משרד פרסום ישראלי הציע עבודה למערכת בינה מלאכותית מבלי שידע שהיא כזו

מתוך מערכת טיילור ברנדס
מתוך מערכת טיילור ברנדס

משרד הפרסום PRPL (פרפל), אחד ממשרדי הסושיאל והאינטראקטיב הבולטים בקרב הדור הצעיר שבבעלות יואב מאור ואורי מנדי, "הופל בפח" ע"י מערכת בינה מלאכותית (AI) שהתקבלה לעבודה במשרד וזאת בהתבסס על סדרת לוגואים שעשתה כחלק מתיק העבודות.

חברת טיילור ברנדס (Tailor Brands) שמפתחת מערכת AI לעיצוב לוגואים וזהות תאגידית וזאת בהתבסס על פיתוח טכנולוגי ואשף מתקדם, החליטה להעמיד למבחן את המערכת שלה ולבדוק האם היא מסוגלת "לחשוב" בצורה יצירתית ומיתוגית ולהפיק לוגואים ברמה שיכולים לטשטש את הגבולות שבין מכונה לאדם.

הלוגואים שנוצרו ע"י מערכת ה-AI של טיילור ברנדס
הלוגואים שנוצרו ע"י מערכת ה-AI של טיילור ברנדס

לצורך הניסוי, יצרו בחברה מספר סקיצות של לוגואים שנוצרו באופן אוטומטי ע"י מערכת ה-AI ונשלחו למשרת גרפיקאי במשרד פרסום אקראי שנבחר – כאמור פרפל. הניסוי של טיילור ברנדס, שמטרתו המוצהרת הייתה "לבצע ביקורת של איכות העבודה בתוך ענף הפרסום" צלח ובהתבסס על הלוגואים שכאמור נוצרו ללא מגע יד אדם, הרובוט זומן לפגישה טרום העסקתו.

יהלי סער, מנכ״ל 'טיילור ברנדס' מסר: "בכדי להכניס יצירתיות אנושית לאלגוריתם דיגיטלי לימדנו את הרובוט את יסודות המיתוג, כיצד להגדיר את תחום הפעילות ואופי המותג. המערכת פועלת ללא תבניות קבועות מראש, אלא בעזרת יכולות למידת מכונה המאפשרת למערכת לקבל השראה מעיצובים של משתמשים במערכת וליישם אותה אצל משתמשים חדשים."

יואב מאור, מבעלי PRPL מסר: "מאוד התרשמתי לראות שתוכנת מחשב מצליחה לייצר לוגו ברמה שגרפיקאי שלמד שנים את התחום יכול לייצר. זה מקסים ומרגיע לדעת שכל בעל עסק קטן יכול ליצור לוגו שלא מבייש אותו. מצד שני זה מטריד לחשוב שיום אחד אולי ולא יהיה צורך גם בגרפיקאים, תחום שעד כה היינו בטוחים שהוא מצריך את המוח האנושי והנה מסתבר שגם זה לא בהכרח."

טיילור ברנדס הוקמה בשנת 2014 על ידי יהלי סער (מנכ"ל החברה), נדב שץ (סמנכ"ל הטכנולוגיות), ותום להט (סמנכ"ל המוצר). החברה גייסה כ-5 מיליון דולר והיא מחזיקה במשרדים בתל אביב וניו יורק.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים