יואב הצל אליאסי יוצא נגד פייסבוק ישראל: "אם תבחרו להתעלם, נטפל בזה בדרכנו"

יואב הצל אליאסי
יואב הצל אליאסי

יואב 'הצל' אליאסי, הראפר שהפך לאימפריית פייסבוק ימנית שנויה במחלוקת, פירסם אמש סטטוס נוקב ואישי לעובדי פייסבוק ישראל, אותם מובילה המנכ"לית עדי סופר תאני. הסטטוס של אליאסי מגיע לאחר שלטענתו עשרות תכנים וסטטוסים הוסרו באופן שרירותי וחד צדדי מהעמוד אותו הוא מנהל. אליאסי כזכור אף נחסם לתקופה של חודש בעקבות אותן הסרות ודיווחים.

הראפר טוען להתנהלות מגמתית מצד פייסבוק ישראל, מצד אחד זו אינה מסירה את מרבית הסטטוסים המסיתים ומטיפים לרצח ישראלים ויהודים ומנגד זו דווקא פועלת ביד קשה ולכאורה ממוקדת להסרת סטטוסים שמתפרסמים בעמוד שלו, שמשך עד כה כ-145 אלף גולשים. הסטטוס של אליאסי שהופנה לפייסבוק ישראל, זכה לכ-6000 לייקים, מאות תגובות ולמעלה מ-1000 שיתופים.

הסטטוס של הצל
הסטטוס של הצל

תגובות עוקביו של אליאסי לסטטוסים שהוא מפרסם בעמוד לעיתים קשות לקריאה, חלקן אף נתפסות כמסיתות ואלימות, אולם האלגוריתם של פייסבוק עובד בצורה קצת שונה, הוא אינו "מעניש" את כותב התגובה כשם הוא "מעניש" את כותב הסטטוס עצמו, ראייה לכך היא שכשפייסבוק מסירה תגובה נקודתית לסטטוס גם הפרופיל של מנהל העמוד נענש לתקופת חסימה הדרגתית של יום אחד, שלושה ימים, שבוע, חודש ועד חסימה לצמיתות.

לא רק "הסתה"
לא רק "הסתה"

אולם כאשר מדובר בעשרות ומאות תגובות, פייסבוק מעדיפה להסירה לחלוטין את הסטטוס מאשר למחוק נקודתית את התגובות, כך שלא מן הנמנע כי מרבית הסטטוסים של אליאסי שהוסרו הם דווקא בעקבות טיב התגובות שנכתבו. למזבלה נודע חברת פייסבוק ישראל טרם הגיבה לסטטוס של אליאסי, אולם מאבקו של הראפר כנגד "דיקטטורת" פייסבוק, בין אם מוצדק או לא, הוא אינו היחיד.

פייסבוק ישראל סופגת אש מלא מעט כיוונים. אבי לן ונוספים נמצאים בימים אלה בהליכים משפטיים נגד חברת פייסבוק בישראל והמנכ"לית, לצד תביעת ענק שמוגשת בימים אלה נגד פייסבוק בארצות הברית. גם פעילי 'באים לבנקאים' שעמוד הפייסבוק שלהם הוסר נמצאים בתחילתה של פעילות מחאה אזרחית כנגד הרשת החברתית, הכוללת בין היתר גם הקמת רשת חברתית חיצונית ואפשר לקנח את הפעילות כנגד פייסבוק עם כתובות הגרפיטי שרוססו על משרדי החברה ברוטשילד והתלונה במשטרה שהוגשה על ידי רותם גז.

בסטטוס שפירסם אמש הצל נכתב: "עובדי פייסבוק ישראל שלום, זוהי פנייה אישית עבורכם, תקשיבו טוב. אתם לא חייבים להסכים עם דעותיי ואתם גם לא חייבים לאהוב את כל מה שאני אומר, אבל אתם כן תכבדו את קולי ואת קולם של מיליוני ישראלים שרוצים שהאמת תישמע. אני לא אשב עוד בשקט בזמן שאתם מסירים עשרות סטטוסים שמתפרסמים בעמוד, כי התוכן לא לטעמכם האישי. אני לא קורא לפגיעה באף אחד, לא מסית ומצנזר תמונות ומילים ועומד בנהלי הקהילה שלכם. אך אתם מתנהלים כדיקטטורת השתקה שחושבת שהיא מעל החוק, מעל חופש הביטוי ומעל כולנו".

יואב הצל אליאסי
יואב הצל אליאסי

את הסטטוס חתם אליאסי עם דרישה לתגובה מצד פייסבוק: "אני מצפה שנציג פייסבוק ישראל יצור איתי קשר ויסביר לי בדיוק למה עשרות סטטוסים בעמוד הושתקו ונמחקו רק בשבוע האחרון, ומנהלי עמוד נחסמו שלא בצדק. אני מצפה שפייסבוק תפעל למען חופש הביטוי ולא תשתיק ותמחק סטטוסים ותכנים לגיטימיים, אבל אם זו דרככם ותבחרו להתעלם, אז נטפל בזה בדרכנו (במסגרת החוק). משחקי ההשתקות והצנזורה הכפויה שלכם נגמרים היום".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. זה הסוף של פייסבוק חד וחלק. הרשת סוערת וגועשת בעקבות האיום של הצל והמניה של פייסבוק צוללת.
    מקורות יודעי דבר מוסרים שממש ברגעים אלו ממש מתכנס הדירקטוריון לדיון מיוחד, ולאחריה צוקרברג ייכנס מסיבת עיתונאים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים