הגולשים שיתפו ופייסבוק ישראל הסירה מאות שיתופי כתבות מהארץ, מעריב, ynet ומאקו

התמונה בשימוש הוגן. Stephanie Keith/Getty Images
התמונה בשימוש הוגן. Stephanie Keith/Getty Images

הצלם ספנסר טוניק הציג באחרונה מיזם אנושי של 125 משתתפים ומשתתפות בעירום מלא מול משרדי פייסבוק בניו יורק, וזאת במטרה למחות על הצנזורה הסלקטיבית של פייסבוק ואינסטגרם לפיה פייסבוק אוכפת את מדיניות התוכן שלה בצורה מפלה – כאשר היא מסירה תכנים עם פטמות של נשים ומשאירה תכנים עם פטמות של גברים.

אלא שלזה הצלם הפרובוקטיבי שאף יצר מיזם דומה בים המלח כנראה לא ציפה. למזבלה הגיעו כמה וכמה עדויות גולשים ששיתפו את הכתבה על מיצג המחאה נגד הצנזורה של פייסבוק וגילו בתוך דקות עד שעות ספורות, כי פייסבוק החליטה להסיר את התוכן בטענה שהוא נוגד את תנאי השימוש שלה.

ובכך חלק ניכר (אולם לא כולם) מהשיתופים של הסיפור ממקורות בעברית כמו הארץ ,מעריב, ynet ומאקו נעלמו מפייסבוק. בדיקה של המזבלה מעלה שלפחות 980 שיתופים הוסרו ע"י פייסבוק ישראל, מספר גולשים ששיתפו את אחד הקישורים נחסמו, חלק לא קיבלו שום הודעה והיתר קיבלו אזהרה לפיה הפוסט שפירסמו עובר על תנאי הקהילה של פייסבוק האוסרים על עירום ותוכן בעל אופי מיני.

יש לציין כי ככל הנראה מדובר בנושא נקודתי לפייסבוק בישראל. על פי בדיקה עולה כי התכנים לא הוסרו ממקורות בינלאומיים, לרבות מעמוד הפייסבוק של האמן ספנסר טוניק, שאף הודיע בדקות האחרונות כי פייסבוק תשקול מחדש את מדיניותה לאור מיצג המחאה, כאמור מדיניותה מחוץ לישראל.

עידכון: לאחר הפרסום חלק מהשיתופים שהוסרו הוחזרו, על פי בדיקה עיקרם ממעריב ו-ynet.

פייסבוק ישראל סירבו להגיב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים