גיא הוכמן מתנצל: "לא הייתי צריך לצלם את הכתבה הזאת"

גיא הוכמן, רשת
גיא הוכמן, רשת

בעקבות פרשת שבירת הדגל בבני ברק והחשיפה כי מדובר בסרטון מפוברק, גיא הוכמן ואורי שצ'יגובסקי פוטרו מזכיינית ערוץ 2 'רשת', כך פירסם אמש נתי טוקר באתר TheMarker. עתה הוכמן לראשונה מגיב לפרשה ומפרסם בדקות האחרונות סטטוס התנצלות בפרופיל הפייסבוק שלו. במקביל הוכמן העניק לפני כשעה קלה ראיון ראשון לאתר 'חדשות כיכר השבת' במסגרתו התייחס להאשמות כי הסרטון פוברק במטרה להשניא את הציבור החרדי.

גיא הוכמן, כיכר השבת
גיא הוכמן, כיכר השבת

בראיון ל'כיכר השבת' נשאל הוכמן למטרת הסרטון, על השאלה ענה כי הרעיון הגיע מתוך המערכת ובכוונתם הייתה לבחון את יחס הקהילות השונות לדגל המדינה. מעבר לצילום הסרטון בבני ברק, ברשת תכננו לצלם גם בכפר ערבי. הוכמן שלטענתו התבקש להיות זה שהולך עם הדגל, אומר כי הסכמתו לכך הייתה שגוייה, אולם שולל כי הרעיון לביום סצינת שבירת הדגל הייתה רעיון שלו. עוד הוכמן אומר כי הוא לא היה שותף לעריכה הסרטון ובאם היה יודע הוא לא היה מאפשר זאת.

"הצדק נעשה. והוא מריר" צייץ אמש כתב דה מרקר נתי טוקר שהפנה לפרסום אודות פיטוריהם מ'רשת'. לאור הביקורת והפרסומים בזכיינית כבר הסירו בשישי את הסרטון מעמוד הפייסבוק ומהאתר. בטרם הסרתו זכה הסרטון ללמעלה מ-430 אלף צפיות, אלפי תגובות, לייקים ושיתופים. כזכור, ב'רשת' הציגו את הפיברוק כתיעוד מטלטל, כאשר אמש נחשף במזבלה לראשונה סרטון ממצלמות אבטחה בבני ברק שהוכיח כי מדובר בסצינה מבויימת.

הסרטון של רשת בטרם הסרתו / מתוך פייסבוק
הסרטון של רשת בטרם הסרתו / מתוך פייסבוק

בסטטוס שפירסם הוכמן בפייסבוק כתב:

"הגיע הזמן לומר זאת, עשיתי טעות. לא הייתי צריך לצלם את הכתבה הזאת. נשלחתי להיות שחקן במגרש שהוא לא שלי – דוקו, דרמה, כל דבר שהוא לא בידור ושעשועים. זו האמת, זו אינה יוזמה שלי, לא הייתה לי יד בעריכה. אני קומיקאי, לא עיתונאי חוקר, אין לי אג׳נדה, אני לא רוצה לקדם שום דבר. אין לי דבר וחצי דבר נגד הקהילה החרדית, כמו שאין לי נגד אף קבוצה בישראל.

אני רוצה שכולם יצחקו באותה מידה. וזה, לצערי, ממש לא היה מצחיק. זו הייתה השגיאה. כי צחוק הוא מחבר, מקרב, ולא מפלג. והדבר האחרון שאני, כמו כולם, חפץ בו, זה פילוג העם. במיוחד עכשיו. מי שעוקב ומכיר יודע שאני מתעסק הרבה בתוכן ישראלי, בניסיון לצחוק על עצמנו בצורה הכי כיפית. הכי פטריוטית. הכי מחברת. ורוב הזמן זה עובד.

הפעם הסכמתי להישלח עם במאי לכתבה שלא צריך להסכים להישלח אליה. ועל זה אני מתחרט. אני רוצה להתנצל במיוחד בפניכם, הציבור החרדי, על כל האירוע. לא נשלחתי כדי להסית נגד ציבור שמשרת איתי במילואים, גר לידי, חי איתי, עוקב אחריי ונהנה מהשטויות שלי.

אקט שבירת הדגל קרה כקטע ספונטני בסוף הצילומים בבני-ברק, ולא היה אמור להיכנס לסרטון. לצערי לא הייתי שותף לעריכה, כמו גם למטרות שמאחוריה. כל היוזמות היצירתיות שלי עוסקות בתחום ההומור. לצערי, לטיפשותי, כאן בפעם הראשונה חרגתי מהז׳אנר. התוצאה הסופית לא מייצגת את מה שאני מאמין בו. למדתי את זה, למדתי מזה. ולצערי, אני נאלץ לשלם את המחיר. אמשיך ליצור ולעשות את מה שאני יודע. יום עצמאות שמח. *למי שיש עוד שאלות – אני חותם בלשכה בשעות 8-10." כך כתב הוכמן.

העיתונאי חיים פרידלנדר, עורך באתר 'כל הזמן' של 'קו עיתונות' שהיה הראשון לסתור את מהימנות הסרטון של 'רשת', הגיב לסטטוס של הוכמן והתייחס לכך שגם הזכיינית עצמה צריכה להתנצל ולא להסתפק רק בפיטוריהם של הוכמן ושצ'יגובסקי.

פרידלנדר כתב: "מוֹדֶה וְעֹזֵב יְרֻחָם, מאז שפרסמתי את סיפור הפברוק של סצנת שבירת הדגל עברו עלי 48 שעות מטורפות. הסרטון הטריף אותי, אבל לרגע לא חשבתי – וגם הצהרתי כך שוב ושוב – שגיא הוכמן הוא הכתובת. הוכמן הוא סטיריקן, לא עיתונאי. הוא לא היה אמור להישלח לבני ברק מלכתחילה למשימה הזו, והוא גם לא זה שאמור לשלם את המחיר. מאחורי כל כתבת וידאו שמתפרסמת בכלי תקשורת מכובד ישנה שרשרת של אנשים, מהכתב ועד לעורך הראשי. להפיל את הכל על ראשו של הכתב, זה ביטוי קלאסי לתסמונת הש.ג. לו 'רשת' תבחר להתנצל באמת ובתמים, טוב תעשה אם תראה שהפנימה את הלקח, תשדר כתבות חיוביות, תראה את הפנים היפות של המגזר החרדי ולא רק את שוליו. אולי זה נאיבי מצידי, אני חושב שאפשר לשנות את השיח המתלהם, הנגטיבי, השולל. זו הייתה מטרתי וזו גם המטרה שאמורה להיות ל'רשת'. פיטוריו של הוכמן, שניכרים מדבריו דברי אמת, אינה הדרך".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. איפה ההתנצלות של רשת?
    מה מוסיפה להם כתבה כזאת של לעורר פרובוקציה בעצם הליכה עם דגל ישראל בשיכון של קיצוניים בפרברי בני ברק??
    חוץ מפירוד והפצת שנאה יוקדת מה רציתם להרויח בזה??
    איזה פייק ניוז אתם מייצרים , כמה נורא !!
    ההתנצלות שלכם היא חובה , ואיפה היא???

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים