מרתיח: המדינה שילמה 120,000 ש"ח מכספי משלם המיסים עבור אפליקציה שמתנדבים עשו בשעה

אפליקציית הרשת של הסדנא לידע ציבורי
אפליקציית הרשת של הסדנא לידע ציבורי

לפני מספר ימים פורסם בתקשורת כי משרד הבריאות שילם 118,000 ש"ח לחברת מטריקס וזאת ללא קיום שום מכרז כנדרש בחוק ,עבור יצירת אפליקציית אנדרואיד פשוטה שתסייע להורים באיתור סניף טיפת החלב הקרוב לביתם בכדי לחסן את ילדיהם נגד פוליו.

מתנדבי 'הסדנא לידע ציבורי', עמותה הפועלת להרחבת והנגשת המידע הציבורי, אשר לא קיבלו בעין יפה את בזבוז כספי הציבור, הרימו בעצמם, בשעה אחת בלבד! אפליקציית רשת (WebApp) התומכת בכל המכשירים; סמארטפונים וטאבלטים כאחד, בעלת אותה פונקציונאליות כזו של אפליקציית ה-120 אלף ש"ח של משרד הבריאות. קליק לביקור ב-טיפה.לי.

מהסדנא לידע ציבורי נמסר: "המפתחים מדווחים שכמעט כל העבודה הייתה לאסוף את הנתונים מהאינטרנט. אם משרד הבריאות היה משחרר את המידע בפורמט סטנדרטי, הם מעריכים שהיו בונים את היישום בשעה".

קראו גם: יעל גרמן, איפה הכסף?

אפליקציית הרשת של הסדנא לידע ציבורי
אפליקציית הרשת של הסדנא לידע ציבורי

הסדנא לידע ציבורי הינה עמותה הפועלת להרחבת והנגשת המידע הציבורי ומפעילה, בין השאר, את האתרים כנסת פתוחה, התקציב הפתוח והמעקב אחר המלצות ועדת טרכטנברג.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

6 תגובות לפוסט

6 תגובות

  1. אני אשמח לשמוע שהמתנדבים גם יתמכו במוצר , ישדרגו אותו בחינם ולאורך שנים .

    120,000 ש"ח לאפליקציה זה ממש לא בשמיים , השאלה מה התמורה .

    אני גם מוכן לפתח בחינם , "שרק" ישלמו לי על האחזקה .

    לצאת בכותרות זה לא חוכמה .

  2. בנוסף, המדינה מפתחת באותו סכום בערך אפליקציה למציאת המקלט הקרוב ביותר, למרות שכבר קיימת אפליקציה כזאת ״המלחמה הבאה״, חינמית, באפסטור

  3. נכון. מחיר גבוה אבל לא בשמיים לאפליקציה. אתם כותבים שהקימו אותה בשעה ואחר כך כותבים ששעה היתה אפשרית רק אם המידע היה מסודר אחרת. מה נכון? אתם גם מוטרדים לכאורה שלא היה מכרז שהוא תהליך ארוך מאוד (שבועות וחודשים ובטח לא שעה). חבל על העלהום המתמשך על משרד הבריאות. אולי אנשי מחאת הפוליו גם יצביעו ליאיר לפיד?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים