נאס דיילי נגד פייסבוק: ירידה של 80% בחשיפה לסרטונים שלו

נאס דיילי
נאס דיילי

נאס דיילי הצהיר לא פעם בסרטונים שהוא יוצר לפייסבוק על שנאתו לאתר יו טיוב וכי לעולם לא יעלה סרטונים מחוץ לפייסבוק, עתה בפוסט מיוחד שפירסם בקבוצת הפייסבוק שלו הוא טוען שפייסבוק הורידה לו את החשיפה בכ-80%

בלוגר הוידאו הערבי-ישראלי נסאר יאסין שמוכר בעיקר בכינוי נאס דיילי (Nas Daily), יוצא נגד פייסבוק וטוען כי בין לילה קוזזה החשיפה האורגנית לתכניו בכ-80%. יאסין שנחשב לילד הפלא של פייסבוק במזרח התיכון, הצליח בתוך פחות משנתיים לפחות לסנסצייה ויראלית בפייסבוק עם למעלה מ-5 מיליון עוקבים ומאות מיליוני צפיות לסרטונים היומיים אותם הוא משתף בעמוד הפייסבוק שלו. כפי שפורסם במזבלה, יאסין הצהיר לא פעם כי הוא נגד אתר יו טיוב של גוגל ונגד פלטפורמות אחרות ואת תכניו יעלה אך ורק לפייסבוק. "אני שונא את יו טיוב" כך הצהיר יאסין באחד מהסרטונים שהכין.

באוגוסט 2017 עם השקת שירות Watch של פייסבוק שמאפשר ליוצרי תוכן שנבחרו על ידי הרשת החברתית לנהל מעין ערוץ וידאו מיוחד בתוך עמוד הפייסבוק שלהם, וכפועל יוצא מכך לכאורה לקבל גם חשיפה נרחבת יותר מפייסבוק לתכניהם, וזאת לאור המאבק העיקש בין פייסבוק ליו טיוב על זירת הוידאו, שיתף מארק צוקרברג את סרטון ההשקה של Watch בו הוצג הערוץ של יאסין (נאס דיילי) כאחד מיוצרי התוכן המקורי המובילים של פייסבוק. ולמרות הדברים, נראה שהאירוניה מכה ישירות בפניו של יאסין, שטוען בפוסט מיוחד שפירסם אמש בקבוצת הפייסבוק שלו כי פייסבוק הורידה את החשיפה האורגנית שלו בין לילה בכ-80%.

הסטטוס של יאסין
הסטטוס של יאסין

"חברים זה רשמי. אני חושב שיש משהו לא בסדר בתפוצת הסרטונים שלי. ירידה של 20% בחשיפה של הסרטונים מרמזת על תוכן וידאו ירוד, אבל ירידה בין לילה של 80% ככל הנראה מרמזת שמשהו לא בסדר. האם אתם נתקלים בבעיות צפייה בסרטונים שלי ב-3-4 הימים האחרונים בבקשה תעדכנו אותי" כך כתב.

ואכן חלק ניכר מהתגובות לסטטוס בקבוצה מרמזות על כך שתכניו של נאס דיילי נעלמו עבור רבים מהפיד. כאמור הירידה בחשיפה האורגנית היא מהלך מתוכנן עליו הודיע באחרונה מארק צוקרברג במטרה להגדיל את השימוש במערכת הפרסום של פייסבוק בקידום תכנים. מבדיקה של עמוד הפייסבוק של Nas Daily אכן עולה כי סרטונים שהתפרסמו בימים האחרונים זכו לחשיפה נמוכה יותר מבעבר. יאסין שחשב שבזכות הפופולאריות שלו ולאור כך ששולב בסרטון ההשקה של Watch, ערוצו ותכניו יזכו ליחס מיוחד מצד פייסבוק וצוקרברג, כנראה שמבין עתה שמעטים אם בכלל זוכים ליחס מועדף מצד פייסבוק, לבטח כשמדובר על חשבון שורת הרווח של פייסבוק ומשקיעיה.

בישראל מדווחים מזו תקופה מנהלי עמודים רבים על ירידה דרסטית בחשיפה האורגנית לתכניהם, שלמרות הדברים עדיין נחשבת לגבוהה באופן יחסי למקביליהם בעולם. עיקר הירידה בחשיפה הוא סביב תכנים שמכילים קישורים המפנים מחוץ לפייסבוק. במקרים אלה מדווחים מנהלי עמודים על ירידה שנעה סביב 50ֵ% בחשיפה ובעיקר במספר ההקלקות על הקישורים. יש לציין כי בעבור מנהלי אתרים רבים שמרוויחים מהצגת מודעות באתריהם, ירידה בחשיפה האורגנית וכפועל יוצא מכך במספר ההקלקות על הקישורים, יכולה להיות עניין של חיים ומוות וברגע אחד לגדוע לחלוטין את הכנסתם.

חברת פייסבוק סירבה להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. "הוא מתבכיין שפייסבוק הורידה לו את החשיפה ב-80%"

    השימוש במילה מתבכיין מרגישה לי לא מתאימה לרמה שלכם ולא נותנת כבוד לנסאר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים