האם הפרסומת החדשה של קפה נמס עלית מעודדת שנאת נשים? גל מחאה ברשת

cafelite_2014
טוקבקים בפייסבוק
טוקבקים בפייסבוק

חברת עלית, באמצעות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי משיקה פרסומת חדשה למותג 'קפה נמס' אשר מעוררת גל של תגובות נזעמות ברשת המגדירות את הפרסומת כמעוררת 'שנאת נשים' (מיזוגניה). סרטון הפרסומת המזמר, אשר זכה לשם 'הפאסון שלי' מציג "מפקד טייסת" בחיל האוויר הישראלי, אשר זוכה ללעג מפקודיו לאחר שהכינוי צ'ופצ'יקון דבק בו בביקור של אישתו בבסיס. סרטון הפרסומת נחתם בכך שהאישה מתנצלת לצד המסר: "דברים נראים אחרת כשיושבים על כוס קפה".

הגולשים ברשת לא קיבלו בעין יפה את הפרסומת של קפה נמס עלית והחליטו להתנגח בעלית בשלל טוקבקים בטוויטר ובפייסבוק. למרבה האירוניה, סרטון פרסומת אחר של עלית ובאומן בר ריבנאי אשר תקשר את מותג הקפה הטורקי של החברה, זכה לאחרונה לציון לשבח מטעם נעמ"ת.

בין התגובות ברשת:
■ "רציתם פרסום שלילי? קחו עוד טראפיק. גם ככה המוצר שלכם כל כך דוחה שהוא לא-מפרסם את עצמו."

■ "הייתי ממליצה לכם לגנוז את הזוועה הזו ולפטר את צוות הקריאייטיב. תצוגה של מיזוגניות עטופה באתוסים משנות ה80."

■ "כאילו לא מספיק גרוע שלקפה שלכם יש טעם של חול, החלטתם לתבל אותו במיזוגניה, ועוד ביום לציון המאבק באלימות נגד נשים. הייתם צריכים להשאר בשנות ה-50 – היכן שהתפיסות החברתיות שלכם אולי היו מוצאות מקום הולם יותר – וידוע לשמצה. קפה רע, ופרסום רע."

■ "היי. אני גבר (מה שזה לא אומר בעיניכם) וזאת פרסומת שוביניסטית שלא תבייש את שנות ה-80. אה, וגם קורטוב של הומופוביה, כי הרי גבר שקוראים לו צ'ופצ'יקון לא מספיק גבר. מה שזה לא אומר, כן?"

■ "וואו עלית, פשוט וואו. התעליתם על עצמכם בכמה גועל מרוכז אתם יכולים לשים ב 52 שניות. שאפו על המיזוגניות".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים