מי מקדם קמפיין נגטיבי ממומן נגד כרמל ברן וארגון הדיגיטל?

כרמל ברן \ צילום: פלג אלקלעי
כרמל ברן \ צילום: פלג אלקלעי

כרמל ברן, מייסד ומנכ"ל "ארגון הדיגיטל הישראלי" סגר את חשבון הפייסבוק שלו והוא אינו זמין בטלפון, בווטאסאפ או באימייל כפי שפורסם במזבלה. העלמותו של ברן, מגיעה על רקע אמבוש שלטענתו זכה מצד מירן פחמן שהזמין אותו להתראיין בפודקאסט וזאת לאחר פרסומים של ענת ביין ב'גלובס' לפיהן מרד פנים ארגוני בתוך ארגון הדיגיטל הביא לגל התפטרויות של הוועד המנהל וכן להאשמות של ברן בניהול לא תקין של הארגון שרשום כעמותה. כל זאת ימים ספורים לקראת האסיפה הכללית של הארגון שאמורה להתקיים מחר.

ולמרות העלמותו של ברן, לפני שעה קלה חלה תפנית בסיפור, לאחר שבקבוצת הפייסבוק "מקצועני פרסום בפייסבוק" התפרסם סטטוס של חן ברקת, לפיו מאחורי הקידום הממומן של הסטטוסים על ברן וארגון הדיגיטל, עומדת סוכנות Fialkov Digital של אור פיאקלוב, שהוא אחד המרואיינים המרכזיים בכתבה שהתפרסמה על ברן בעיתון 'גלובס'.

אחד הסטטוסים שקודמו בתשלום
אחד הסטטוסים שקודמו בתשלום

את הדברים, גילה ברקת באמצעות פיצ'ר הפרטיות של פייסבוק שמאפשר לגולשים לקבל מידע מסוים על המודעות שמוצגות להם, לרבות הסיבות לתצוגת המודעה. מכך עולה כי הסוכנות של פיאלקוב היא שקידמה בתשלום כתבה שלילית על ברן בפלטפורמת הפרסום של פייסבוק וזאת תחת עמוד בשם "חדשות הדיגיטל" שמאז שינה מספר פעמים את תמונת הפרופיל שלו עד שנעלם לחלוטין מפייסבוק, ככל הנראה לאחר חשיפת הדברים.

הסטטוס המקורי של ברקת לא זכה לחשיפה רבה והוסר בתוך דקות ספורות מרגע הפרסום מקבוצת 'מקצועני פרסום בפייסבוק' שבמקרה גם מנוהלת על ידי פיאלקוב, אולם לאחר ההסרה ברקת החליט לפרסם את הסטטוס בקבוצות נוספות; "נראה שמישהו החליט לעשות לכרמל ברן חיסול ממוקד ופתח עמוד "חדשות הדיגיטל" שכל מטרתו זה לפרסם בממומן את הכתבה זה כבר בזוי" כך בין התגובות שנכתבו.

ממקורבים לפיאלקוב נמסר כי כי אין לו שום קשר לקמפיין המדובר.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. חחח ״דניאל״, מאוחר מדיי לספר סיפורים. מלשנות, מניפולציות, תככנות – איזה גועל.

  2. הדבר היחיד שפיצ'ר הפרטיות הזה בעצם ציין זה שמי שקידם את המודעה הנ"ל טירגט כקהל יעד כל מי שעשה לייק לקבוצה של פיאלקוב, זה הכל…
    זה בערך כמו שאני אייצר מודעה ואקדם אותה בפייסבוק תוך כדי שאני מטרגט את כל מי שעשה לייק לדף של קוקה קולה, ואז יגידו שבעצם קוקה קולה עומדת מאחורי הקידום…

  3. וואי, ואתם מתיימרים להבין משהו בדיגיטל?

    הדבר היחיד שפיצ'ר הפרטיות הזה בעצם ציין זה שמי שקידם את המודעה הנ"ל טירגט כקהל יעד כל מי שעשה לייק לקבוצה של פיאלקוב, זה הכל…
    זה בערך כמו שאני אייצר מודעה ואקדם אותה בפייסבוק תוך כדי שאני מטרגט את כל מי שעשה לייק לדף של קוקה קולה, ואז יגידו שבעצם קוקה קולה עומדת מאחורי הקידום…. אתם אמיתיים?

    תמוה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים