האח הגדול 5: אתם חלק מהקרקס הטלוויזיוני

האח הגדול - קשת, אנדמול וקופרמן הפקות
האח הגדול – קשת, אנדמול וקופרמן הפקות

כמו בכל עונה, קופרמן הפקות (אנדמול ישראל) ערכו אודישנים לאלפי אנשים שרצו להיכנס כדיירי האח הגדול. המלהקים פגשו אינספור אנשים מעניינים, יצירתיים, צבעוניים וכל אחד מביא איתו סיפור-חיים אחר. חלק מדרישות הליהוק היה 'אנשים שיכולים להחזיק תכנית'. וכעת נשאלת השאלה – מי יכול להחזיק תכנית? מי מסוגל לייצר בכל פרק דרמה בלתי נשכחת? משפטים/סלוגנים לציטוט? מי יהפוך להיות דמות אהובה וזכירה/שנואה וזכירה? מה הופך דמות לכזאת? האם אנשי שלום ומו"מ עונים על ההגדרה הזאת? כמובן שלא.

אז למען הסדר הטוב וכדי להרכיב קבוצה הטרוגנית בחרו כמה אנשי מיינסטרים דהויים שכל תפקידם בבית יהיה ובקפדנות של סכין-מנתחים נבחרו הבלאגניסטים – אלה שעתידים להצית את האש בבית, ליצור מריבות, ובמילים אחרות – לעשות לנו, הצופים, את העונה.

רוני מיילי
רוני מיילי

רוני מיילי, כמו גם גילי, טהוניה ולבנה עונים על ההגדרה הזאת: פתיל קצר, לשון חדה ובולטות חברתית. הם לא חייבים להיות רהוטים, אינטליגנטיים או משהו מהאקדמיה ללשון עברית או מהפקולטה למשפטים או החברה – אבל הם חייבים להיות דמות בלתי נשכחת, כזאת שידברו עליה בכל שיחת חולין לפני מזג האוויר ולכל אחד תהיה דעה כזאת או אחרת על התנהגותה הראויה או הבלתי ראויה. כי ככה עושים טלוויזיה, ואת זה קופרמן ןהזכיינית קשת יודעים טוב מאד.

השאיפה היא ליצור (במקרה המתוסרט) או השאיפה להביא לתכנית (בז'אנר הריאליטי) דמות שהולכת עם הצופה הרבה אחרי שהתכנית נגמרת. כזאת שתפעיל אצלו משהו מהעבר, משהו רחוק שאולי הוא בעצמו לא זוכר, אבל המניפולציה עליו כבר נעשתה והיא שואבת אותו אל תוך הסיפור.

זאת הסיבה שאנשים מזמינים את ערוץ 20, זאת הסיבה שאנשים מרותקים למסך במשדר המרכזי. גם בריאליטי שרחוק מאד מלהיות מציאות וגם כשהוא ערוך ומגמתי יש בו עדיין משהו אותנטי, גרעין של אמת, שממכר אותך אליו. קשה להאמין שקשת או קופרמן לא תיארו לעצמם שרוני מיילי יגיע למקומות הנמוכים האלה כלפי דמויות מהבית. תהיו בטוחים שכל מתמודד עבר תחקיר שיכול היה לשמש גם את אנשי הגיוס למוסד.

האח הגדול 5: ועכשיו, לעוד זמן מסך

אם אין כאן הפתעה גדולה מצד מי שליהק את רוני מיילי – מה יש בכל זאת? יש כאן צביעות מצד ההפקה הזכיינית כי זה בדיוק מה שהם רצו שם, באח הגדול. זה משרת יופי את אלוהי הרייטינג (ההודעה ה"דרמטית" של קשת גרפה יותר מ-40% רייטינג). יש שם מישהו שלא יצא מרוצה? אה, הקהל. איך שכחתי. לקהל יש מה להגיד אבל גם הוא נגוע בצדקנות שצריך להגיד אותה: האח הגדול אינה תכנית חינוכית.

כל מי שמבקש ממנה להיות כזאת מוזמן להעביר לערוץ מעונב וממלכתי יותר. דרישה מוקדמת לצפייה בתכנית היא קודם כל להבין – האח הגדול לא ממומן על ידי משרד החינוך וגם לא ע"י מרכז פרס לשלום. כללי נימוסין ונאותות התנהגותית הם לא חלק מהמשחק הזה ומעולם לא היו וכנראה שגם אף אחד לא יקבל זימון דחוף למלכת אנגליה בגין איום על הממלכה ההו-כה-מנומסת. אז בפעם הבאה שתתרווחו על הכורסה בסלון ותלחצו 22 בשלט תזכרו שבזה הרגע הקרקס הטלוויזיוני מתחיל ואתם לגמרי חלק ממנו.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים