הושגה פשרה בין גיא לרר וערוץ עשר על עמוד הצינור

צוות הצינור עם גיא לרר
צוות הצינור עם גיא לרר

המאבק המשפטי בין העיתונאי גיא לרר לערוץ 10 ממשיך, הבוקר התייצבו הצדדים בפני שופטת בין הדין לעבודה בתל אביב מיכל נעים-דיבנר, במטרה לדון בבקשה לסעד זמני שהוגשה ע“י הערוץ שכאמור דורש חזקה בלעדית על עמוד הפייסבוק הפופולארי של הצינור.

כזכור לרר שעזב באחרונה את ערוץ 10 והעביר את הנחיית הצינור לטל ברמן, יעלה בעוד כשלושה שבועות עם תוכנית חדשה בערוץ רשת 13, כשהוא אוחז בעמוד הצינור שמונה למעלה ממיליון אוהדים כבן ערובה ומונע את השימוש בו מערוץ 10, שטוען כי העמוד בבעלותו.

הדיון נפתח בניסיון של נעים-דיבנר להגיע להסכמות מחוץ לפרוטוקול וכשעה לאחר תחילת הדיון, יצאו הצדדים בהמלצת בית המשפט להפסקה וניהלו דיון דיסקרטי במסדרון מתוך מטרה להגיע להסכם פשרה לפיו הצדדים יפנו לחברת פייסבוק ישראל ויבקשו כי תתערב ותפעל לשכפול עמוד הפייסבוק של הצינור, כפי שקרה בסכסוך בין קשת לרשת בנושא עמוד הפייסבוק של האח הגדול. בזמן שהשופטת ציינה כי יתכן ושינוי שם של עמוד או מניפולציה דומה אחרת, יכולה להיתפס כפגיעה באוטונומיה של גולשים שבחרו לעשות לייק לעמוד, הוסכם כי במידה ופייסבוק תעניק תשובה חיובית וזאת בתוך פרק זמן של 60 יום, יובא הסכסוך לסיומו וגיא לרר יוכל לשנות את שמו של עמוד הצינור לכל שם שיבחר. במידה ופייסבוק לא יענו בחיוב, לרר וערוץ עשר יחזרו לבית המשפט לדון בתיק העיקרי, בהתבסס על החומרים הקיימים.

בתקופת הביניים ועד להחלטת פייסבוק ו/או קבלת פסק דין, בעמוד הצינור יעלה בימים הקרובים סטטוס בנוסח שיוסכם על ידי שני הצדדים וערוצי הטלוויזיה, המסביר את התנהלות העמוד בתקופה זו. עוד נקבע כי לרר יעניק הרשאות ניהול של עורך תוכן לנציג מטעם ערוץ 10 למשך תקופת הביניים. מדובר בהרשאות ברמת editor שלא יאפשרו לערוץ 10 פונקציות של אדמין, וזאת במטרה למנוע סכסוך נוסף שבו ערוץ עשר יוציאו את לרר מניהול העמוד ויבצעו מחטף. השופטת הסכימה כי העורך שימונה מטעם ערוץ עשר לא יהיה אקטיבי והוסכם כי לא יעלה על דעתו תכנים לעמוד ובכלל. מנגד לרר התחייב שלא לעשות שינויים בלשונית “אודות” של העמוד. עוד הוסכם כי תהיה הפרדה מוחלטת בין התוכניות של ערוץ 10 ורשת 13 לעמוד. לרר אף התחייב שלא לקדם שום תוכן שקשור לחדשות 2, ערוץ 2 ומעסיקתו החדשה – רשת 13. באם פייסבוק תחליט שלא להתערב, הדיון הבא נקבע לסוף חודש דצמבר.

הקלף שלרר ועורכי דינו שלפו הוא הפעילות החברתית של לרר, שמתקיימת בעיקר בעמוד הצינור ובעמוד החזית. "מטרידה אותו הקהילה" כך אמר עורך דינו יורם ליכטנשטיין. מאבק הנכים שמאז תחילת הפרשה זוכה לקידומים משמעותיים בעמוד הצינור עלה רבות במשפט, כאשר מהדברים הורגש כי חלק מהקידומים המאסיבים של מאבק הנכים בצינור בשבועות האחרונים, נוצר בין היתר כטקטיקה אסטרטגית שמטרתה לייצר הזדהות אצל השופטת ולהציג כי בעמוד הצינור עולים תכנים בעלי אג'נדה חברתית ולאו דווקא כאלו שקשורים לתוכנית עצמה או בכלל לפועלו של לרר בתקשורת.

במסגרת ההליך גם נחשפו מספר פרטים מתוך ניסיונות הגישור שהתקיימו בין לרר לערוץ 10 בטרם הפנייה לבית המשפט. על פיהם עולה כי לרר הציע סיוע בקידום תכני ערוץ 10 והצינור עם טל ברמן (לשיקולו), עזרה בהקמת העמוד החדש של תוכנית הצינור וקידומים נוספים שלדבריו "שווים לערוץ 10 כסף".לשאלת הבעלות על עמוד הצינור, ציינה השופטת כי בערוץ 10 לא הקימו עמוד נוסף לתוכנית כי לרר כבר הקים אחד כזה. "באיזשהו שלב הדף הופך לחלק מהעבודה שלו". לעניין מיעוט תכני ערוץ 10 בעמוד הצינור, אמר ליכטנשטיין כי "לרר היה נדיב ומנדיבותו בלבד קידם את תכני ערוץ 10 שעלו בעמוד". השאלה המרכזית שהעסיקה את בית המשפט היא מי הביא את המיליון. מצד עורכי הדין של לרר נטען כי התשובה היא גיא לרר ולא ערוץ 10.

יש לציין כי למרות הכול, נראה כי לרר והנהלת ערוץ 10 במערכת יחסים טובה. בדיון נכחו עו"ד דבורה קמחי, היועצת המשפטית של ערוץ 10 וכן גם סמנכ"ל הכספים של ערוץ 10.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים