פייסבוק חסמה את עיתונאית 'הארץ' בגלל יצירת אומנות

מתוך התערוכה של דניאל צאל
מתוך התערוכה של דניאל צאל

האדריכלית ועיתונאית 'הארץ' נעמה ריבה, נחסמה משימוש בפייסבוק לאחר ששיתפה צילום אומנותי של האמן דניאל צאל שמוצג בימים אלה בתערוכה במוזיאון תל אביב.

מדובר בצילום עירום אומנותי של דוגמנית שכאמור מוצג במוזיאון ועומד בתנאי השימוש המעודכנים של פייסבוק שנכנסו לתוקף ב-2017 בעקבות לחצים ציבוריים ותקשורתיים. אך למרות הדברים בפייסבוק בחרו למחוק את הפרסום של ריבה ואף לחסום אותה.

2016 הייתה שנת ביקורת על פייסבוק בכל הנוגע לסיווגן של יצירות אומנות ותמונות אייקוניות שמכילות עירום כתוכן שנאסר לשיתוף בפלטפורמה. לאור הביקורת בעולם בפייסבוק הבטיחו כבר באותה שנה להתאים את המדיניות כך שאומנות העירום לא תצונזר מדפי הרשת החברתית.

ריבה שנחסמה מפייסבוק ל-24 שעות, פירסמה לאחר חזרתה סטטוס ביקורתי על פייסבוק לצד תמונה מצונזרת של יצירתו של צאל שנמחקה במקור על ידי פייסבוק.

התמונה המצונזרת שפורסמה לאחר החסימה
התמונה המצונזרת שפורסמה לאחר החסימה

"פייסבוק חסמו אותי מלהגיב ולעלות פוסטים ל24 שעות כי פרסמתי תמונה של דניאל צאל שמוצגת במוזיאון תא. למרות שמותר לפרסם עירום אומנותי. אז הנה אני מעלה שוב תמונה שלו אחרי צנזורה (לכו לראות את הצילום האמיתי במוזיאון) ומקווה שהפעם מישהו לא יינצל את הרצון להשתיק אותי לזמן מה באמצעות צנזורה על תמונת עירום (עד כמה שאני יודעת מישהו צריך לדווח על תמונה כדי שירחיקו אותך)."

המזבלה פנתה לג'ורדנה קטלר, מנהלת המדיניות של פייסבוק בישראל שאחראית על צנזורה של תכנים ישראלים, אולם קטלר סירבה להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. לא בהכרח בסיפור הזה

    "האלגוריתם של פייסבוק כבר מסיר אוטומטית תמונות עירום, גם בלי שמישהו מדווח"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים