אלו הם עשרת משרדי היח"צ הכי ספאמרים בברנז'ה

דואר ספאם - תמונה: Pixabay
דואר ספאם – תמונה: Pixabay

עם התפתחותם של הרשתות החברתיות, ביסוסן כמקור תנועה מיידי (טראפיק) וריבוי התכנים שמועלים ע"י הגולשים לרשת, יותר ויותר גופי חדשות מרכזיים, אתרים עצמאיים ובלוגים זונחים את הקומוניקטים העתיקים שנשלחים ע"י משרדי היח"צ ועוברים בעיקר לסיקור תכנים עתירי טראפיק ורייטינג באמצעות מלכודות קליקים ולעיתים גם פייק ניוז, וזאת במטרה להתאים עצמם לגחמות האלגוריתמיות של רשתות כמו פייסבוק ולשינויים בקשב ובאצבע המקליקה של הגולשים.

בין "הנפגעים העיקריים" מהשינויים שעוברות מערכות התקשורת הם משרדי היח"צ, שרובם נמצאים מזו תקופה בדעיכה ובחוסר רלוונטיות בתקופה משתנה. בניסיון להתאים עצמם, אחת האבולוציות המרכזיות שעברו משרדי היח"צ היא הרחבת סל השירותים שלהם – מה שבעבר הסתכם בכתיבה ושליחת הודעות לעיתונות, דוברות וניהול משברים, כבר לא מספיק היום בשביל שמשרדי היח"צ ישרדו ויהיו רלוונטים ואלה מרחיבים את שירותיהם גם להפקות וידאו, מהלכי משפיענים, דיגיטל וקמפיינים שלמים שכבר החלו לטשטש את ההבדלים בין משרד יחסי ציבור למשרד פרסום והפקות.

קרא גם: כך משרדי פרסום ויח"צ מחסלים חשבונות אישיים

הודעה לא רלוונטית מטעם זאביק דרור
הודעה לא רלוונטית מטעם זאביק דרור

תולדה של כך היא תופעה של משרדי יח"צ שכבר אינם עושים את עבודתם המקורית כהלכה; הקומוניקטים נזרקים ברשימות תפוצה ענקיות ללא שמץ של רלוונטיות לטיבו של הגוף המסקר והמגע האנושי נעלם לאור כך שחלק ניכר מההודעות מופצות דרך מערכות אוטומטיות כמו infor של קבוצת יפעת (אינפור). בכך הפכו משרדי היח"צ לגופי ספאם של ממש עבור מרבית העיתונאים והבלוגרים, בעיקר בקרב התקשורת הברנז'אית.

בחודשים האחרונים המזבלה סקרה את תיבות הדואר שלה (כ-5 כתובות שונות) בכדי להכין רשימה של משרדי יח"צ ששולחים בשיטתיות קומוניקטים שאינם רלוונטים לתחום סיקורה שכאמור סובב סביב עולמות הדיגיטל. אז מה הקשר בין המזבלה לקולקציית נעליים חדשה? או לתמונות פפראצי ממומנת של סלבריטאים "שקונים" רהיטים? והאם למישהו במזבלה בכלל אכפת מכך ש"השר גלנט קיבל אזרחות כבוד בבקעת הירדן"? התשובה כאמור היא לא.

ואלו הם שמותיהם על פי מספר הודעות לא רלוונטיות שהתקבלו:

מיקום שם המשרד
1 פאר & לוין תקשורת
2 זאביק דרור יחסי ציבור
3 מירב בורמד
4 הראל מורדי תקשורת משולבת
5 ארד תקשורת
6 רהב תקשורת
7 יח"צ ודוברות פנימית בתאגידים וגופים
8 אייטם מדיה
9 Spot אסטרטגיה ותקשורת
10 קבוצת דבי תקשורת

ויש את אלה שמשתדלים לשמור על רלוונטיות בקומוניקטים ובהקשר זה יצויינו לטובה: 'שרף תקשורת', 'רוני חסיד', 'יפה אפרתי תקשורת', 'דני לוי תקשורת', 'דולפין', נטע הר-לב. יש לציין שכמה וכמה משרדי יח"צ מסוננים מזו תקופה בפילטר הספאם של המזבלה (כדוגמת סברינה בלהסן) כך שיתכן שלא אוזכרו בכתבה ובנוסף משרד היח"צ 'שלום תל אביב' מחרים את המזבלה לאור טיפולו בתקציב פייסבוק ישראל, כך שאין למזבלה אינדיקציה לגבי היקף הקומוניקטים הלא רלוונטים שיוצאים ממנו.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. שלום , נחסמתי בגלל שכתבתי היהודים ירדו ים בקשר ליחס עם הערבים , הכתבה נגעה לזמרת מפורסמת ששרה עם אנריקו מסיאס בצרפת ולאור זאת הוחרמה על ידי הערבים ועל כך הגבתי , לא קיללתי ולא השמצתי איש הערתי לגבי היהודים ( אני יהודי ששפת האם שלי ערבית) וכך כותבים וכך עונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים