משתמט זה אופי

משתמט זה אופי – ישראלי אמיתי לא משתמט

קמפיין 'ישראלי אמיתי לא משתמט' של רמי יהושע ויהושע\TBWA חוזר לסיבוב תעמולתי נוסף בפרינט, באנרים ובפרי רולז. קליק לקמפיין הטלוויזיה, קליק לסרטונים: ישראלי אמיתי לא משתמט מהאמת // ישראלי אמיתי לא שואל שאלות.

placeholder for flash movie

משתמט זה אופי - ישראלי אמיתי לא משתמט
משתמט זה אופי - ישראלי אמיתי לא משתמט

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

28 תגובות לפוסט

28 תגובות

  1. [Comment ID #30064 Will Be Quoted Here]

    אין כל חוק המונע גיוס מחרדים, ההשתמטות מקרב החרדים אינה חוקית. הסטטוס קוו מאפשר אך ורק את דחיית גיוסם של החרדים ותלמידי הישביות – ורק למספר אנשים מוגבל! הדבר אינו נקבע חוקית, אלא ב"הסדר בני הישיבות". החרדים בישראל ממשיכים את תופעת ההשתמטות על אף שקיימות כיום גם יחידות לוחמות חרדיות ושירותים ומסגרות אחרות שתאומות את צרכיהם מבחינה דתית(הנח"ל החרדי כדוגמה), כמו כן גם אפשרות השירות הלאומי נענית בשלילה מצד הציבור החרדי.

    ולאלה שיגידו – "טוב נו, אבל החרדים לא מתגייסים כי הם מאמינים מחמירים", את מי זה מעניין?!שלופי אתה הרי בעצמך אמרת – חוק הוא חוק! שכן לפי הטענה הזאת גם ניתן לומר שמשתמט "חילוני" הוא פצפיסט ולכן סרבנותו מוצדקת(למרות שאינו חייב כלל לשרת ביחדיה לוחמת וניתנת לו אפשרות התואמת את צרכיו).

    לגבי הקמפיין, אני מסכים עם הדעה הרווחת פה. הקמפיין מפספס את המטרה ובגדול – גיוס המשתמטים. לדעתי הוא אפילו מעצים את התופעה, ומחשל את אלה שכבר החליטו כי אינם מעוניינים להתגייס.

  2. שלופי, מה הקשר קרבי לא קרבי? אני הייתי לוחם קרבי בצנחנים 3 שנים לא קלות בכלל ועדיין מגיע למילואים בכיף בכל פעם שקוראים לי, אבל אני חושב שפרסום כזה הוא גם מעורר אנטגוניזם וגם הוא מאוד שנות השישים, בהם השתמטות הייתה קלון ולא מתאים לשנת 2010 ודור האינדיוידואליזם.
    תבין, אני לחלוטין אתך אבל פרסום כזה מדבר לאחינו בעלי הכיפות הסרוגות עם החינוך המעולה ואולי לקיבוצניקים. לתלאביבים ממש לא.
    אולי היה כדאי להדגיש את הדברים הטובים שמקבלים מהשירות, את הערכים, את כור ההיתוך, לא יודע מה. להדגיש שתהיה להם קדימות בעבודה ובלימודים. מצדי שקסטרו יתנו 10% למשרתים. תן תועלת לצרכן, אל תתנשא מעליו ותעליב אותו. ושוב, אני איתך, כן?

  3. יש לך בעיה עם חרדים? תצביע בבחירות הבאות למפלגה הנכונה- אולי יקרה השינוי. בטוח שבן גוריון לא חשב שזה מה שיהיה כשהחליט לשחרר את החרדים אבל הם משוחררים מתוך חוק מדינה. משתמטים – מי שלפי חוק חייב גיוס ובחר שלא לעשות זאת. זה החוק לפי מיטב ידעתי. התגובותשל כולכם הן תגובות של ילדים קטנים. כולם חייבים להתגייס לצבא. בצבא יש חיילים שעובדים בשקם, שעובדים בגינון, שקורעים את התחת שלהם באזורי לחימה. רק לפני 5-10 שנים מי שהיה משתמט מהצבא לא היה מוצא עבודה, היה מתקשה להתקבל ללימודים, לא היה מקבל משכנתא, הסביבה הייתה מסתכלת עליו בבוז. כן,ככה צריכים להרגיש כאלה שבחורים לא לתרום למדינה. זו לא אלימות, אחד שבחר לעבור על חוק גיוס, צריך לדעת שהוא ישלם על זה, כמו שאני שלמתי אתמול דוח משטרה שלא חגרתי חגורת ביטיחות. מי שעושה עבירה, צריך לשלם. על זה בנויה חברה מתוקנת.
    אבל כולכם ילדים, לא תבינו. זה לא עניין של שמאל וימין, זה עניין של דרך חיים. בתור איש קרבי שהצביע למפלגת מרכז אני מדבר.
    אחלה קמפיין, לא מאמין שאני מפרגן למשרד פרסום אחר אבל יהושע – שיחקתם אותה. חבל שלא בא מהמשרד שלי.

  4. איזה צביעות, מה עם החרדים שמשריצים ילדים בזמן שבחורים מן היישוב מקדישים את מיטב שנותיהם לשמור על התנחלויות?

  5. אם אני רואה נכון את רוח הדברים, בקמפיין הבא פשוט רואים חבורת חיילים דופקת לילד מסכן מכות. מגיע לו- משתמט!

  6. [Comment ID #30023 Will Be Quoted Here]

    אז מישהו קורע את התחת בזמן שמישהו אחר לא. מה נראה לך יותר הגיוני, שהמשתמט (שהרי זה אופי!) יתגייס, או שהמתגייס יבין איזה כיף למשתמט וישתמט גם? ואתה באמת רוצה בצבא שאמור להגן על כולנו אנשים שזה "האופי שלהם" או כאלה שלא רוצים להיות שם ויכולים לעשות "עבודה חאפרית" ונזק, בכוונה או לא בכוונה?

  7. אני באמת לא מבין מה כולכם רוצים מהקמפיין. אני חושב שהוא נהדר. לא הצלחתי להבין עד היום מי עומד מאחוריו ולדעתי זו הפעם השנייה שהוא עולה לאוויר.
    קריאטיבית – אני חושב שהקמפיין בטלוויזיה היה חזק למרות שכמעט ולא נראה, משתמט זה אופי אומר למי שמשתמט שהוא אפס וזה חזק. לדעתי המטרה של הקמפיין היא לגרום למשתמטים להתבייש. להתבייש שאנחנו קורעים את התחת שלוש שנים והם לא, שאנחנו עוזבים את המשפחות שלנו לאימונים לשלושה שבועות והם לא, שאנחנו עוצרים את החיים שלנו כי איכפת לנו מהמקום בו אנו גרים והם לא! וכן, מי שמשתמט הוא אפס! ככה אני מבין את הקמפיין הזה ואם זה המסר שרצו להעביר ביהושע אז כל הכבוד! אני איתם.

  8. זיבלון אמיתי לא משתרמט!
    וואלה, המג"בניק המגודל כבר בן 30? אז בוא נאחל לו מזל טוב.
    דורי, עברה עליך ועל המזבלה שנה מוצלחת במיוחד. כריסטינה אגרילה והקולבים שלה, יוטיוב והמדחום שלו ובעיקר – היצירה זוכת הקקטוסים, האריות והלילות הלבנים העונה לשם איתי בן ישראל (או בקיצור – אב"י. סיכמנו כבר שהבן שלו ייקרא איתמר, כן?).
    אז רק אאחל לך שהשנה הזו תהיה מוצלחת כמו השנה שעברה עליך ותמשיך לפנקנו בפוסטים איכותיים, איכותיים פחות וחרא של פוסטים שבגללם אתה חייב לנו 5 שעות של פורנו רך.
    מזל טוב, זבלון על.

  9. קמפיין טוב או חרא, נו באמת – את מי זה מעניין?

    דורי חגג 30!!! זה הכי חשוב

    מזל טוב אחויה

  10. מה שגרגי אמר:

    הבעיה הגדולה היא שאחרי סקירת האפשרויות בפרסומת –
    מי ירצה להתגייס?
    הם יביאו בסוף למצב שחוץ ממי שיש בו רוח פטריוטית מטורפת – כולם ירצו את האופציה השניה…

  11. במקרה של הבאנר הזה נראה לי שלא רק המשתמטים יתפסו טרמפ על מישהו , פשוט אף אחד לא יקליק עליו 🙂

  12. הבעיה הגדולה היא שאחרי סקירת האפשרויות בפרסומת –
    מי ירצה להתגייס?
    הם יביאו בסוף למצב שחוץ ממי שיש בו רוח פטריוטית מטורפת – כולם ירצו את האופציה השניה…

  13. הבאנר מעולה. אבל באמת אסטרטגית זה לא הכי ברור. מצד אחד מדברים למשתמטים לעתיד ומצד שני מדברים עליהם בגוף שלישי- מרגיז כמו שההורים שלך מדברים עלייך שאתה קטן- "הילד", שזה ברור שהם רוצים שתשמע

  14. ממש הזזתם לדור ה x box את הביצה עם הקופי הטיפשי הזו. אני חותך את הכבל מאריך אם הקמפיין הזה יגרום למישהו להרהר במשך חצי שנייה על השתמטות.
    פחחחח. פראיירים לא מתים רק מתגייסים.

  15. אני לא מבין מה כולם רוצים פה.
    זו גישה שהחזיקה מאז קום המדינה.
    "רוצה להשתמט? צא מנקודת הנחה שבאופן רשמי אתה 'מוקצה' ואתה לא רצוי פה"

    הרעיון הוא גם לגרום למשתמטים הפוטנציאלים להרגיש דחויים (גם על ידי יצירת אנטגוניזם כלפיהם מצד שאר האוכלוסיה) וגם לגרום לשינוי מגמה ולהחזיר ההשתמטות למקומה ההיסטורי.

    מדובר על קריאייטיב טוב לדעתי לאסטרטגיה בינוניות שלא מחדשת בכלום.
    הקו לדעתי הוא לקצור פירות בעוד כמה שנים (סוד של חינוך קשה)

    אני אהבתי את הקריאייטיב שהם עשו שם – הצחיק אותי

  16. [Comment ID #29981 Will Be Quoted Here]

    נפלא!
    אמנם לא יודעת מי זו עדנה (שמאלנית אני מניחה)
    אך כ"משתמטת" במיל'- אהבתי!

  17. הם כל כך בטוחים בצידקת דרכם העלובה והסוציומטית שהם חושבים שהם סוג של "ישראלים חדשים שיתעוררו" , פשוט זוועה , כל קמפיין שלא יגיע לבתי הספר עצמם ויסביר את הראציונל מאחורי הגיוס , יתפספס .

  18. הוורסיה של עדנה מ-"האח הגדול" –

    כשאתה זורק ערבים מג'יפ נוסע, הוא זורק פריסבי בים.
    כשאתה עושה נוהל שכן באמצע הלילה, הוא מודיע לשכנים שהוא עושה מסיבה.
    כשאתה משחק עם הנשק באוהל ופולט כדור, הוא משחק בפלייסטיישן ומבקיע בפיפא.
    כשאתה שומר על קראוון בגבעה בשטחים, הוא שומר על החווה בפארמוויל.
    ככה זה היום וככה זה בעתיד. הכיבוש הוא אופי.

  19. זה בהחלט אחד הבריפים הקשים ביותר – לשכנע ילד בן 18 להתגייס בכל זאת לצבא חרף רצונו.
    אבל זו הדרך? לגרום לחבר'ה שלו להוקיע ולהקיא אותו? להגיד שהוא חתיכת חרא סוציומט והוא יהיה ככה תמיד?
    הרי כך זה יכול לעורר רק אנטגוניזם מצד הבחור הצעיר, שיגיד: "כן, הלזניה שלי כולכם, תטחנו את התחת בשכם ובעזה, בעוד שאני אטוס לתאילנד ואסיים תואר ראשון כשאתם רק תתחילו את החיים".
    אנחנו בעידן שבו בר רפאלי המשתמטת היא גיבורת התרבות שלנו וקל יותר מתמיד להשתחרר מצה"ל אז אולי הדרך הטובה ביותר היא לצ'פר את אלה שמשרתים ושירתו ולתת להם קדימות באוניברסטאות ובמקומות עבודה, כי מי שנותן יותר צריך לקבל יותר.

  20. תכל'ס זה מעניין אותי יותר מה הלך שם בפלנינג, כי נראה שהקמפיין הזה בא לעורר שנאה נטו ולא לשנות משהו בשטח. הוא מדבר על "ההוא" שלא בסדר, אבל זה לא מרגיש כאילו יגרום למישהו לעשות משהו אחרת.

  21. קמפיין שמפספס את המטרה וכל כך לא נכון בהמון מובנים.
    בגדול רק עושה יותר נזק מכיוון אלה שמשתמטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים