הדומיין של יואב אליאסי (הצל) הוטרל לטובת עידוד חתימה על כרטיס אדי

יואב אליאסי - הצל
יואב אליאסי – הצל

הראפר יואב הצל אליאסי, שקרא לגולשיו לבטל את כרטיס אדי (תרומות איברים) לאחר שפורסם כי סאיב עריקאת, בכיר ברשות הפלסטינית נמצא בתור להשתלת ריאות, עומד היום במרכזו של מהלך טרולינג יצירתי לאחר שגולש השתלט על שם המתחם שלו שהיה בכתובת VMK.co.il לטובת קמפיין לעידוד חתימה על כרטיס אדי. את האתר השיק אליאסי באוקטובר 2015, בדצמבר אותה שנה שידרג את המראה שלו כך שידמה את פייסבוק, כאשר במהלך 2017 הדומיין בוטל ולא חודש.

מתוך עמוד הפייסבוק של הצל
מתוך עמוד הפייסבוק של הצל

פרטי הדומיין עדיין מופיעים בלשונית האודות שבעמוד הפייסבוק של הצל, וזאת למרות שמתחילת 2017 עבר לפרסם פוסטים בדומיין אחר תחת הכתובת israel-quality.com. על פי פרטי ה-Whois, מי שזכה להטריל את הצל, הוא ארז וולף, איש רשת ותיק ומוערך, שבעברו ניהל את אחד הבלוגים העצמאיים הראשונים בישראל (We-Cms). לציין כי במקרה של דומיינים ישראלים, איגוד האינטרנט הישראלי מאפשר תקופת חסד של מספר חודשים לאחר תאריך תפוגתם ורק לאחר חודשים ספורים נוספים הדומיין משתחרר לרישום מחדש, מכך עולה כי שם המתחם של אליאסי לא חודש במשך חודשים ארוכים, ככל הנראה מתחילת 2017.

לפני כשבועיים, פירסם אליאסי סרטון בעמוד הפייסבוק שלו שקרא למחאה רשתית וביטול החתימה על כרטיס תרומות האיברים. בסרטון שזכה ללמעלה מ-300 אלף צפיות, אמר אליאסי כי הוא מבטל את החברות באדי. "לידיעתכם, מי שחתום על כרטיס אדי, איבריו עלולים להציל חיים של מחבלים כל עוד יש להם ת.ז כחולה. אני ביטלתי את החברות שלי באדי עד שישנו את הדבר ההזוי הזה שלא מקובל עליי, אבל שלא יהיה ספק, לדעתי כולם צריכים להיות תורמי איברים ושתשנו את הביזיון הזה אשמח לקדם את תרומות איברים של אדי" כך כתב בעמוד.

וולף כאמור רשם מחדש את הדומיין של הצל שלא חודש ושילב בו מאמרים הקשורים למרכז הלאומי להשתלות ו-6 סיבות לחתימה על כרטיס אדי. בכותרת האתר נכתב: "תהיו אנשים טובים, הכוח לתת חיים הוא בידיים שלך".

עידכון: הצל מאשים את המתכנת רן בר-זיק בחטיפת הדומיין. כאמור בר-זיק אינו קשור לרכישת הדומיין, אלא רק לניתוח מקצועי של החשיבות שבחידוש דומיינים כפי שפירסם לפני שעות ספורות בבלוג שלו. בסטטוס שפירסם הצל בעמוד שלו לפני דקות ספורות נכתב: "רן בר-זיק תקשיב טוב ,אני אגיד את זה בצורה שתבין את זה טוב טוב, יש לך עד מחר להחזיר לי את הדומיין שגנבת. אני לא מירי רגב לא תקבל אצלי תגובה ממלכתית. אתה נכנס למקום רע מאוד ואני לא אוותר לך ולא אעזוב אותך!! אתה בטוח שאתה רוצה להכנס לשם? תחשוב שוב אם זה שווה לך".

מתוך VMK החדש
מתוך VMK החדש

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים