פייסבוק חיסלה עמוד סאטירי שצחק על המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים

המוסד בפייסבוק
המוסד בפייסבוק

כשלושה שבועות לאחר ש'המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים' הצטרף לראשונה לפייסבוק בכדי לאתר מועמדים לתפקידים השונים, וכבר החלה התכתשות בין "מוסד אחר" לרשת החברתית. בדצמבר שנה שעברה, הודיע ארגון הביון הישראלי על הצטרפותו לפייסבוק עם עמוד קריירה ייעודי שהצליח למשוך עד כה כ-8000 איש.

עמוד המוסד טרם מחיקתו
עמוד המוסד טרם מחיקתו

העמוד שמטרתו המוצהרת להוות "אלטרנטיבה טובה יותר" לאתר המוסד שעוסק בגיוס כוח אדם בתפקידי מודיעין, סייבר, שטח, מחשוב, לוגיסטיקה ועוד, זכה לאיזכורים מרובים בתקשורת, חלקם ממומנים כך נודע למזבלה. טרם הצטרפותו היו בפייסבוק כמה וכמה עמודים וקבוצות תחת שם הארגון – חלקם סאטירים ומטרילים ואחרים מתוך מטרות אחרות כמו צבירת אוהדים ואולי אף שיימינג לארגון הביון.

אחד מאותם עמודי הסאטירה הוא The Mossad IL שמשך בסה"כ כ-3500 איש, אולם עיקר פעילותו התרחשה דווקא ברשת המיקרו-בלוגינג טוויטר, שם משך כ-50 אלף עוקבים בתוך זמן קצר, כאשר הוא עצמו עוקב אחר אדם אחד בלבד – כוכבת הפורנו הלבנונית מיה קאליפה.

לפני מספר דקות הודיעו מפעילי The Mossad IL בערוץ הטוויטר שלהם, כי פייסבוק מחקה לחלוטין את עמוד הפייסבוק שלהם בטענה כי מדובר בעמוד מתחזה שמפר את תנאי השימוש של הרשת חברתית. מוערך כי העמוד הוסר לאור פניית המוסד (האמיתי) שכלל הנראה חשש מיצירת מצג שווא לפיו מדובר בעמוד מקורי וזאת למרות שתנאי השימוש של פייסבוק דווקא מאפשרים, לכאורה, עמודים מסוג זה. בפרופיל הטוויטר של "המוסד" פירסמו את הודעת ההסרה של פייסבוק וכתבו: "סוכנים, יש לנו עבודה לעשות, החזיקו חזק, נחזור בקרוב עם עמוד פייסבוק חדש".

יש לציין כי עמודי "מוסד" אחרים שפועלים בפייסבוק עושים גם הם שימוש בלוגו ובשם המוסד, אולם עד למועד הפרסום אף אחד מהם לא הוסר וניתן למצוא כמה עשרות כאלו, לרבות קבוצות ועמודי הסתה שעושים שימוש בשם המוסד באנגלית, כך שלא ברור מדוע פייסבוק בחרה להיטפל דווקא לעמוד המדובר ולא סיפקה לו סיבת הסרה מפורטת ומספקת מעבר להודעה הגנרית שכאמור נשלחת למרבית העמודים שנסגרו ע"י פייסבוק.

מחיקת עמוד המוסד (מתוך טוויטר)
מחיקת עמוד המוסד (מתוך טוויטר)

פייסבוק סירבה להגיב בנושא | המזבלה לא הצליחה לקבל תגובה מהמוסד בטרם הפרסום

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים