מעריב עסקים: קוד הרווחיות בפרסום המקוון בישראל

maariv

עדי שבת, כתבת הפרסום והשיווק של מעריב עסקים, פרסמה היום כתבה על שוק הפרסום הדיגיטלי בישראל, למה הוא לא רווחי כאחיו האופלייני ולמה מחלקות הדיגיטל נסגרות, מתמזגות לתוך המשרדים הגדולים אשר מקיאים אותם החוצה בחזרה. הנה כמה התייחסויות שלי בכתבה.

דיגיטל – הדבר הבא?
זה לא הכלי אלא היכולת שלך להשתמש בו נכון. הפרסום הדיגיטלי לכשעצמו הוא זרוע נוספת של הפרסום ואינו בבחינת בשורה. הבשורה טמונה בשילוב הפרסום הדיגיטלי עם תחום ניהול הידע: איסוף מידע, אפיון מדויק של קהלים, ניתוח צרכים, סנכרון ואינטגרציה בין צרכים ומוצרים ותרגומם לקמפיינים על הפלטפורמה הדיגיטלית מייצגים את עליית המדרגה הבאה בעולם הפרסום. פיתוח 'עובדי ידע' בפרסום הוא השלב הבא, שיאפשר לפרסומאים ולמשווקים להעניק ללקוחותיהם פרסום מפולח, מדויק, יעיל ואפקטיבי ברמות שלא הכרנו. השילוב המדויק בין כלי המדיה והפלטפורמות החדשות ומהלכי קרוס מדיה משולבים, שידעו לסנכרן בין המדיומים בסינרגיה שתיצור את הקמפיין האופטימאלי עבור הלקוח, ואת החוויה האולטימטיבית – עבור הצרכן, ברשת ומחוצה לה.

רווחיות הפרסום הדיגיטלי
בעתיד הקרוב לא נחזה בעלויות אסטרונומיות של שטחי הפרסום ברשת בדומה לעלויות הבלתי נתפסות של שטחי פרסום במדיה הכתובה והטלוויזיונית. עובדתית, משרדי הפרסום הקימו אימפריות על חשבון ובזכות עמלות המדיה בטלוויזיה, עיתונות ורדיו. הרווח המיידי מקמפיין דיגיטלי, טוב ככל שיהיה, לא מדגדג את הרווח המיידי משטח פרסום בעיתון או מדקות שידור בטלוויזיה, אולם, הערך והתועלת שיביא הפרסום הדיגיטלי למשרדים המשולבים, (אלו שישכילו להקים מחלקות דיגיטל ויתנו להן את הכבוד הראוי), בהחלט ניתן יהיה לכמת לתמהילי פרסום ללקוחות שיאזנו בין הפרסום הדיגיטלי לפרסום הקונבנציונאלי.

לפצח את האינטרנט ולעשות מזה כסף
חמש השחקניות המרכזיות ברשת – גוגל, יאהו, מיקרוסופט, פייסבוק ו-AOL, מחזיקות יחד בנתח שוק של 63% משוק הפרסום המקוון בארה"ב, המאופיין בקצב צמיחה מהיר והיקפו 63.4 מיליארד דולר. מעטים ויחידי סגולה כן הצליחו לפצח את הסוד של עשיית כסף מפרסום ברשת, כי זיהו את השוק, את שינויי השוק, את עוצמת המידע שניתן לקבל ברשת מהגולשים והשכילו להמירו לתעשייה שמייצרת כסף. זה ש-Adwords Google נקרא כך ולא מקאן Adwords, זה רק בגלל שקבוצות הפרסום הגדולות נרדמו בשמירה, והתעוררו כשהיה מאוחר מדי.

מעריב עסקים: קוד הרווחיות בפרסום המקוון בישראל
מעריב עסקים: קוד הרווחיות בפרסום המקוון בישראל

מקומו של הדיגיטל הישראלי בעולם
באופן כמעט גורף, בישראל מעדיפים פרסום קלאסי בעיתונות ובטלוויזיה. כוחות, כישרונות, מומחים ותקציבים – יש. חוסר הרצון מצד המשרדים לנווט תקציבים מהאופליין לאונליין, מבוסס על החשיבה לטווח קצר, מיידי. רווחיות היא שם המשחק. כל עוד הכסף הגדול מגיע משטחי פרסום במדיה הוותיקה, שם ימשיכו המשרדים לפעול, ולשם יניידו את תקציבי הפרסום של הלקוחות.

מטמיעים ואז מקיאים את הדיגיטל
לא שולחים ירקן לעבוד באטליז. הטמעת מחלקות הדיגיטל באופליין היא מהלך אסטרטגי וככזה, היא מחייבת שינוי תפיסתי ביחס לפרסום הדיגיטלי ושילובו בתמהיל הפרסום הכולל של הלקוחות, ניוד תקציבים לטובת צרכי ומטרות הלקוח על חשבון הרווחיות הנקודתית של המשרד, בצד, הכשרת אנשי מקצוע בתחום. מהלכי ההטמעה והמיזוג שבוצעו עד כה, היו בגדר שינוי קוסמטי בלבד, שמטרתו יצירת אשליה של פרסום דיגיטלי אצל הלקוחות כדי למצב את המשרדים כעדכניים. רוב מחלקות הדיגיטל 'שוחררו' בשקט מאוד לאחר כחודש.

קו
הכתבה המלאה של עדי התפרסמה היום במעריב עסקים, במסגרתה גם רואיינו אלדד ויינברגר מנכ"ל מקאן דיגיטל, הדר גולדמן יו"ר זרמון גולדמן DDB ודודי שמעוני מבעלי שמעוני פינקלשטיין ברקי.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

7 תגובות לפוסט

7 תגובות

  1. ואף מילה על כך שכתבת נטולת כל רקע בסיסי בתחום פתאום עושה כתבה בנושא? האם העובדה שקוראים לך כתב מספיקה? לא נדרש כל יודע וניסיון בתחום? עדי אחלה דיג'יי, אבל מפה ועד לכתבת לענייני פרסום ושיווק…כנראה שזה מעיד על מה החשיבות של התחום בתקשוןרת.

  2. [Comment ID #82009 Will Be Quoted Here]

    איזה שטויות.
    אם הטוקבק היה סתם השמצות אישיות אז אולי אתה צודק.
    אבל יש פה טענה עניינית שנכתבת ע"י מספר אנשים שונים והיא שדורי בחור חמוד ומתוק, מנהל אחלה בלוג שבעולם אבל היות והוא לא עבד במשרד פרסום ולא עושה כמעט קמפיינים משמעותיים עם בריפים אמיתיים, לא ברור איך הוא נהיה כזה מומחה לפרסום, שיווק דיגיטל או בוחר את האנשים הכי טובים במשרדי הפרסום.
    זו טענה עניינית שאפשר להתייחס אליה בצורה עניינית וזה שדורי בוחר שלא לענות לה אומר משהו.

  3. [Comment ID #82005 Will Be Quoted Here]

    התגובות האלה שוות לתחת כשאתה לא מזדהה. אפילו שזה המזבלה, אם זה אישי, תהיה גבר ותגיד מי אתה.

  4. ושוב, בישראל כמו בישראל, באים לעבודה לא בשביל סיפוק ויצירה….

    אלא כסף, רק כסף !!

    כמו בקיץ האחרון, כך גם בפרסום, מקומם של הצעירים נדרש יותר מתמיד ::

  5. מפיקים, במאים, צלמים, כתבים, פרסומאים. סגירת ערוץ 10 תכרות את הענף הרעוע שאנחנו ישובים עליו!!
    450 עובדים יפוטרו בערוץ ועוד כ- 10,000 עובדי פרסום, הפקה, עריכה, טלוויזיה ובני משפחותיהם עשויים להיפגע כלכלית. לא ניתן לענף הטלוויזיה בישראל לקרוס בלי מאבק. בואו להילחם על העתיד שלנו!
    הצטרפו לקבוצה, הזמינו חברים, קחו חלק במאבק והעלו רעיונות איך ניתן לגרום למקבלי ההחלטות להבין שהם משחקים בפרנסה שלנו.

    להצטרפות:

    http://www.facebook.com/groups/save.channel.10/

  6. ואת כל זה אתה אומר על סמך הקמפיין היחיד שעשית לכריסטינה לפני שנתיים או מה?
    ממתי אתה מומחה לאינטרנט, לקריאייטיב או לפרסום.
    מהחצי יזומה שאתה עושה פעם בשנה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים