פייסבוק ישראל מחקה את קבוצת המחאה Stop 5G

ג'ורדנה קטלר, הלוביסטית של פייסבוק
ג'ורדנה קטלר, הלוביסטית של פייסבוק

אמש (רביעי) בשעות הערב, הסירה חברת פייסבוק ישראל בהנחיית המנכ"לית עדי סופר תאני ומנהלת המדיניות ג'ורדנה קטלר את קבוצת המחאה הישראלית בפייסבוק "Stop 5g" הפועלת נגד יישום תשתיות ה-5G בישראל בטענה לסכנות בריאותיות.

מדובר באחת הקבוצות הגדולות ביותר שהוסרו על ידי פייסבוק בישראל. הקבוצה ששמה המלא "גרעין הפעילות בישראל נגד פריסת רשת 5G" מנתה למעלה מ-71 אלף איש ונחשבה לפופולארית ולפעילה במיוחד.

תיאוריות שונות אודות הבעיות הבריאותיות הטמונות ברשתות הדור החמישי (5G) כבר הפכו למחאה רחב היקפים ברחבי העולם והיא אינה רק נחלתם של קומץ חובבי "קונספירציות".

הקבוצה שהוסרה
הקבוצה שהוסרה

בישראל, קבוצת המחאה הייתה צינור מרכזי עבור אלה שהאמינו כי ה-5G מסרטן וגם עבור טרולים שהצטרפו לחגיגה. בין התכנים שהופצו בקבוצה גם תיאוריות על הקשר בין וירוס קורונה לתשתית ה-5G, אולם אלה לא היוו חלק מגרעין הפעילות שאיגד סביבו את עשרות האלפים.

על מחיקת Stop5G כתב אחד המנהלים: "האירוע הכי דרמטי של צנזורה התרחש. יום שחור לדמוקרטיה בישראל. את האמת לא ניתן להשתיק! בקרוב יקומו אלפי קבוצות כמו פטריות אחרי הגשם! רק הוכחתם לנו שאתם מפחדים ולנו יש את כל הסיבות לחשוש !. המלחמה על האמת בעיצומה !."

בחברת פייסבוק ישראל סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

12 תגובות לפוסט

12 תגובות

  1. אמ;לק – 5G לא יותר מזיק מהמנורה שליד המיטה שלכם.

    "רדיו" או "גל רדיו" הינו חלק (קטן) מטווח הקרינה האלקטרומגנטית. ספקטרום הקרינה האלקטרומגנטית מכיר את כל סוגי הקרינה האפשריים. רגע לפני שאתם מקבלים התקף לב, קרינה זה לא קרינה מייננת.
    קרינה היא בעצם המרה של אלקטרומגנט למשהו אחר, יש כמה סוגים של קרינה. יש קרינת רדיו שאיתה שומעים מוזיקה באוטו, גולשים באינטרנט וכן גולשים ב5G. יש קרינת מיקרו שאיתה מחממים במיקרו. יש קרינה שנקראת "אור" או ה"אור הנראה לעין" שזהו טווח קטן בספקטרום האלקטרומגנטי שמהווה כל מה שאנחנו רואים. מעבר לאור הנראה לעין יש את האור הבלתי נראה כמו קרינת אינפרא אדום או קרינת אולטרה סגול. הנזק האמיתי מתחיל מקרינת אולטרה סגול ומטה, ככל שרוחב הגל נהיה יותר ויותר קטן אז הסכנה הולכת וגדלה ככה שהקרינה יכולה לחדור דרך העור והאטומים שלנו ולפרק לנו את מבנה הDNA ואז מתחיל הנזק הקטלני.

    אז מה העניין סביב ה5G?

    טכנולוגיות כמו 3G או 4G משתמשות בגלי רדיו בטווח ה"רחב" יותר כלומר הגלים עוברים דרך עצמים גדולים ויכולים להגיע למכשיר מרחוק. בשביל זה צריך אמנם מעט אנטנטות אבל כן גדולות ובעלות עוצמת שידור וקליטה גדולות.

    הבעיה עם ה5G זה שהוא עובד עם גלי רדיו בטווח ה"קצר" כך שאינו עובר דרך עצמים ונחסם דיי בקלות, כלומר אם יש לי אנטנה בקצה הרחוב, בניין או שניים יכולים לחסום לי את כל הקליטה.

    הפתרון הוא פיזור של הרבה אנטנטות קטנות, ברמה של עמודי תאורה כדי שהקליטה תהיה רוחבית ותגיע לכל מכשיר.

    לשאלתכם הבאה, העוצמה של האנטנוטת הקטנות היא מוחלשת מאחר ועליהם לכסות שטח קטן יותר (מאחר ואין טעם לכוון אותן לטווחים ארוכים בגלל הסיבה שצוינה לעיל).

    ולשאלה הבאה הבאה, אמנם רוחב הגל של ה5G הוא קצר; מדובר במילימטרים, ה"אור הנראה לעין" נע בטווחים של ננו מטרים, שזה פי כמה מיליונים יותר קצר ועדיין אף אחד לא חושש להדליק את האור בחדר או לצאת לטיול בשמש.

    לכל אותם החברה שחוששים מהסכנה לפרטיות, האנטנות עושות מה שאנטנות עושות, קולטות ומשדרות.

    3G, 4G, 5G או WIFI, לא משנה איך אתם גולשים, המידע שנאסף עליכם נאסף גם ככה בפייסבוק בגוגל בטוויטר באינסטגרם וכו'. אין פה המצאה חדשה של איסוף מידע.

  2. אני לא יודעת אם מה שכתבתי נשלח, זה לא מופיע בזמן אמת. אז שוב: שלחתי לכל הגורמים מייל, לא קיבלתי תגובה אפילו מאחד. שרירותיות מושלמת.
    זו בהחלט עליית מדרגה שאי אפשר לערער, וכפי שכתבתי: הגבלה ואיום בחסימה על פוסט נעול(!) שגם אם היה מפורסם אין בו דבר שמצדיק זאת.
    אשמח לשמות של עורכי דין, מכתב מצדם ודאי ייענה. תודה רבה.

  3. שלום דורי, היה לי שקט תקופה. כעת, פייסבוק מחקה לי פוסט, עם אזהרה והתראה שתופיע לי מול העיניים למשך שנה, ומסתירה לי בקביעות חלק מהמסך, כלומר מהנראות. מדוע מחקה? בטענה כי "לא ציית לכללי הקהילה". חד משמעית – לא הייתה בפוסט כל בעיה. האבסורד? הפוסט בכל היה סגור(!), לא פרסמתי אותו בכלל. יש לי על כך צילום מסך, שבא יחד עם ההתרעה של פייסבוק.
    אני רוצה לשלוח התרעה לפני שאני שופכת כסף על עורך דין, כי זה מרתיח אותי. לאיזו כתובת עליי לשלוח כדי שיגיע למי שמטפלים בצד המשפטי? שולחת וזה חוזר אליי עם הודעה, שאין לי הרשאה. תודה רבה!!

  4. 5G לא מסרטן יותר מ4G ומ3G.
    מאחר וטכנולוגיות אלה סביבינו קרוב ל20 שנים ולא נמצא קשר לתחלואה מסרטנת (כי זו קרינה בלתי מייננת – או בתרגום להדיוטות, ככל שהעוצמה שלה עולה האפקט שלה הוא חימום פני השטח).
    ככל שהטכנולוגיה מעלה קצבי נתונים – היא מעלה תדרי התקשורת – ופיזיקלית, תדר גבוה יותר החדירות שלו נמוכה יותר (והוא אפקטיבי למרחקים קצרים יותר).
    טוב עשתה פייסבוק שהורידה את כוורת הפייקניוז, כן יירבו.

  5. שלום רב
    אני משתמש בפייסבוק מזה מספר שנים והחלטתי לאחר ששוחררה החסימה למחוק את הדף שלי לצמיתות וגם להפרד כמו שצריך מכם אפילו שאני לא מכיר אף אחד מכם
    2. לצערי הרב פייסבוק כרגע פלטפורמה יחידה לחיבור בין אנשים. השתלטתם על השוק כולו ומכאן נובע היחס האיום שלכם למשתמשים בפייסבוק.
    3. העובדה שאתם חוסמים משתמש איכותי כמוני בגלל תכנים פוליטיים שאני מעלה מצביע על הקשר ההדוק שיש ביניכם לבין הממשל.
    4. מבחינה עסקית כעצמאי נוכחתי לדעת גם מחברים וגם ממקדמי אתרים ושיווק שפייסבוק ממש לא רלוונטית מבחינה עיסקית.
    5. הפייסבוק הוא מקום אלים שמפגיש בין אנשים שלא רואים אחד את השני ולכן גם מרשים לעצמם להגיב בצורה בוטה ואלימה כלפי אנשים אחרים שאינה מכבדת.
    6. אני מהדור הקודם (יליד 1975), בעבר לא היה פייסבוק גם לא מחשב והסתדרנו מצויין וכך גם נמשיך. מספר ימים הייתי חסום ולא קרה לי דבר אז לבטח גם עשרות שנים אצליח להסתדר בלי הפלטפורמה האיומה הזו.
    7. אני מודה לכם על החוויה. כיוון שאני עוסק בתקשורת ועיתונות אני רואה את עצמי מחוייב להעביר הלאה לכל דיכפין את החוויות שהיו לי בשנים אלה מהגלישה בפייסבוק
    8. פייסבוק לא מקדם דבר למעט דבר אחד: ניתוק בין אנשים, הקצנה ואלימות. זוהי פלטפורמה לא רואיה שמעשירה את צוקרברג ומחלישה את בני האדם.
    9. אני מבקש מכם לקצר את תקופת המחיקה מ-30 ימים ל-24 שעות.
    10. מיד אחרי הקורונה אני מתכוון להעלות כתבה בנושא הפייסבוק ומקווה שיעלו פלטפורמות מוצלחות יותר בעתיד לאחר שפייסבוק תיחלש ותדעך
    11. וכמו שאנחנו למדים בהיסטוריה – לא לעולם חוסן…. גם אימפריות חזקות התמוטטו ביום אחד
    אנני מעוניין בתגובה מצידכם והיא גם לא מעניינת אותי. אתם מבחינתי בוטים, ענן ברשת, אנשים מאחורי מקלדות ומסיכות ואין לי כל רצון לדון איתכם בשום נושא
    זה היה מסר בבקבוק
    אנא פעלו למחיקת הדף שלי תוך זמן קצר
    שלום ולהתראות ….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים