תמי 4 – שלב ההתרסקות

מושונוב מתוך קמפיין תמי 4
מושונוב מתוך קמפיין תמי 4

בכלל לא משנה איזו פרסומת תמי 4 תיצור ואם היא טובה יותר או פחות, שום דבר לא ישנה את העובדה שמסנן מים בשנת 2018 הוא לא רק מיושן אלא גם סכנה בריאותית ויש לו גם פרטנרים לסכנה: משרדי פרסום שמציבים "רעיון יצירתי" על פני רגשות הציבור ומפרסמים שמעדיפים להשקיע בכל דבר מלבד, בכנות ובאחריות תאגידית.

מטוס בואינג דו מנועי של חברת תעופה דמיונית בשם AIRsky חג בשמיים, לפתע המנוע השמאלי שלו מתפוצץ והמטוס מתחיל לאבד גובה במהירות. הטייס (מוני מושונוב) מגיב בנונשלנטית לסיטואציה כאשר ברקע מתנגן מוזיקה הוליוודית הנוטעת בצופים טעם תקווה, והטייס מבשר לנוסעים המודאגים שמתחילים להבין שבעוד דקות ספורות הם עומדים להיקטף על ידי המוות שיש לו חדשות טובות "תמי 4, יש להם מטהר מים חדש: מייז (MAZE). הוא פועל בטכנולוגיה פורצת דרך, מטפל בעופרת ובמזהמים מיקרוביולוגיים ושומר על הרכב המינרלים". מושונוב ניגש לנוסע המרכין את ראשו בדאגה ונמצא על סף בכי ואומר לו "אל תדאג, המשפחה שלך תשתה מים איכותיים יותר".

לאחר מכן הנוסעים והקברניט פוצחים בשיר 'הבאנו שלום עליכם' ומוחאים כפיים בזמן שהמטוס מתרסק. קריינית עולה על פס הקול של המטוס המתרסק ומכריזה "חדשות טובות ללקוחות שטראוס מים: maze מטהר המים המתקדם בעולם – בקרוב בדרך עליכם". כמה ימים לפני הנונשלנטיות של הקפטן מושונוב, לטייסת הבואינג תמי ג'ו שולץ התפוצץ מנוע באמצע הטיסה מניו יורק לדאלאס. הקלטות של השיחה בין שולץ לפקחי הטיסה הפכו ויראליים לאחר ששולץ הפגינה קור רוח מופתי בזמן הדיווח למגדל הפיקוח על פיצוץ במנוע, חור שנפער בגוף המטוס כתוצאה מהפיצוץ ונוסעת אחת שנשאבה דרכו.

קצת יותר מטעם רע?
אם גם אתם מנסים להבין מה הקשר בין מטוס שמתרסק למטהר המים החדש של תמי 4 מקבוצת שטראוס אתם לא היחידים. הפרסומת שנוצרה על ידי חברת הפרסום אדלר חומסקי, היא חלק מסדרת פרסומות הומוריסטיות, או לפחות המתיימרות להיות, בהן מושונוב מנסה להסביר שגם ברגעים בהם המוות במרחק נגיעה, אפשר להתנחם בעובדה שהמוח האנושי, המגולם על ידי קבוצת שטראוס, הצליח להגיע לפאר הטכנולוגי הדגול ביותר מאז המצאת החשמל – מסנן מים. הבעיה בפרסומת של תמי 4 זה לא המסר אלא המוצר. שורה של כתבות ותחקירים הראו שלמסנני המים של תמי 4 אין ממש הבדל בין מי הברז למים היוצאים דרך מסנני החברה, תחקיר אחר הראה את כמות החיידקים הנמצאים בתוך המכונה ואף מקקים שנכנסו לחלק מהמסננים, ועדיין – זו לא הבעיה הכי גדולה של תמי 4.

הפרסומת של שטראוס מים (תמי 4)

בישראל פועלים כיום 5 מתקני התפלה המסייעים בהתמודדות עם המחסור במים, ועל פי חברת מקורות כ-75% מהמים בבתים בארץ הם מים מותפלים. הבעיה עם מים מותפלים שיש בהם חוסרים שגוף האדם זקוק לו כמו מגנזיום. בנייר עמדה שפרסם משרד הבריאות באוגוסט 2012 בנושא חוסר מגנזיום במי השתייה נכתב "עם המידע הקיים היום, לא יתכן להישאר אדישים כאשר במודע נגרע המגנזיום מהמים של רוב האוכלוסייה, ללא מקור אחר להשלמה. משרד הבריאות במקרה זה צריך לפצות על חסר שייוצר באוכלוסיות מסוימות שישנו את מקור מי השתייה שלהן. תמותה קרדיווסקולארית הינה הסיבה השנייה למוות בישראל ובעולם המערבי.

ד"ר נעם לויתן, ממכון דוידסון, פרסם באפריל 2016 מאמר בנושא התפלת מים והכריז בו שכבר לפני מספר שנים משרד הבריאות התריע שאי הוספת מגנזיום למי השתייה המותפלים תגרום לעלייה במקרי המוות מהתקפי לב ב-250 מתים בשנה. ד"ר לויתן אמר כי "הערכת המשרד נבעה מכך שמחסור במגנזיום הוא גורם סיכון למחלות לב וכלי דם, שמים הם מקור חשוב של מגנזיום לאוכלוסייה ושבמים מותפלים חסר המגנזיום שקיים באופן טבעי במים לא מותפלים. כדי למנוע את העלייה בתמותה המליץ המשרד להוסיף מגנזיום למים המותפלים, אך משרד האוצר ורשות המים התנגדו לכך – בעיקר מסיבות כלכליות. רשות המים אף טענה כי הוספת מגנזיום למים היא כפייה של טיפול על כלל האוכלוסייה. מחקר ישראלי הראה כי באזורים בארץ שבהם שותים מים מותפלים, חלה עלייה במספר המתים מהתקפי לב, בהשוואה לאזורים שמקבלים מים ממקורות טבעיים".

שיווק מסנני מים בזמן שיש חוסר מודעות ציבורית למיעוט המינרליים החיוניים במי הברז, הוא לא רק שיווק מוצר לא רלוונטי לאוכלוסייה אלא גם אשליה שמא הפיתוח הטכנולוגי יכול להתגבר על בעיה מובנית שיש במים היוצאים מהברז. אין ספק שככל שהמודעות הציבורית לחוסר המינרלים שיש בבתים תגבר, כך יופחת השימוש במסנני המים של תמי 4 ודומותיה שיאלצו לסגור את פעילות המסננים שלהם. ראוי היה שבמקום להשקיע בפרסומות חסרות טעם כדי ליצור באז תקשורתי שלישי שבעזרתו תקבל החברה חשיפה תקשורתית ענפה ברשתות החברתיות ובתקשורת מוסדית, שתתכבד ותעלה את סוגיית כנות וחשובות יותר בפני הצרכנים – בואו נראה אם גם אז הם ימשיכו לשיר 'הבאנו שלום עליכם'.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. יש לי תמי4 ישן שהתקלקל מזמן ומאז אני שותה מים מהברז, חושב לפעמים לקנות בריטה.
    אם אפשר לשאול את כותב המאמר: מה לגבי העופרת שבזה הם מתגאים שהמסנן שלהם מסיר?

  2. ומה עם החומר ששמים במסננים החדשים של תמי 4? בעקבות שימוש במסנן החדש הופתעתי לגלות שהקומקום שלנו שהיה מלא באבנית התנקה לחלוטין!!! מה זה אומר לגבי הגוף שלנו? מה החומר הזה שמנקה אבנית מהקומקום עושה לנו בגוף?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים