טוויטר חטפה הוצאות בתביעה שהוגשה נגדה ע"י לינוי בר-גפן

טוויטר, צילום: מיכאל וי שאטרסטוק
טוויטר, צילום: מיכאל וי שאטרסטוק

אשת התקשורת לינוי בר-גפן מנהלת מזה כשנה הליך משפטי בדלתיים סגורות נגד רשת המיקרו-בלוגינג טוויטר (twitter) בישראל. טוויטר שמיוצגת ע"י פירמת 'הרצוג פוקס נאמן' (שגם מייצגת את פייסבוק ישראל) ביקשה לדחות את התביעה בטענה כי אינה יושבת בישראל (למרות שמעסיקה עובדים ישראלים, משרד יח"צ מקומי ומקיימת אירועי טק מקומיים) ולאור כך ישראל אינה המקום לדון בתביעה. אם לא די בכך, פרוטוקולים שאסורים לפרסום חושפים כי הרצוג פוקס נאמן השתמשו בטקטיקות של השפלה וביזוי מיני של בר-גפן ובעלה בכדי להביא לדחיית התביעה.

את תביעת הנזיקין הגישה בר-גפן באוגוסט 2019 באמצעות עורכי הדין גיא אופיר ורועי בן דוד, בה היא דורשת 300 אלף ש"ח בגין אי הסרת ציוץ מכוער שפורסם ע"י משתמש אנונימי נגדה ונגד בעלה בן זליכה, שסובל מנכות בעקבות אירוע מוחי שעבר.

כשגילתה בר-גפן את הציוץ היא פנתה לחברת טוויטר בבקשה כי יסירו אותו. בטוויטר לא ייחסו חשיבות לפניותיה של בר-גפן וסירבו להסיר את הציוץ. בעקבות כך הגישה בר-גפן את התביעה.

https://twitter.com/LinoyBarGeffen/status/1305166294682042369

הציוץ שעומד במרכזה של התביעה שכאמור מתנהלת תחת איסור פרסום, מעולם לא היה צריך לראות אור בטוויטר והוא נכתב מתוך רצון להכפיש, להשפיל ולבזות באופן אינטימי את בר-גפן ובעלה. את ההשפלה של בר-גפן ובעלה המשיכה גם פירמת עורכי הדין 'הרצוג פוקס נאמן' שמייצגת את טוויטר ולאורך הדיונים ביקשו עורכי הדין להשפיל ולהנמיך את בר-גפן עם מעשיות מעברה.

היום (ראשון) קבע השופט גלעד הס (השלום הרצליה) כי ככל וטוויטר אינה מסירה פוסט פוגעני, האחריות חלה עליה כפי שחלה על כותב הדברים. עוד קבע השופט הס שלא חסך בדברי ביקורת על טוויטר ועל התנהלותה בתיק כי המשפט יתקיים לפי הדין הישראלי בישראל ולא במקום מושבה של טוויטר (אירלנד או ארה"ב) כפי שטוויטר ביקשה. הס אף חייב את טוויטר בהוצאות משפט בגובה של 20,000 ש"ח.

חברת טוויטר ואיש היח"צ מתיו קריגר GKPR סירבו להגיב בנושא.

// גילוי נאות

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. היי לינור. אנחנו איתך. המשיכי בפועלך החשוב. הלוואי ותאזרי כוחות להמשיך להתמודד מול הרוע וההיתממות המערכתית שבעקבותיו. מאחלים לך רק טוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים