בלעדי: עמודי פייסבוק ואינסטגרם מהנצפים בישראל נרכשים ע"י איש עסקים מיסתורי

משרדי פייסבוק, צילום - Derick Hudson, שאטרסטוק
משרדי פייסבוק, צילום – Derick Hudson, שאטרסטוק

איש עסקים שאינו מוכר מתחום הבריאות והאסתטיקה, נמצא בשיאו של מסע שופינג נרחב במיוחד, במסגרתו רכש וממשיך לרכוש בסכומי כסף גבוהים כמה מדפי הפייסבוק והאינסטגרם הגדולים ביותר בישראל, כך נודע למזבלה.

מרבית מהעמודים המובילים שהוקמו בתוך פלטפורמות חברתיות כמו אינסטגרם ופייסבוק, אינם בחזקת חברות מסחריות והם מוקמים ומנוהלים מאז כניסתן של הרשתות החברתיות לחיינו ע"י עוסקים עצמאיים, כשלרוב מדובר בגולשים יחידניים שזיהו את הפוטנציאל בתחילת פריחתן של הרשתות ויצרו לעצמם נכסי סושיאל ענקיים בז'אנרים מגוונים.

לאורך השנים חלקו אותם בעלי עמודים עצמאיים מכנה משותף מרכזי – אי היכולת להפוך את נכסיהם למניבים ולבסס הכנסה רציפה מניהול אותם עמודי ענק. מפרסמים העדיפו לפרסם תוכן מטעמם בצורה גלויה וסמויה בעיקר בעמודי מותגים כמו ynet וגם לפייסבוק עצמה היה חלק מרכזי בניצול הציני של בעלי העמודים העצמאיים כשהיא מנעה ועדיין מונעת מהם להרוויח.

בעקבות הקשיים, בעלי עמודים רבים נשחקו במרוצת הזמן וחיפשו מוצא מהצרה אליה נקלעו; עבודה במשרה מלאה בתחזוקת עמודים ללא תגמול או אל מול תגמול מועט במיוחד.

בחסות הקורונה והשפעותיה הכלכליות, איש עסקים שביסס את פעילותו העסקית על המרת טראפיק ולידים מהרשתות החברתיות, החל במסע שופינג נרחב מאחורי הקלעים, במסגרתו הוא כבר רכש כמה מעמודי הפייסבוק והאינסטגרם הגדולים והמוכרים מתוך כוונה להפוך אותם לנכסים מניבים.

בשנים האחרונות גם גופי ענק כמו ynet, וואלה, קשת ובעלי אינטרסים שאינם מתחום התקשורת, ניסו לבצע רכישות אסטרטגיות של עמודים עצמאיים, אך באופן גורף רוב העיסקאות לא הבשילו, כך נודע למזבלה ממספר מקורות.

יש לציין כי מכירת עמוד פייסבוק / אינסטגרם אינה בהכרח בניגוד למדיניות פייסבוק ובתנאי שהוא חלק מפעילות עסקית שמתקיימת מחוץ לפייסבוק.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים