מניפולציית הפרומו: כך הפכו בערוץ 10 את הפרומואים של אללה אסלאם להרבה יותר מוצלחים מהסדרה עצמה

alla

זה לא סוד שרוב הטריילרים והפרומואים מתמצתים את כל הטוב בסרט או בסדרה, פרומו הוא כלי הנשק האולטימטיבי לקידום תוכן כאשר ברוב המקרים אף מתעלה על איכות התוכן מקורי. אללה אסלאם, סדרת הדגל הנוכחית של ערוץ 10 וצבי יחזקאלי אשר עוקבת אחרי תאי האסלאם הקיצוני באירופה היא דוגמא טובה למניפולציית הפרומו. הסדרה לכשעצמה טובה, מסקרנת ומעניינת אך אינה מאסטר-פיס כפי שהייתה יכולה להיות ובמיוחד כפי שמצטיירת בפרומואים.

שנייה 00:30 בפרומו: הצעיר המקומי אומר ליחזקאלי שישנם אנשים שמסתובבים בשכונה עם נשק, לאחר מכן בצילום התקריב נראה צבי יחזקאלי מודאג, כביכול בגלל הימצאות נשק במקום, אולם לפריים המדובר אין באמת שום קשר לסיפור הנשק.

שנייה 00:56 בפרומו: שני צעירים נכנסים לבניין בו נמצא יחזקאלי אשר אומר בקול רם ובעברית 'הוא עם נשק, יש לו נשק' כאשר הצופה מקבל את הרושם שהכוונה לנשק שנמצא בבעלות אותם צעירים, אולי אין שום קשר בין נשק לצעירים המדוברים והמשפט 'הוא עם נשק, יש לו נשק' כלל לא נאמר בסצינה הזו.

בפרומואים נוספים שנעשו לקידום כל פרק, נעשו מניפולציות דומות אשר אמורות להעצים את ה"אקשן" וזאת בחיבור בין סינקים שונים בנקודות זמן שונות. לדוגמא: בפרומו לפרק השלישי בסדרה נראה יחזקאלי עולה במדרגות של חניון בו מתקיים מפגש של צעירים איסלאמים קיצוניים, תוך כדי שהוא עולה במדרגות נשאל יחזקאלי האם הוא מוסלמי, על מנת לבטל את החששות מצד הצעירים, יחזקאלי עונה שכן. סצינה זו מעולם לא התקיימה בפרק עצמו אלא הורכבה מכמה מקטעים, בזמן שיחזקאלי עלה במדרגות הוא בכלל לא נשאל האם הוא מוסלמי.

בבחינת האור בו מוצגים המרואיינים בסדרה, ניתן לדעתי להתווכח ולהתדיין רבות. חלק יגידו כי הסדרה מציגה את האמת לאמיתה וישנם את אלה שיקבעו כי הצעירים המוסלמים אשר מוצגים בסדרה, ברובם אינם באמת פעילים קיצוניים כפי שהעלילה טורחת ונבנתה להציגם.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. הם פנו הייפ סביב משהו שהוא בכלל לא הסדרה

    הסדרה עצמה מראה סיפורים אישים בלי שום התעחסות לנתוני מאקרו

    תביא לי צלם שלח אותי לדימונה ואני מוציא את הסרט הכי מפחיד על מלחמה במזרח התיכון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים