הכירו את אבי ברוך-אל – סמנכ"ל שיווק ומכירות של דיאטת פרופ' ילנה מלישבה

אבי ברוך-אל
אבי ברוך-אל

המזבלה וקהילת 'מנהלי שיווק מצייצים' מזמינות אתכם מדי שבוע להכיר את האנשים שמאחורי מושכות השיווק של החברות המותגים המוכרים בישראל. האורח השבועי הוא אבי ברוך-אל, סמנכ"ל שיווק ומכירות של דיאטת פרופ' ילנה מלישבה (Elena Malysheva) בישראל.

אני במשפט:
38, נשוי ללימור ואב לשלושה; אביתר, אביב ואילון. חי ונושם שיווק, מכירות, מוסיקה, אומנויות לחימה ומה שביניהם…

איך הגעתי לעולם השיווק?
דריסת הרגל הראשונה שלי בעולם השיווק והמכירות הייתה ברדיו תל אביב, נסי פרץ, מנהל המכירות שלימים קודם לסמנכ"ל התחנה, נתן לי הזדמנות וקיבל אותי לעבודה ללא נסיון. עבדתי כאיש מכירות בתחנה התל אביבית ולאחר שנתיים אינטנסיביות קודמתי למנהל מחלקה, לאחר שנתיים וחצי בתפקיד קיבלתי הצעה משי בן מאור, לכהן כסמנכ"ל השיווק והמכירות של התחנה החרדית "רדיו קול ברמה" שם עבדתי כ-3 שנים מעניינות ומאירות עיניים. לפני כשנה קיבלתי הצעה מאתגרת מאילון זרמון, הבעלים של זרמון גרופ ודיאטת ילנה מלישבה ישראל, להתמנות לסמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה ולהפוך אותה למותג הדיאטות המוביל בישראל.

אבי ברוך-אל, צילום: שוקה כהן
אבי ברוך-אל, צילום: שוקה כהן

מהו המהלך השיווקי המשמעותי שהובלתי לאחרונה?
כניסתי לתפקיד בחברה לוותה בתהליך בנייה והחדרה של המותג בישראל וזכיתי לבצע מהלכים שיווקיים גדולים בדיגיטל, באופליין ופעילות יח"צ וכך לבצע שינוי מהותי בחברה ש"סבלה" ממיתוג זר "אירופאי" ו"זקן" והפיכתה למותג דיאטה ישראלי צעיר, סקסי ומוביל.

מה הוא מנהל שיווק טוב בעיני?
מנהל שעובד בתמהיל נכון של שיווק דיגיטלי ושיווק מסורתי. חי את המותג מבין את גבולות הגזרה של הארגון מבחינה תזרימית ומבחינה לוגיסטית ודואג לאתגר אותה, עליו לנהל קמפיין פרסומי נכון תוך שימוש בכל הכלים הניתוחיים והאנליטיים שברשותו, לזהות את הצרכים והרצונות של לקוחות החברה ולבצע מהלכים שיספקו להם אותם תוך שמירה על האינטרסים והיעדים העסקיים של החברה.

פרגון לחברה שעושה פעילות שיווקית טובה בארץ ובחו"ל?
נתקלתי לאחרונה בפעילות של טינק לגלידות נסטלה עבור הארטיק PLAY החדש שהפרזנטורים שלו הם היוטיוברים המובילים כיום ברשת. הם יכלו בקלות לקחת את השת"פ למקום הבנאלי כמו שימוש בדמויות ובשמות של היוטיוברים על העטיפה, אך הם לא הסתפקו בזה ויצרו אינגייג'מנט אינטראקטיבי ויראלי: על כל מקל ארטיק כתוב אתגר והצופים מוזמנים לצלם את עצמם מבצעים אותו ומעלים לרשת. דוגמא מצויינת להבנה אמיתית של קהל היעד ולשיווק דיגיטלי מעניין ואין לי ספק שגם מביא לתוצאות ברצפת המכירה.

ילנה מלישבה, צילום: שוקה כהן
ילנה מלישבה, צילום: שוקה כהן

מהו שיווק דיגיטלי עבורי?
השיווק הדיגיטלי פרץ את גבולות השיווק הקלאסי החד כיווני, המותג מפתח מערכת יחסים אישית עם הצרכן, הלקוח הרבה יותר מעורב ומשמיע את דעתו על כל מהלך פרסומי שהמותג מבצע לחיוב ולשלילה. המהפכה הדיגיטלית יצרה יחסי כוחות חדשים בשוק, הכוח עבר לצרכן והוא מחוזר יותר על ידי המפרסם ששוטף אותו במסרים דרך כל מסך אפשרי, עם דגש על המובייל, המפרסם חייב להשקיע יותר משאבים כלכליים ולהיות יותר מעניין, חד ועם ערך אמיתי ללקוח בכדי להגיע לתוצאות ברצפת המכירה. הפידבק של הצרכן הפך מהיר ונוצרה יכולת ממשית לכמת את הערך של הפעילות הפרסומית בזמן אמת ,להגיב ולשפר את התוצאות של הקמפיין והעלויות תוך כדי תנועה.

בכדי למקסם תוצאות, המפרסם חייב להשקיע הרבה יותר מחשבה, יצירתיות וכסף בכדי להגיע לצרכן לצומת קבלת ההחלטות ברכישת מוצר, "שדה הקרב" השיווקי צפוף יותר ורמת הריכוז של הלקוחות נמוכה יותר, ככל שהעולם מתקדם מבחינה טכנולוגית כך יצטרך המפרסם לעבוד יותר קשה על מנת שהמסר שלו יעבור ויוטמע על אף שיש לו כיום הרבה יותר מדיומים בהם הוא יכול להשתמש, לכן אני מאמין שהקריאייטיב הוא המלך גם בעולם השיווק הדיגיטלי.

מסר למנהלי שיווק חדשים:
לחלום, להעז, לבצע, ללמוד מטעויות ולהמשיך קדימה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים