'באים לבנקאים' חוזרים לפייסבוק, הפעם עם מערכת 'פייסבוק' עצמאית

תמונה: אילוסטרציה
תמונה: אילוסטרציה

תנועת מחאת הבנקאים 'באים לבנקאים' של עורך הדין ברק כהן וערן ורד, משיקה הלילה (שישי), פיילוט של מערכת חברתית חדשה דמויית פייסבוק.

הקמת הרשת החברתית החדשה היא כמענה לכך שחברת פייסבוק ישראל, שבראשה המנכ"לית עדי סופר תאני, הסירה בתחילת חודש ספטמבר את עמוד הפייסבוק של 'באים לבנקאים', בטענה כי מנהלי העמוד נקטו בביריונות דיגיטלית, שבין היתר כללה פרסומים שונים אודות שרי אריסון, מבעלי השליטה בבנק הפועלים, ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים, רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי והיח"צן זמיר דחב"ש, מבעלי משרד היח"צ שלום תל אביב ואיש יחסי הציבור של פייסבוק ישראל, בנק הפועלים ואיגוד הבנקים.

הרשת האלטרנטיבית של 'באים לבנקאים' זוכה לשם BackBook (בקבוק.נט), היא מזכירה בעיצובה את פייסבוק בגירסאות קודמות. בעמוד הרישום אף הושמה תמונה של הוילה של משפחת תאני בסביון (מנכ"לית פייסבוק ישראל). כזכור, תמונה הוילה פורסמה לאחר הסרת עמוד הפייסבוק של התנועה, פעילי באים לבנקאים אף יצרו איוונט הקורא לפעולת מחאה המונית ושקטה מול ביתה של סופר-תאני. האירוע הוסר בתוך שעות ספורות ופרופיל הפייסבוק של ערן ורד הוקפא לשבוע.

עמוד הלוגאין
עמוד הלוגאין

השתקת 'באים לבנקאים' היא לא רק בגבולות הרשת החברתית, לפני כשלושה שבועות, עמוד הבית של 'באים לבנקאים' הוסר במפתיע ממנוע החיפוש גוגל ישראל וזאת בעקבות הוצאת צו בית משפט אשר פרטיו לא נודעו עד כה. ראו Chilling Effects.

על השקת הרשת החברתית החדשה, כתב ורד: "בקבוק.נט – רשת חברתית "פרטית" – בהקמה. כולנו אוהבים לשנוא את פייסבוק, ודי בצדק… אז בימים האחרונים אני ביחד עם Ziv Pugatch עוסקים בהקמת רשת חברתית שתשמש בעיקר עבור פעילות ופעילים. מין הסתם היא תהיה פחות יציבה ומאובטחת מהרשת של צוקרברג אך מצד שני היא לא תהיה כפופה לחוקי הצנזורה שלו ולא תפעיל פרסומות. כעת אנו בשלב של הגדרות ואופטימיזציה של התוכנה. ללא "משתמשים אמיתיים" וסבלניים שידווחו לנו על תקלות בזמן השימוש או להציע הצעות לשיפור, לא נוכל להשמיש אותה לתועלת כולנו".

על הצורך בהקמה רשת חברתית עצמאית, סיכם ורד: "זו ההזדמנות שלנו לעבור לפלטפורמה עצמאית, שהיא באמת שלנו, שלא תכתיב לנו את התכנים שאנו מעוניינים לשתף ביננו. לשם כך אנו כמובן צריכים את שיתוף הפעולה שלכם/ן".

ערן ורד - פרופיל ברשת החדשה
ערן ורד – פרופיל ברשת החדשה

בבחינת פונקציונאליות המערכת דומה לפייסבוק. בקבוק.נט מאפשרת ליצור פרופילים אישיים, עמודים, צ'ט בין משתמשים, אפליקציות, העלאת תמונות וקטעי וידאו עוד. לצד פורומים, יצירת אירועים וניהול בלוג אישי ובונוס… כפתור דיסלייק! לסטטוסים. בקבוק.נט מותאמת למובייל ואף תושק בקרוב אפליקציה ייעודית, כך נודע למזבלה. קליק לרשת בקבוק.

מתוך הרשת החדשה
מתוך הרשת החדשה

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

7 תגובות לפוסט

7 תגובות

  1. כל הכבוד אל תפסיקו במאבק זה כל יום תופס עוד ועוד כח יגיע היום שכולם יתפכחו ויצטרפו!

  2. אני מעריץ את ברק ואת ערן על פועלם. אני עוקב אחריהם בפייסבוק ובאתר ומקבל עדכונים בשוטף. דווקא הצעד הזה הוא פחות ברור לי. אנשים לא נכנסים לרשת חברתית סתם ככה. לדעתי זה לא יסחוב.
    כמו כן, ראוי שתהיה מדיניות פרטיות ברורה לרישום ולתוכן שעולה, כמו גם תנאי שימוש. בינתיים יש רק ג'יבריש (לורם איפסום).

  3. אתם תנצחו כי אתם חדורי אמונה בפועלכם , ואמונה תמיד מנצחת תאוות בצע, אני מאמין בכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים