השקר הגדול של פייסבוק נחשף והוא צריך להפחיד כל אתר ובלוג בישראל

מארק צוקרברג, קרדיט: DigitalTrends
מארק צוקרברג, קרדיט: DigitalTrends

בזכות צילום מסך שעשה ישראלי ששוהה בימים אלה בקמבודיה, השקר הגדול של פייסבוק נחשף והוא עתיד להדאיג את כלל מערכות התקשורת והתוכן המקוונת בישראל. בימים האחרונים נחשף בגרדיאן הבריטי כי פייסבוק מקיימת ניסוי אלגוריתמי מקיף בפיד של גולשים ב-6 מדינות מוצהרות; סלובקיה, סרילנקה, סרביה, בוליביה, גוטאלמה וקמבודיה.

במסגרת הניסוי שמטרתו לחסל לחלוטין את הפיד האורגני של עמודי הפייסבוק כך שאלה יאלצו לקדם את תכניהם בתשלום, פיצלה פייסבוק את פיד התוכן המוכר לשני חלקים; פיד עם סטטוסים של חברים, לצד סטטוסים ממומנים ופיד "אוסף הגילויים" בו פייסבוק תרכז את יתר התכנים שמגיעים בעיקר מעמודי הפייסבוק שהגולש עשה להם לייק.

ההודעה בעברית
ההודעה בעברית

הגילוי של הגרדיאן יצר לא מעט מהומה בקרב ערוצי המדיה שחששו מזליגת הניסוי אל מחוץ לשש המדינות המדוברות ופייסבוק בצעד חריג למדי החליטה להגיב עם צפירת הרגעה לפיה לא היה בכוונתה להרחיב את הניסוי, לבטח שלא למדיניות גורפת שעתידה לחסל כמעט לחלוטין את התנועה האורגנית לאתרי החדשות.

אולם, בשונה מהצהרותיה של פייסבוק, צילום מסך שעשה נתנאל מלאכי, ישראלי ששוהה בימים אלה במקבודיה, חושף ככל הנראה את השקר הגדול של הרשת החברתית – ההודעה שקיבל מלאכי היא בעברית, דהיינו פייסבוק ככל הנראה תכננה לקיים את הניסוי גם בישראל. על פי ההודעה שהוצגה למלאכי עולה כי גם עמודים כמו זה של ראש הממשלה בנימין ונתניהו ותאגיד השידור 'כאן' אינם מוגנים בפני מסנן הפיד החדש של פייסבוק.

בשבועות האחרונים וטרם הפרסומים על דבר הניסוי, מנהלי דפים רבים סיפרו למזבלה על ירידת דרסטית בחשיפה האורגנית לתכניהם, כך שנראה שהמכה הגדולה לאתרי החדשות והבלוגים כבר מעבר לפינה והפעם היא עתידה להיות קטלנית במיוחד.

פייסבוק ישראל ו'שלום תל אביב' סירבו להגיב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. עובדי פייסבוק פחדנים .ומרושעים הם חושבים שיש להם כח ביד .זהוא פייסבוק סתם טיפש ומרושע פייסבוק הוא בוק בוק בוק והם רשעים מין הראוי שיעזבו את פייסבוק ואיייייייי

  2. חחחח כן ביבי יושב כל היום ועוקב אחריך
    ושרה כעת אני מבינה למה כועסת על מנהלות המשק
    כי הן מלכלכות לה את המסכים וככה קשה לביבי לראות כמה מטומטמים יש בשטח..אם זה לא היה מצחיק הייתי בוכקת!
    טימטום בישראל מסתבר זו מתנה משמיים…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים