היטפלותה של התקשורת לסטטוס של רפ"ק שרון ימינחה, יכולה לפתוח קן צרעות עבור עיתונאים רבים

רפ"ק שרון ימינחה, מתוך פייסבוק
רפ"ק שרון ימינחה, מתוך פייסבוק

התקשורת הישראלית רועשת וגועשת ביממה האחרונה, לאחר שרב פקד שרון ימינחה, ראש יחידת הניו מדיה של משטרת ישראל, שיתף בעמוד הפייסבוק האישי שלו ולעיני חבריו בלבד, תמונה של מרכול סופר יודה שבה נכתב: "שיימינג בע"מ – לא קונה בסופר שהעובדים שלו מרביצים לשוטרים".

על פי אתר 'הארץ' שם פורסם הסטטוס לראשונה על ידי הכתב יניב קובוביץ, עשרות מחבריו של ימינחה, רובם שוטרים וחלקם אף בכירים ממערך הדוברות של משטרת ישראל, שיתפו את הסטטוס, שקרא לכאורה להחרים את רשת 'סופר יודה' וזאת לאור פרשת הכאתו של עובד הרשת, מייסם אבו אלקיעאן, לכאורה ללא סיבה, על ידי שוטרי משמר הגבול.

שרון ימינחה, מתוך פייסבוק
שרון ימינחה, מתוך פייסבוק

על אף שהסטטוס של ימינחה עלה בפרופיל הפייסבוק האישי שלו וככזה ברור לכולם שהוא אינו מייצג את עמדתה הרשמית של משטרת ישראל, החליט ימינחה להסירו אך לא לפני שבאתרים 'הארץ', 'כלכליסט' ו'נענע 10' מיהרו לסקר את הסיפור עם כותרות פומפוזיות, קליק בייטינג ושרבוב של מילים מטשטשות מציאות כמו; "בדוברות המשטרה קראו לחרם על סופר יודה: "לא קונים בסופר שעובדיו מרביצים לשוטרים" כך נכתב בהארץ ו-"בכיר במשטרה: לא קונה בסופר שהעובדים שלו מרביצים לשוטרים" כפי שנכתב בנענע 10.

נכון, ימינחה הוא זה שאמון על כל הנוכחות של משטרת ישראל בדיגיטל ובמדיה החברתית ומתוקף תפקידו עליו לשקול בכובד ראש כל פיסת תוכן אותה הוא בוחר לשתף גם אם בפרופיל האישי שלו ובתוכן שגלוי לחבריו בלבד. אולם במדינה שבה כולם זועקים ומתלהמים כשמדובר בפגיעה בחופש הביטוי והפרט, ראוי היה שדווקא התקשורת תזכור להבדיל בין עמדתה הרשמית של משטרת ישראל לעמדותיהן האישיות של שוטריה, ולא תנסה לעשות ספין על חשבון סטטוסים כמו זה של ימינחה.

מה שהתקשורת בעיקר שכחה הוא שסיקור של סטטוסים כמו זה של ימינחה והצגתם כאילו מדובר בעמדה רשמית ועוד בצורת קליק בייטינג שמטרתה פיתוי כניסת הגולשים לכתבה גם על חשבון עיוות המציאות, עלול לפתוח קן צרעות עבור עיתונאים רבים, שלא פעם משתמשים בפופולאריות החברתית שלהם בטוויטר ובפייסבוק, בכדי להביע ולהפיץ עמדות אישיות, גם אם כאלו שנוגדות לחלוטין את העמדות הרישמיות של הגופים בהם הם מועסקים ובמקרים מסויימים אף יכולות לסכן משמעותית את מקום עבודתם באם אלה יתפרסמו מחוץ לטוויטר.

במאות מערוצי הטוויטר של הכתבים, בהם הם בין היתר גם משתלחים באופן כמעט יומיומי בגופים ובאישים רבים, מתוך מחשבה שמה שנכתב בטוויטר נשאר בטוויטר, ניתן למצוא שורת טקסט מוכרת, שלכאורה מעניקה להם את הפריבילגיה וההגנה שנמנעה מרפ"ק ימינחה; "מצייץ את דעתי האישית בלבד" כך נכתב בחשבון של כתב אחד, ו"כל מה שנכתב כאן הוא על דעתי בלבד" בחשבונו של אחר.

דעתי האישית, מתוך טוויטר
דעתי האישית, מתוך טוויטר

יניב קובוביץ, כתב אתר 'הארץ' שפירסם את הסטטוס של ימינחה שפורסם לחברים בלבד, מעוות כותרת בשביל קליק בייט ואז תוהה למה עשו לו אנפרנד. קובוביץ כתב בפייסבוק: "אתמול פרסמתי שראש יחידת הניו-מדיה של המשטרה, רב פקד שרון ימינחה, קרא לחרם צרכנים על סופר יודה ("לא קונים בסופר שעובדיו מרביצים לשוטרים"). היום הוא ביטל את החברות שלנו בפייסבוק. אלוהים אדירים, כמה נמוך עוד יכולים לרדת בחטיבת הדוברות הזו!".

הסטטוס של יניב קובוביץ
הסטטוס של יניב קובוביץ

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. סטטוס מטופש של ילד שלא מבין שקיימים עליו מגבלות כשהוא לובש מדים , בתפקיד ושלא בתפקיד
    וזה שהוא מנהל את הניו מדיה במשטרה אומר דרשני

  2. שרון כפי שסגן הרמטכ"ל אמר את דעתו .זכותך להגיד את דעתך!!!!אני אכן מחרימה את הסופר!!!לא בושה!!!

  3. תמסרו לשוטר האינטליגנט הזה, שהמילה "מרביצים" שייכת לעולמם של ילדים. בדיוק כמו המילה "אווירון". אבל מה יש לצפות מהשוטרים הבריונים והאלימים של משטרת ישראל??

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים