פרשת העכבר והשטרות הקרועים: הפלסטיני שהצליח לעבוד על מאקו, YNET ואתרי חדשות נוספים

העכבר - במקום מטייוואן
העכבר – במקום מטייוואן

לפני מספר ימים פורסמה כתבה באתר HIX של מאקו אודות פלסטיני תושב עזה אשר תפס והתעלל בעכבר אשר השחית לו שלושה שטרות של 200 ש"ח. על פי מה שפורסם במקור באתר gulfnews.com ממנו מאקו, YNET ונוספים לקחו את הידיעה, החשוד במעשה קשר את ארבעת רגליו של העכבר ומתח אותן כמו בחדרי העינויים של ימי הביניים ולאחר מכן פירסם את התמונות ואת דבר האירוע בפייסבוק.

העכבר - במקור מטייוואן
העכבר – במקור מטייוואן

בכתבה ב-HIX פורסמה תמונה של העכבר המסכן לצד תמונות של השטרות הקרועים. YNET, אתר החדשות של ידיעות אחרונות, החליט אף הוא לתת במה לסיפור ההזוי, אומנם ללא התמונה המזוויעה אך עם תיאור מפורט הממחיש את מה שמוצג בתמונה שעלתה ב-HIX.

עתה מתברר לראשונה כי מקורה של התמונה של העכבר הוא בכלל בטייוואן, במקרה שהתרחש במפעל מזון קפוא ב-2012, כאשר אחד העובדים שגילה כי ישנה מכת עכברים במפעל, החליט לחנך את אחד מהם ולהתעלל בו במסך כשעתיים ולאחר מכן לשחררו.

זוהי לא הפעם הראשונה שמאקו, YNET ואתרי וגופי חדשות ישראלים נוספים ממהרים לפרסם אייטמים אשר אמיתותם מוטלת בספק (ראו ישראל היום), חצי הנחמה מבחינת מאקו היא שהם לפחות עשו זאת באתר כמו HIX אשר אינו נתפס כרציני, בשונה מ-YNET, שכבר מזמן איבדו את עצמם ונעים בין אתר חדשותי לאתר של "רץ ברשת" ו"ויראלים". תודה לצבי דובוש על הטיפ.

פרשת העכבר והשטרות הקרועים: הפלסטיני שהצליח לעבוד על מאקו, YNET ואתרי חדשות נוספים
פרשת העכבר והשטרות הקרועים: הפלסטיני שהצליח לעבוד על מאקו, YNET ואתרי חדשות נוספים

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. צער בעלי חיים אי לכם מושג עליו שד ירחם עליכם אתה עוד גם מעז לצחוק טפו עליכם פשוט מגעיל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים