מזבלה.קום

חסרים לה יוזרים? פייסבוק החלה לסגור חלקים מהרשת החברתית למשתמשים רשומים בלבד

פייסבוק מגבילה גישה
פייסבוק מגבילה גישה

למעלה ממיליארד גולשים משתמשים ברשת החברתית 'פייסבוק' מדי יום ו-1.55 מיליארד מדי חודש, כך הציג מייסד 'פייסבוק' מארק צוקרברג בדו"ח הקהילה החודשי של נובמבר 2015. אולם גולשים שאינם רשומים לפייסבוק, שמו לב כי בימים האחרונים, החלה פייסבוק להגביל לצפייה וגישה חלקים מהאתר, בדגש על הגישה לפיד של עמודי האוהדים.

עמוד הפייסבוק של הארץ (דפדפן פיירפוקס)

בשלב זה ועל פי בדיקה, ההגבלה מתייחסת למשתמשים לא רשומים שמנסים להיכנס לרשת החברתית דרך הדפדפנים השונים, עיקרם בגוגל כרום ודפדפן פיירפוקס, עם הגלילה, שכבת על עם הטקסט "התחבר/י או הירשם/הירשמי לפייסבוק עוד היום" (באנגלית: Log in or sign up for Facebook today) מתחילה אט אט להשתלט על המסך עד כדי חסימתו לחלוטין מקריאה של הטקסט או גישה ישירה לתכנים. כנראה מדובר בצעד אסטרטגי של פייסבוק שנועד למשוך גולשים נוספים שאינם רשומים לרשת החברתית ולהגדיל את היוזר בייס שלה. על אף מספר המשתמשים הגבוה בפייסבוק, מרבית מגולשי האינטרנט עדיין אינם מחוברים לרשת החברתית.

בפייסבוק יוצאים מההנחה כי גולשים שמגיעים ישירות לפיד של עמודי האוהדים מגיעים ממנוע החיפוש של גוגל וכו' או מהטמעת לייק בוקס וקישורים באתרים השונים, בראייה אסטרטגית זהו כנראה מהלך אפקטיבי שמשתמש בעקיפין בכוח של גוגל ובתנועה שמגיעה מאתרי התוכן להגדלת היוזר-בייס של פייסבוק. או שזוהי פשוט הצהרה – אם אתם לא שם (בפייסבוק), אתה לא קיים.

ראוי לציין כי חלקים אחרים באתר ניתנים לגישה ישירה ללא הפרעה, לרבות גישה ישירה שלא דרך הפיד עצמו לתמונות, סרטונים ועוד. במקרים מסויימים פייסבוק מקפיצה הודעה אחרת שמודיעה לגולש כי עליו להתחבר על מנת לצפות בתוכן, לרוב במקרים של תכני וידאו.

עמוד הפייסבוק של ynet (דפדפן כרום)

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים