בלעדי: עובד פייסבוק ישראלי פוטר אחרי שחסם קמפיינים וסחר בפיצ'רים

shutterstock
shutterstock

עובד חברת פייסבוק ישראל שהיה בעל גישה לצוותי לקוחות ומדיניות ב-facebook EMEA, פוטר מתפקידו ב-2018, לאחר שבמסגרת חקירה פנימית שנערכה בפייסבוק, התגלה כי סחר בפיצ'רים של פייסבוק ואינסטגרם והפיק מהם רווח אישי, כך נודע למזבלה ממקור פנימי בחברה.

מדובר בעובד ישראלי שאחז בתפקיד שפתח בפניו גישה ישירה לצוותים ייעודיים של פייסבוק בתחומי מדיניות, שותפים ופיתוח עסקי של החברה במטות ובמשרדי פייסבוק באירופה – בהם לונדון, פריז ואירלנד.

על פי המידע שהגיע לידי המזבלה, נטען כי ב-2017 הוא פעל בין היתר מטעם חברה מתחרה בכדי לחסום פעילות של מותג הרכב פולקסווגן מבית צ'מפיון מוטורוס, במקרים אחרים ובאמצעות גורם מתווך במשרד פרסום, העובד לשעבר סחר מאחורי הקלעים בתגי אימות (V) שהוצעו למפרסמים במחיר שהגיע במקרה של חברת אופנה מוכרת לכדי 55,000 ש"ח.

פייסבוק רכשה את אפליקציית שיתוף התמונות והסרטונים ב-2012 לפי שווי של מיליארד דולר. ביסוסה של אינסטגרם כרשת מובילה, הורגש מדצמבר 2014 ובשלוש השנים האחרונות הפכה אינסטגרם ליורשת של פייסבוק ומוצבה כאחת מנקודות המפגש המקוונות הפופולאריות ביותר בעולם.

פייסבוק אירלנד, צילום: Derick Hudson / shutterstock
פייסבוק אירלנד, צילום: Derick Hudson / shutterstock

המסלול המהיר של אינסטגרם לאהדה רשתית, מספר האינטראקציות הגבוה שהיא מאפשרת לסחוט מהגולשים בשונה מפלטפורמת פייסבוק עצמה ופיצ'רים ייעודיים שהוטמעו באינסטגרם, הפכו אותה לכלי הסושיאל המועדף על מפרסמים וגולשים כאחד.

המחסור בתקשורת רשמית בין פייסבוק לעסקים ומפרסמים מקומיים והקושי שזו העמידה בפניהם בשנות הצמיחה של אינסטגרם, הובילו לשת"פ המפוקפק בין אותו עובד ללפחות משרד פרסום מרכזי אחד בישראל, במסגרתו הוצעה רכישה מובטחת של תגי אימות (V כחול) ללקוחות המשרד שלא הצליחו לקבל אותו בדרכים כשרות.

תג האימות שמוצג כ-V כחול לצד שם המשתמש בפרופיל, מסמן כי מדובר בחשבון רשמי שאומת ע"י פייסבוק והוא שמור בדרך כלל לאמנים, פוליטיקאים ואנשי ציבור, עיתונאים וגופי תקשורת. אך מעבר לסמל הסטטוס שמעניק תג האימות, הוא גם פותח פיצ'רים נוספים ומניבים עבור יישויות מסחריות.

על פי המידע שבידי המזבלה, עולה כי בין אוגוסט 17 לינואר 18, לפחות 6 מלקוחות המשרד, רכשו את תג האימות באמצעות אותו גורם, בעלות כוללת של 220 אלף ש"ח.

הסחר בפיצ'רים של פייסבוק תמורת תשלום היה ממשיך, אילולא בפברואר 2018, חברה בתחום מזון ומשקאות שקיבלה הצעה לרכוש את תג האימות בסכום לא מבוטל של 40,000 ש"ח, הלינה בפני פייסבוק באמצעות עובדת לשעבר שלה שמספר חודשים לפני הצעת התשלום החלה לעבוד בפייסבוק.

חברת פייסבוק ישראל, מנהלת המדיניות ג'ורדנה קטלר, המנכ"לית עדי סופר תאני ודוברת פייסבוק מעין שריג, סירבו להגיב לדברים.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים