הקמפיינים של 'אגאדיר' בשנים האחרונות מוכיחים דבר אחד על הזיכרון של הצרכן הישראלי

אגאדיר - agadir
אגאדיר – agadir

רשת ההמבורגרים 'אגאדיר' השיקה במהלך סוף השבוע קמפיין חדש ופרובוקטיבי במסגרת מהלך רענון לתפריט של המסעדה. המהלך שהושק תחת המסר: 'טעם עשיר' (Rich Taste) באמצעות סוכנות המיתוג והפרסום 'מוגרבי אנד ארנלדס' של משה מוגרבי וקרן ארנלדס וחברת 'Two65' של גבי אטל ורן ברקו שאמונה על תכנון המדיה (בלבד), הצליח כמצופה להסעיר את הרשת, לאחר שבכרזת ובסרטון הקמפיין נראתה דוגמנית צעירה לצידו של אדם זקן בכיסא גלגלים העונד שעון זהב – כאנלוגיה לכך ש"נשים יפות נמשכות לגברים עשירים, גם אם זקנים".

שוגר דדי - אגאדיר
שוגר דדי – אגאדיר

הרשת געשה סביב הקמפיין של אגאדיר והגיבה בשלל אמצעים, לרבות ממים וגאגים והורדת דירוג המסעדה ברשת החברתית ובאתרים חיצוניים. אנשי אגאדיר לא לקחו קשה את המרי הצרכני, לשם הם כיוונו. מקורב לרשת מספר למזבלה שמעבר להורדת הדירוג של המסעדה, הקמפיין השיג את יעדיו. כאמור בעקבות המחאה, נסגרה אמש האפשרות לדירוג המסעדה בעמוד המותג, לאחר שירד אל מתחת ל-1.5 כוכבים.

אגאדיר – Rich Taste
אגאדיר – Rich Taste

עידכון: כמצופה, באגאדיר לא לקחו קשה מדי את סיפור הורדת הדירוג, בשעה 20:30 הם הוכיחו זאת ופרסמו את הסטטוס הבא לצד תמונה, שבייסיקלי צוחקת על הקריאה להורדת דירוג הכוכבים שלה בפייסבוק. אגאדיר כתבו: "שבוע טוב, בואו נדבר על הדברים החשובים באמת! וואגיו, המבורגר מבשר קובה ביף – הבשר היקר בעולם, יחד עם תוספת וחצי ליטר Tuborg – טובורג ב-85 ש"ח. ארוחה של חמישה כוכבים כבר אמרנו?".

הסטטוס של אגאדיר
הסטטוס של אגאדיר

תחילתו של סיפור הקמפיינים השנויים במחלוקת של אגאדיר ב-2009, שם החלה נקודת המפנה המרכזית בתפיסה השיווקית של הרשת עם השקת לוח השנה הפרובוקטיבי הראשון שלה. עד אז היא שיווקה את עצמה במודעות שיגרתיות ומקובלות יותר. בלוח השנה שפורסם ב-2009 החלו ניצני הפרובוקטיביות, תמונות עירום ועירום חלקי של דוגמניות עם שקית טייק אוואי על ראשן החליפו את תמונותיהם של אנשים שפשוט נהנים מהמבורגר עסיסי.

אגאדיר 2009
אגאדיר 2009
אגאדיר 2009
אגאדיר 2009
אגאדיר 2009
אגאדיר 2009

ב-2010 אנשי אגאדיר 'ראו כי טוב', ולקחו את הקמפיינים שלהם שלב אחד קדימה. כחלק ממהלך להשקת סניף ה-'אגאדיר אמבסי', השיקה הרשת לוח שנה שהציג את עובדות אגאדיר בלבוש מינמלי ועם מבטים מפתים בחדרי השינה שלהן, לצד סרטון שעודד צריכת סמים קלים. הרשת לראשונה געשה וגם התגובות הפמיניסטיות לא איחרו להגיע. סרטון הסמים נגנז וחלק קטן מהפירסומים הוסרו, אולם הרשת המשיכה בקו השיווקי החדש.

אגאדיר 2010
אגאדיר 2010
אגאדיר 2010
אגאדיר 2010
אגאדיר 2010
אגאדיר 2010
אגאדיר 2010
אגאדיר 2010
אגאדיר 2010
אגאדיר 2010
אגאדיר 2010
אגאדיר 2010

ב-2011 החלה רגיעה בקמפיינים הפרובוקטיבים של 'אגאדיר'. ב-2012 השיקה הרשת מהלך עם אמירה "אופנתית" בשיתוף פעולה עם מגזין בלייזר של ידיעות אחרונות. בקמפיין נראו דוגמניות בבגד ים שהן נהנות מהמבורגרים ובירה. ועד לאחרונה, מרבית הקמפיינים עסקו בקידום מוצריה ומבצעים שונים.

אגאדיר 2012
אגאדיר 2012
אגאדיר 2012
אגאדיר 2012
אגאדיר 2012
אגאדיר 2012
אגאדיר 2012
אגאדיר 2012

אחרי הפסקה של 3 שנים, אגאדיר חוזרת למהלכים פרובוקטיבים עם השקת קמפיין 'Rich Taste' והוא רק הראשון בכמה מהלכים שעתידים להגיע כך מספר מקורב ל'אגאדיר'. זיכרון צרכני קצר וידיעה שפרובוקציה מייצרת חשיפה יקרת ערך הן שהחזירו את אגאדיר לקו הפרסומי הנוכחי. אוהבי הרשת לא יזנחו אותה בעקבות הקמפיינים ואלה שאינם נמנים על כלל לקוחותיה ישרתו כשגרירי המותג ויפיצו את הבשורה לקהל לקוחות חדש ורלוונטי, גם אם בדמות "מחאה צרכנית".

רוצה שוגר דדי? מתוך העמוד של אגאדיר
רוצה שוגר דדי? מתוך העמוד של אגאדיר

ססיליה סיון, מנהלת השיווק של אגאדיר, מסכמת את הקמפיין: "אגאדיר דואגת תמיד לחדש ולהישאר הראשונה בתחומה. בימים אלה אנו משיקים את קמפיין הקיץ הבולט והקריאייטיבי שלנו. מדובר בקמפיין שנון אשר יצור טעם של עוד בדיוק כמו הארוחות המלאות טעם עשיר ויוקרתי והבשר האיכותי שלנו".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים