כתבת אולפן שישי על מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני לא שודרה ■ גורם בערוץ: "נדחתה"

עדי סופר תאני
עדי סופר תאני

חרף הפרומואים בטלוויזיה והקידום של חדשות ערוץ 2 ברשתות החברתיות טוויטר ופייסבוק, כתבה של שי גל על מנכ"לית חברת פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, שהייתה אמורה להיות משודרת הערב (שישי) במהדורת החדשות של ערוץ 2 'אולפן שישי' עם דני קושמרו, לא שודרה בסוף.

בקידומים שונים של חדשות 2 שהתפרסמו הבוקר בעמוד הפייסבוק והטוויטר של חברת החדשות, נכתב: "עוד הערב באולפן שישי – מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, פתחה בפנינו את המשרד והשיבה לשאלות הקשות: מה עושים בהנהלת הרשת החברתית נגד ההסתה, השיימינג והקללות? הכתבה המלאה – ב-20:00".

חדשות 2 בטוויטר
חדשות 2 בטוויטר

סופר תאני (Adi Sofer Teeni) נכנסה לתפקידה כמנכ"לית הפעילות המסחרית של פייסבוק בישראל בחודש מרץ 2014 וזאת במטרה לנהל את קשרי המפרסמים של חברת פייסבוק העולמית בשוק הישראלי, שעל פי הערכות מכניס לפייסבוק כ-400 מיליון דולר בשנה. באוגוסט 2015, נבחרה סופר-תאני לאישה המשפיעה ביותר בישראל על פי מגזין פורבס ישראל.

במסגרת כהונתה של סופר-תאני כמנכ"לית פייסבוק ישראל, הוסר עמוד הפייסבוק 'סטטוסים מצייצים' לאחר שפורסם בגלובס על מכירת תוכן לצד שלישי ובניגוד לתקנון. עמוד הפייסבוק של תנועת 'באים לבנקאים' הוסר בטענה לביריונות דיגיטלית מצד מפעיליו ולאור צו מיסתורי שניתן לאחד הבנקאים המוכרים, לאחרונה אף פורסם כי גם עמוד הפייסבוק של תוכנית הסטרימינג הפופולארית 'קודי' בישראל, הוסר לאור דרישה של ארגון זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט).

עדי סופר תאני, יחסי ציבור
עדי סופר תאני, יחסי ציבור

במקביל לחיפושים של פייסבוק ישראל אחר 'ראש מחלקת מדיניות ותקשורת' שיוביל את הפעילות של פייסבוק בישראל בתחום (עידכון: המודעה הוסרה מפייסבוק), החליטה סופר-תאני להעניק ראיון חושפני לכתב אולפן שישי של חדשות 2 שי גל. עבור סופר-תאני מדובר בראיון משמעותי ראשון מאז כניסתה לתפקיד ועוד כזה בלייב הפריים טיים של ערוץ החדשות המוביל בישראל, אולם מסיבות שאינן ברורות בשלב זה וחרף הפרומואים, הכתבה לא שודרה לבסוף.

סופר-תאני היא כנראה אחת הדמויות המחוזרות ביותר מצד עיתונאים, אולם עד כה מעטים מהם הצליחו לשכנע את מנכ"לית פייסבוק ישראל להתראיין. כזכור, באוקטובר 2015 ולאור ההסתה הגוברת בתחומי פייסבוק, המזבלה חשפה הקלטה גנוזה של ישראל היום, בה נשמעת סופר-תאני ואנשי היח"צ שלה ממשרד "שלום תל אביב" של זמיר דחב"ש ורינת פרידמן, מנתקים את הטלפון בפניה של כתבת ישראל היום.

על פי מידע שהגיע לידי המזבלה מגורם בערוץ 2, עולה כי סופר-תאני אף אישרה בעבר הופעה באחת מתוכניות הבוקר בערוץ, אולם ברגע האחרון וכשעה קלה בטרם שידור האולפן, ביטלה את הגעתה. בשלב זה לא ידועה הסיבה לאי שידור הכתבה הערב באולפן שישי, יתכן והכתבה נדחתה לשידור במועד אחר, אולם ככלל התנהלות שכזו אינה מקובלת או מאפיינת גופי חדשות כמו ערוץ 2.

על פי הפרומו, סופר תאני הכניסה את צוות חדשות 2 לסיור נרחב במשרדי פייסבוק ישראל בשדרות רוטשילד בתל אביב וענתה לשאלות הקשות – מדוע פייסבוק אינה נוקטת בצעדים משמעותיים ותקיפים כנגד ההסתה בגבולות הרשת החברתית. כזכור, כאות למחאה, משרדי פייסבוק ישראל נצבעו לאחרונה בכתובות גרפיטי בהן נכתב "הדם על הידיים שלכם" וזאת כאקט מחאתי לאי הטיפול של פייסבוק ישראל בתכני הסתה ואלימות כנגד ישראל ויהודים מסביב לעולם.

מרבית התגובות לסטטוסים והציוץ של חדשות 2 היו זועמות. ביניהם כאלו שהגיבו לחדשות 2 עם הפניה לתכני הסתה שפייסבוק לא הסירה, חלק מהגולשים טענו שפייסבוק כלל אינה פועלת למיגור ההסתה, אחרים העלו השערות כי פייסבוק דווקא מעודדת את הסכסוך ואת ההסתה. בעלי הזיכרון הזכירו כי פייסבוק הסירה את עמוד 'באים לבנקאים', הגולש רוני כתב: "זאת אישה שהורידה / חסמה מהפייסבוק דף מחאה נגד החברים הגנבים שלה…". גולשת אחרת הגיבה: "כתבה לצורך יחסי ציבור כהתגוננות מפני התביעה שהוגשה נגדם. ראינו שהם ממש לא פועלים כשמדובר בישראל".

עידכון: גורם בערוץ 2 מסר למזבלה כי הכתבה נדחתה משיקולי עריכה ותשודר ככל הנראה בשבוע הבא.

הפרומו: עדי סופר תאני בכתבת אולפן שישי

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

7 תגובות לפוסט

7 תגובות

  1. חברה שלא משלמת פה מיסים – לא מוציאה קבלות כחוק לעסקים ואין לה שירות בטלפון . הזוי שהם לא נענשים

  2. אתה בטוח שהם עדיין מחפשים ראש מחלקת מדיניות ותקשורת? כי כבר מזמן שהמשרה נעלמה מהעמוד שלהם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים