נוקב וחסר תקדים: צפו בראיון המביך של עדי סופר תאני ב'אקטואליות'

אקטואליות - עדי סופר תאני
אקטואליות – עדי סופר תאני

עדי סופר תאני, מנהלת הפעילות המסחרית של פייסבוק בישראל, התארחה באחרונה בראיון מיוחד במסגרת התוכנית החדשה של שרון כידון בערוץ רשת 13 'אקטואליות' – פאנל אקטואליה נשי בהשתתפות ציפי רפאלי, מרגלית צנעני, דנה ספקטור ונוספות.

סופר-תאני, שנחשבת לסרבנית ראיונות סדרתית שמעדיפה להימנע מראיונות בהם תשאל שאלות קשות בנוגע למדיניות פייסבוק, מיסוי, הסתה, אלימות ועוד… זכתה לקידום מאסיבי של הראיון איתה בסדרת פרומואים שעלו ב'רשת' ובעמודי הפייסבוק של הערוץ טרם השידור – תחת ההבטחה כי במסגרת הראיון תענה תאני על שאלות בנושא הסתה, שיימינג ופייק ניוז, במה שהוצג כמו פאנל נוקב וראיון חסר תקדים שכידון הצליחה לארגן.

אולם שאלות קשות לא היו שם, אלא בעיקר התחנפות של נשות הפאנל לסופר-תאני שגם הפעם התחמקה באלגנטיות ממענה אמיתי לשאלות והתמקדה בעיקר באג'נדת קידום מעמד האישי שפייסבוק מקדמת, מתוך מטרה לטשטש את השיח על מדיניות הרשת החברתית וטיב פועלה בישראל.

ספקטור וכידון בפרט, שלהן שאלות מהותיות על פייסבוק נמנעו מלהציגן בראיון. ספקטור כזכור חתמה על מסמך החסומים – מכתב שנשלח לפייסבוק ישראל בחתימתם של עיתונאים בכירים לאור הצנזורה של פייסבוק, וכידון אף צייצה לפני מספר חודשים בטוויטר כי פייסבוק ישראל משלמת עמלות חשאיות למשרדי פרסום. כידון כידוע נשואה לפרסומאי מודי כידון, מבעלי משרד הפרסום גיתם BBDO, כך שיתכן והמידע שהיה בידיה מבוסס. בנוסף, כידון אף לקחה חלק מרכזי בקידום אירוע נשים של פייסבוק ישראל ב-2015 ביחד עם עמותת כוח נשים, כך שההיכרות האישית עם סופר-תאני ככל הנראה הייתה פקטור נוסף בראיון הקליל איתה.

פאנליסטית נוספת שלה היכרות אישית עם סופר-תאני ונמנעה מלגלות אותו, היא ציפי רפאלי. למזבלה נודע כי משפחת רפאלי מיודדת מזה זמן רב עם משפחת סופר-תאני.

לא מעט גבות הורמו בברנז'ה לנוכח הראיון היבשושי והמוכתב מראש עם עדי סופר תאני ב'אקטואליות'. נדב בורנשטיין, מנחה חי בלילה שבערוץ קשת 12 אף פירסם סטטוס טרם שידור הראיון בו נרמז כי מטרת הראיון היא לטרפד את הסיקור השלילי על פייסבוק וסופר-תאני."סקרן מה היה דחוף למנכ״לית פייסבוק, סרבנית ראיונות סדרתית להתראין דווקא היום בערוץ המתחרה, רגע לפני שידור הניסוי שלנו על פייסבוק" כך כתב בורנשטיין.

מנגד ולמרות דבריו של בורנשטיין – בוואלה! ברנז'ה הוערך כי הראיון עם סופר תאני הגיע על רקע דבריה של דרורית ורטהיים, יו"ר דירקטוריון קשת שמתחה ביקורת חריפה על הקניבליזם של פייסבוק וגוגל על התקשורת בישראל.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. צילמתי את המסך כדי ללמד תלמידי תקשורת, בעתיד, מודל כושל של הצגת נתונים, שיעור קלאסי בפסיכולוגיה של תקשורת חברתית… בבירור יש כאן מודל של "מלכת כיתה" חנפניות חצר ונספחים שאינם מבינים מה הם מחפשים על השולחן בצילום מסך שלי צנעני בוהה אל זוית שאינה קשורה אל הקבוצה בשום אופן … והרחוקה מהמתראיינת עסוקה במשהו אחר לגמרי ולא בראיון…
    ולעניין פייסבוק? רק צריכים להזכיר למשתמשים שכניסות לאתר שווה כסף ולכן אם הם מזינים תוכן לא למטרות מסחר (כמוני למשל) הם עובדים עבור פייסבוק ללא תשלום. ובכל זאת. זו גם דרך להגיע אל קהל עצום גם אם אני יודע רק מה מסרתי ולא מה נקלט. ולכן זהו מודל תקשורת פרמיטיבי קחו את זה בחשבון נוסף לכך שאתם משקיעים זמן וכישרון ומי שמקבל את הכסף על כמות משתמשי האתר הם אנשים זרים. כמו הנחמדה המתראיינת

  2. צילמתי את המסך כדי ללמד תלמידי תקשורת, בעתיד, מודל כושל של הצגת נתונים, שיעור קלאסי בפסיכולוגיה של תקשורת חברתית… בבירור יש כאן מודל של "מלכת כיתה" חנפניות חצר ונספחים שאינם מבינים מה הם מחפשים על השולחן בצילום מסך שלי צנעני בוהה אח זוית שאינה קשורה אל הקבוצה בשום אופן והרחוקה מהמתראיינת עסוקה במשהו אחר לגמרי ולא בראיון… ולעניין פייסבוק? רק צריכים להזכיר למשתמשים שכניסות לאתר שווה כסף ולכן אם הם מסינים תוכן לא למטרות מסחר (כמוני למשל) הם עובדים עבור פייסבוק ללא תשלום. ובכל זאת. זו גם דרך להגיע אל קהל עצום גם אם אני יודע רק מה מסרתי ולא מה נקלט. ולכן זהו מודל תקשורת פרמיטיבי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים