בלעדי: ישראלי כמעט התחרש בגלל הודעה קולית שהופצה בוואטסאפ

הודעת האודיו המסוכנת בוואטסאפ
הודעת האודיו המסוכנת בוואטסאפ

הודעת אודיו שישראלים רבים קיבלו והעבירו הלאה באפליקציית וואטסאפ בחודשים האחרונים, כמעט עלתה לאחד מהם באיבוד שמיעתו כך המזבלה מפרסמת לראשונה.

מדובר בהודעת שרשרת שהופצה ב-WhatsApp שבבעלות פייסבוק אליה נלווה קובץ אודיו תמים לכאורה, שמתיימר לבדוק את טווחי ואיכות שמיעתם של מקבלי ההודעה.

"תנסו זה מדהים, מעל גיל 35 לא תשמעו כלום, מתחת לגיל 35 ישמעו רעש בלתי נסבל. תנסו את זה עם הילדים, אתם לא תשמעו כלום והם אפילו מרחוק ישמעו מתי הפעלתם".

הודעת האודיו המסוכנת בוואטסאפ
הודעת האודיו המסוכנת בוואטסאפ

אחד מאותם משתמשי האפליקציה שקיבל את ההודעה הוא נ (השם המלא שמור במערכת), צעיר ישראלי בשנות ה-30 לחייו שלא ציפה כי שמיעת ההודעה הקולית תגרום לו לירידה באיכות השמיעה ולצפצופים בלתי נגמרים במשך זמן ממושך.

נ סיפר למזבלה כי את ההודעה קיבל מחבר במהלך חודש אפריל. "קירבתי את הטלפון לאוזן בשביל לשמוע את הצליל ומיד התחילו צפצופים עזים באוזניים". מבוהל מהפגיעה האפשרית בשמיעתו ומהצפצופים החוזרים (טינטון), נ פנה למומחה אף אוזן גרון ולמכון שמיעה שם נערכה לו בדיקת שמיעה מקיפה שגילתה כי בעקבות חשיפה ל"מסר טלפוני ויראלי בתדר מאוד גבוה" נמצא באוזן ימין ליקוי של 40db בתדר 6000 המתאים לטראומה אקוסטית ולירידת שמיעה סנסורינוירלית.

4 חודשים אחרי, נ עדיין סובל מטינטון באוזן ימין ומירידה באיכות השמיעה ויש לו מסר חשוב לציבור – אל תפיצו או תפתחו כל הודעת אודיו שאתם מקבלים בוואטסאפ.

בדיקות השמיעה
בדיקות השמיעה

מחברת פייסבוק ישראל, נציגת WhatsApp בישראל, סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. הפחדה.
    במכשירי טלפון מבהירים לא לקרב יותר מדי את הרמקול לאוזניים (או באוזניות – לשים לב מהי העוצמה המנוגנת לפני ששמים אותם באוזן).
    אפשר לשמוע הודעות קוליות כאוות נפשכם, אבל אל תקרבו את הטלפון יותר מדי לאוזן.

  2. תופעת ה"פתי מאמין לכל דבר" היא עבורי סיבה טובה לנטוש את הרשתות החברתיות. אין לי מושג עד כמה שליטה יש לרשתות האלה על התכנים שעוברים בהן.

  3. טינטין הבלגי, הוא גם היה אצל מומחה אף אוזן גרון.. אוסיף לכתבה בשבילך 🙂

  4. האם אומנם ציפיתם שהזונה תגיב לידיעתכם? הבחור שנפגע חייב לתבוע את הזונה ואת FB במיליונים ובמטבע $$$.
    הם לומדים רק כאשר כואב להם בחשבון הבנק.
    ביום שממשלות ישראל הנחשלות והכושלות יחייבו את הזונה במיסי חברות ומעמ, הם יתקפלו ויעזבו את משרדיהם המפוארים ואת הארץ. שילכו לכל הרוחות.

  5. מכון שמיעה זה רק מכון שמיעה… אין לו מושג מה הסיבה לתוצאות. אם כבר צריך לשמוע מה מומחה אף אוזן גרון או קלינאי תקשורת אומר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים