איתו, והוכמן ביקש בוא תעשו קטע עם האופנוע בשביל מערכון סאטירי, לא חשבתי והסכמתי" כך הוא מספר ל'כל הזמן'.

רוכבי האופנוע, לפני האירוע, לכאורה
רוכבי האופנוע, לפני האירוע, לכאורה

אותו צעיר מוסיף: "רק היום כשראיתי את הסרטון הבנתי מה עשיתי ואני מתחרט שלא חשבתי לפני ששברתי את הדגל, אם הייתי חושב, הייתי מבין שהעיתונאי רוצה להשתמש בי כדי לבייש את המגזר שלי".

הסרטון שזכה לכותרות כדוגמת 'הסתה ברשת' ו-"כתב פרובוקטור ביים סרטון מסית בבני ברק" בתקשורת החרדית, הגיע תוך זמן קצר גם לשולחנו של ח"כ יגאל גואטה, שקרא לפטר את הוכמן. גואטה מסר: "סיפור ההסתה שנחשף בכל הזמן מגלה את פניהם המכוערות של אנשים קטנים בתקשורת הישראלית שיוצרים פרובקציה שקרית על מנת להשניא את החרדים ולזרוע פירוד בעם. מוטב שרשת תודיע על פיטוריו המידיים של האיש הקטן והחצוף גיא הוכמן שביצע פרובקציה שקרית ע״מ להשניא את החרדים ולגרום פירוד בעם".

שמעון ליברטי, עורך ב'כל הזמן', פירסם בפייסבוק: "כשראיתי את הסרטון של גיא הוכמן מ'רשת', בו כביכול ברנש אלמוני רכוב על אופנוע שכלל לא נראה חרדי, שובר לו את דגל ישראל בבני ברק, זה היה נראה לי חשוד ומפוברק. אז מתברר שאכן כך. הוכמן ניסה לעשות פרובוקציה מסיתה באמצעים בזויים, משזה לא הצליח לו, החליט לפברק ולזייף אירוע."

בסטטוס נוסף שפורסם ע"י חיים פרידלנדר, נכתב: "עבור חרדים רבים עשרת הימים שבין יום השואה ליום העצמאות הם עשרת ימי חרדה. חרדה מהפרובוקציה הבאה שתשודר בכלי התקשורת. לצערנו, רבים מהפרובוקציות באים מתוכי המגזר, צעקות "נאצי" על חייל חרדי ביום השואה, הפגנה בשעת הצפירה ביום הזיכרון ושריפת דגל ישראל ביום העצמאות. עם השנים, רבים מכלי התקשורת הבינו שאותם פרובוקטורים משתייכים לשולי המגזר והפנימו שזה לא מייצג. אבל הרייטינג מה יהיה עליו? אל דאגה, נמצא הפתרון, נייצר פרובוקציה בבני ברק, בירת המגזר. "הדוברים" החרדים לא יוכלו לטעון שמדובר בקנאים/סיקריקים/שוליים וכו', זו בירת המגזר, לא מאה שערים".

"וכך בתחילת השבוע "עיתונאי" רשת נכנס לבני ברק כשבידו דגל ישראל ענק. מטרת שליחתו הייתה ברורה, להכפיש את המגזר החרדי. הרי אם ברצונו היה להביא את דעתם של בני המגזר ויחסם למדינה, הוא היה אמור לראיין את העוברים ושבים, אלא מאי, זה לא מצטלם טוב, זה לא מביא רייטינג. במשך חצי שעה צעד הכתב בבני ברק, מחיידר תשב"ר לסאטמר, אך לצערו מלבד קריאות 'בוז' מילדים ויריקה מאחד העוברים ושבים, מצלמתו לא קלטה שום אירוע ששווה שידור. ואז נמצא הפתרון – אופנוען, שעובר במקרה או שלא, וניכר היה לפי כל עדויות הסובבים שמכיר את העיתונאי, שובר את הדגל ונמלט מהמקום. כמה מוזר היה שאותו אופנוען חזר כעבור דקות לזירת הפשע ושאל את העיתונאי "איך היה". כך כתב פרידלנדר.

נועה תמיר, העורכת הראשית של אתר 'רשת' מסרה למזבלה: "לצערנו הסרטון אותנטי לגמרי".

עידכון 11:30: רשת בחרה להסיר את הסרטון שעורר סערה בחברה החרדית. מרשת נמסר: "לצערנו הסרטון שפורסם אינו מפוברק, אולם לאור פגיעה אפשרית ברגשות הציבור ולאור התגובות שהתקבלו, החלטנו להסיר את הסרטון לאלתר. יום עצמאות שמח".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

10 תגובות לפוסט

10 תגובות

  1. אני חילוני שגר בעיר בני ברק ובטור אחד שגר בה יודע שעיריית בני ברק תלתה על כל העמודים בעיר דגל ישראל עם דגל העירייה כמו בכל מקום אחר. ועל רכבי תולה בגאון דגל ישראל ואף אחד לא פגע ולא נגע וודאי שבודאי לא שבר ולא ירק
    חבל שככה משמיצים חברה שלמה בעיר שלא מתנהגת ככה

  2. השמאלנים מכירים בכח של המדיה!!! כמו לפרסם מוצר כמו קוקה קולה… זה עובד!!! לכן הם מגיעים לשיפלות הזאת בשקרים שלהם.. ומצליחים להכפיש את מי שלא נראה להם… ולהעצים.. את מי שנראה להם..- ו..בסוף הם גם יודעים למתג..את עצמם כיפה נפש!!! – אז הם הגועל נפש!!!

  3. אני תל אביבית שמבקרת מידי יום בבני ברק . היום ראיתי רכבים רבים שחנו עם רכבם עם דגלים!!! ואף אחד לא פגע ולא פזל אליהם!! החרדים הם הכי אנושיים!!! וחבל שמכפישים אותם רק כדי לחלן את המדינה.. ולהדיר את הדתיים.. זו דמוקרטיה בניבזותה!!!!

  4. אני אדם חרדי וחבר של גיא ומוכן להעיד שאין בו טיפת שנאה לדת ולחרדים. נראה שהוא נפל למלכודת של עורכים שהשתמשו בו כדי לייצר אייטם.

  5. אופנוען שנראה כמו חיוני ולא כמו חרדי קיצוני שובר דגל הא.. אם… לא מפוברק נכון?

  6. זה לא סתם פייק ניוז, זו תעמולה גבלסית.
    בדפים החרדים משמיעים שיחת טלפון בין האפנוען להוכמן שבו הוכמן לא מכחיש שביקש ממנו ואפילו מתנצל אם נפגע.
    זה שהוכמן ליצן ברגיל שלו, לא אומר שהמעשה הזה יכול לעבור בשתיקה מצד רשת. זה לא היה סרטון היתולי. בהפגנה סטנדרטית של השמאל בתל אביב היו יורקים עליו הרבה יותר מהר.

  7. אין הרבה סאטמר בבני ברק. אני מניחה שאם זה לא מפוברק, מדובר בחרדים קיצונים רגילים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים