תומר אביטל מאיים לתבוע פוליטיקאים שחוסמים גולשים בפייסבוק ובטוויטר

תומר אביטל
תומר אביטל

לאור תקדים משפטי שהושג באחרונה בארצות הברית, לפיו חסימת גולשים בעמודי פוליטיקאים בפייסבוק ובטוויטר היא פגיעה בחופש הביטוי, העיתונאי תומר אביטל ממיזם "100 ימים של שקיפות" שיגר אמש (שני), מכתבי התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים ל-120 חברי כנסת ושרים.

מתוך המכתב של אביטל
מתוך המכתב של אביטל

במכתב ההתראה שנשלח ע"י משרד עורכי הדין חי בר-אל, אילן יונש ושות', טוען אביטל כי לבד מהערך הדמוקרטי המשמעותי של שיח חופשי, פומבי ואף ביקורתי, יש להזכיר כי דפי הפייסבוק וחשבונות הטוויטר ממומנים, בין במישרין ובין בעקיפין, מכספי ציבור וחסימה שרירותית ללא עילה פוגעת בשוויון ובחופש הביטוי של האזרח. אביטל אף ציטט את דברי מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, לפיהם על ניהול דפים שבידי אישי ציבור או מי מטעמם, חלים כללי היסוד של המשפט הציבורי ואי מתן האפשרות לאדם להגיב בדף פייסבוק רשמי הינה בגדר מעשה הפוגע בחופש הביטוי של אותו אדם.

בפנייתו דורש אביטל כי חברי הכנסת והשרים יסירו לאלתר את כל החסימות מחשבונות הטוויטר ומדפי הפייסבוק שלהם וכן גם יפרסמו כללי שימוש ברורים ומקובלים בהתאם להנחיות שהציע נציב תלונות הציבור. אביטל גם מבקש כי ימנעו מחסימות עתידיות ללא אזהרה ואף כותב בפייסבוק כי "במידה ונבחרי הציבור לא יענו וימשיכו לפעול נגד הציבור, וימחקו ביקורת לגיטימית מדפים שאנו מממנים – כאילו זו לא 2017 – נמשיך לעתירה המשפטית".

על פי מחקר בנושא שהתפרסם באחרונה על ידי אביטל ואסתי סגל עולה כי שיאן החסימות בפייסבוק הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחריו יאיר לפיד שנחשב אף הוא לחוסם סדרתי של ביקורות, גלעד ארדן, ענת ברקו, ונפתלי בנט. על פי הערכות, נתניהו ולפיד חסמו יחדיו עשרות אלפי גולשים.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים