הפדיחה של טוויטר – סימנה פייק של השר ליצמן כחשבון רשמי ומאומת

חשבון הפייק של ליצמן קיבל V
חשבון הפייק של ליצמן קיבל V

גולש אנונימי שהפעיל חשבון טוויטר (twitter) שהתחזה לצייצן הרשמי של שר הבינוי והשיכון ויו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן, ככל הנראה לא ציפה שטוויטר עצמה תסמן את חשבון הפייק שהקים כטוויטר הרשמי של השר.

החשבון המתחזה נפתח בטוויטר ביוני 2019 עם שמו ותמונתו של השר יעקב ליצמן. בשורת התיאור מעולם לא נכתב כי מדובר בחשבון סאטירי וגם מהציוצים הבודדים שהתפרסמו כמו ביקורת על הסתה נגד הציבור החרדי או דברי תנחומים לנשיא המדינה ריבלין לאחר פטירתה של אישתו, לא הורגש לגולש הממוצע כי מדובר בחשבון פיקטיבי.

אחר החשבון המפוברק עקבו בסה"כ 463 איש, אך במהלך השנה החולפת הוא תוייג בטוויטר מאות פעמים, לעיתים ע"י גופי תקשורת מובילים, עיתונאים ופוליטיקאים שחשבו כי מדובר בערוץ הרשמי של ליצמן.

גם טוויטר עצמה הסיקה כי מדובר בערוץ רשמי של ליצמן ובשבוע שעבר העניקה לערוץ תג אימות (V כחול) שמשקף כי מדובר בחשבון רשמי שזהותו עברה בדיקה ואימות ע"י טוויטר עצמה.

על פי בדיקה של המזבלה, טוויטר אכן העניקה באחרונה וי כחול לחשבון הפייק של ליצמן שהיה תחת היוזרניים litzman_yaakov, אולם למרות הדברים לא היא שמחקה אותו ויתכן וטוויטר כלל לא שמה לב כי מדובר בחשבון מתחזה.

מבדיקה מעמיקה יותר ורישום מחדש של החשבון (חשבון שנחסם לא ניתן לרישום מחדש), עולה כי הוא נסגר ע"י יוצרו המקורי בסמיכות לקבלת תג האימות מטוויטר, ככל הנראה בעקבות חשש כי ההתחזות שקיבלה עתה אסמכתא מטוויטר תוביל לחשיפת זהותו לאור תלונה אפשרית מצד אנשיו של ליצמן.

הפדיחה המסוכנת של טוויטר חושפת את הסכנות הפוטנציאליות שבפרופילים פיקטיבים המתחזים לאנשי ציבור ובעיקר את מנגנון האימות הרעוע שלה שאיפשר זאת.

נציג טוויטר בישראל מתיו קריגר סירב להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים