הסתה בחסות פייסבוק: פיגוע הדקירה הבא יקרה בגלל האינטרסים המסחריים של פייסבוק

ההסתה של Qudsn
ההסתה של Qudsn

בעקבות פיגוע הדקירה המזעזע שבוצע על ידי המחבל פאדי עלון בן ה-19 מעיסאוויה והקריאות לפגיעה ביהודים בעקבות כך, סרטון מזעזע שעלה לרשת בשעה האחרונה על ידי אתר החדשות העזתי 'Qudsn' קורא להמשך הרג יהודים ולתחילתה של האינתיפאדה השלישית.

סרטון ההסתה שעלה באחד מהעמודים של Qudsn, מציג שחזור של פיגוע הדקירה בירושלים ומעודד את המשך הפגיעה בחיי ישראלים ויהודים. אבל לא פה מסתיים הסיפור. העמודים המדוברים המונים 800 אלף אוהדים ו-3 מיליון אוהדים, כבר מוכרים לחברת פייסבוק מזה למעלה משנה.

עידון 19.10: פייסבוק הסירה את העמוד Sharek.Quds המוזכר בפוסט כמקור מרכזי שהפיץ את הסרטון ואת תעמולת ההסתה. בעמוד היו כ-900,000 אוהדים. ראוי לציין כי עמוד הפייסבוק הראשי Qudsn שתומך בכל העמודים המשניים כדוגמת זה שהוסר, עדיין באוויר ועדיין מאומת על ידי פייסבוק.

במהלך 2014 נחשף מספר פעמים במזבלה כי העמודים המדוברים המתחזים לעמודי חדשות כשרים משמשים כצינור ישיר להפצת ההסתה והקריאות לרצח. לצד עשרות אלפי דיווחים מצד הגולשים, המזבלה פנתה אינספור פעמים בנושא לחברת פייסבוק ישראל במטרה שתסיר את אותם עמודים, אולם פייסבוק בחרה להשאירם ולהתעלם מהפניות המרובות [כתבה בוואלה].

יתרה מכך, ביולי 2014, נחשף במזבלה כי עובדי פייסבוק עצמם, פנו מספר פעמים למפעילי העמודים המדוברים ועמודי הסתה נוספים בכדי לחדד בפניהם את תקנון השימוש של הרשת החברתית ולא בכדי להסירם לאלתר מהרשת. פייסבוק מתדלקת במכוון את הלחימה ואת הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הסכסוך שווה לה המון טראפיק, וטראפיק שווה המון כסף. למרבה האירוניה פייסבוק אף אימתה את עמוד הפייסבוק הראשי של Qudsn ובכך כל מה שקורה תחת כנפיו, מאושר ומאומת תחת החותמת הווירטואלית של פייסבוק.

קישורים לעמודים המדוברים: شارك – شبكة قدس الإخبارية // شبكة قدس الإخبارية

הסתה בחסות פייסבוק
הסתה בחסות פייסבוק

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים