שיחת החודש של לוסי אהריש – דירוג עמודי הפייסבוק האינטראקטיבים לחודש דצמבר 2016

לוסי אהריש, צילום: תמר קרוון
לוסי אהריש, צילום: תמר קרוון

המזבלה וחברת הניטור 'SpyTheNet' חושפות מדי חודש בדירוג מיוחד את רשימת עמודי הפייסבוק הישראלים האינטראקטיבים ביותר; רשימת 100 העמודים, עמודי מותגים ודירוגי נישה משתנים; עמודי פוליטיקאים, זמרים, חדשות ועוד.

דירוג דצמבר 2016 מציין שנה פעילה במיוחד עבור העמודים הישראלים, חלק ניכר תודות לואקום שהשאיר אחריו 'סטטוסים מצייצים', עמוד הפייסבוק של אבי לן שחלש על הרשת החברתית והוסר לפני כשנתיים, בינואר 2015 ע"י מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני. במקביל יתפרסם בימים הקרובים גם דירוג העמודים השנתי שיסקור את פעילות העמודים בראייה שנתית.

רשימת 100 העמודים | הורדת PDF מלא
עמוד 'ישראלים מצייצים' של דניאל שטרית, ממשיך לשמור על המקום הראשון זה החודש הרביעי ברציפות עם ממוצע של 16K אינטראקציות לסטטוס. שטרית מנהל עמודי פייסבוק פופולארים נוספים כמו זה של משה פרץ, The Israel Project, והיה חלק מצוות התוכן של תוכנית 'הצינור' בדרך ליעד מיליון האוהדים.

שיחת החודש של לוסי אהריש
שיחת החודש של לוסי אהריש

במקום השני עמוד הפייסבוק של תוכנית "שיחת היום" עם לוסי אהריש ב'רשת', עמוד חדש וקטן יחסית שהצליח לייצר את אחד הסרטונים הישראלים הנצפים ביותר במהלך 2016. סרטון המונולוג של לוסי אהריש על הטבח בחאלב שעלה לעמוד במהלך חודש דצמבר, שילש את מספר האוהדים בעמוד שזינק לאחר שהסרטון הפך למגה ויראלי ברחבי העולם עם עשרות אלפי איזכורים לחיוב בפייסבוק וכתבות מרובות באתרי החדשות.

במחלקת הדיגיטל של 'רשת' (תודה למתן עמיר וכרמל קמין) משתפים את המזבלה בנתוני הביצועים של הסרטון שזכה לכ-15 מיליון צפיות, למעלה מ-122 אלף שיתופים, 10 אלף תגובות ומספר שיא של 280 אלף שיתופים. בסה"כ נחשף הסרטון לכמעט 40 מיליון איש, נתון גבוה ומרשים במיוחד, גם בהשוואה לסרטונים ויראלים עולמיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתברג במקום השלישי והוא הפוליטיקאי הפופולארי ביותר בפייסבוק. יוצר התוכן ויחצן המסיבות דניס צ'רקוב שנחשב לאחד הכוכבים הגדולים של השנה החולפת מתברג במקום הרביעי והקומיקאי חן מזרחי חותם את החמישייה הראשונה.

'היגיון של אישה' של אלי אליהו במקום השישי, הסטנדאפיסט ואיש התקשורת חנוך דאום, שקצת זנח את ה-Share חוזר לרשימת ה-10 ומתברג במקום השביעי, פשפשוק של אהוד פורת שהשיק באחרונה אתר חדש, מתברג במקום השמיני, עמוד 'הצינור' נחלש מעט ומתברג במקום התשיעי ואת העשירייה הראשונה חותמת חברת הכנסת שלי יחימוביץ עם 5K אינטראקציות ממוצעות.

סניה ולדברג, שפרופיל הפייסבוק האישי שלו אחריו עקבו למעלה מ-60 אלף איש הוסר ע"י פייסבוק, מצליח לשמור על מיצוב גבוה גם עם העמוד שנותר ומתברג במקום ה-19. כזכור בעקבות הסרת הפרופיל, הגיש ולדברג בקשה לתביעת ענק ייצוגית כנגד חברת פייסבוק בישראל.

קבוצת 'ידיעות אחרונות' מתברגת עם שלושה עמודים ברשימת ה-100: עמוד ידיעות, עמוד ynet ועמוד כיכר השבת. אמש ציין עמוד ynet מיליון אוהדים, יעד שבהנהלת ידיעות אחרונות סימנו כבר לפני שנים רבות.

רשימת ה-100
רשימת ה-100

רשימת המותגים | הורדת PDF מלא
תוכן הוידאו המקורי של גרייט דיגיטל לשורת לקוחות המשרד, ממשיך למצב את המשרד כמוביל בגזרת ה"תוכן המותגי" עם כניסה של 'גלידת שטראוס' במקום הראשון ועמוד 'קליק' במקום הרביעי. עמוד לואקר במקום השני, מטרנה במקום השלישי, אדידס ריצה במקום החמישי, אדידס כדורגל במקום השישי ואת רשימת המותגים לחודש דצמבר חותם עמוד דוריטוס עם 1.5K אינטראקציות ממוצעות.

החל מהחודש, דירוגי הנישה של SpyTheNet מציגים פרמטרים נוספים (ב-PDF המלא) לצד הסטטוסים הויראלים ביותר, בהם שמות הכותבים והמגיבים הפעילים ביותר בעמודים, אינטראקציות ממוצעות על ציר הזמן, פוסטים על ציר הזמן ופוסטים של גולשים. למידע נוסף על הפילוחים החדשים של ספיי דה נט.

עמודי המותגים
עמודי המותגים

רשימת הפוליטיקאים | הורדת PDF מלא
רוה"מ הוא השליט הבלתי מעורער של פייסבוק עם 12K אינטראקציות ממוצעות. חברת הכנסת שלי יחימוביץ במקום השני והמכובד עם 5K אינטראקציות, לאחריה יאיר לפיד, נפתלי בנט, דני דנון, גלעד ארדן ומשה כחלון. למרות סכומי העתק שלכאורה משקיעה לבני בקידום תכנים בפייסבוק, נראה שבמפלגה, במחנה הציוני ובעמודים של העומדים בראשם, פשוט לא יודעים איך להניע את הגולשים לפעולה.

עמודי פוליטיקאים
עמודי פוליטיקאים

בתמונה: לוסי אהריש, צילום: תמר קרוון

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים