פייק ניוז: אלגוריתם הצנזורה של פייסבוק נכנס לפעולה בגרמניה וצרפת

פייק ניוז
פייק ניוז

קצת יותר מחודש לאחר השבעתו של דונלד טראמפ כנשיא הנכנס של ארה"ב, והמושג 'פייק ניוז' (חדשות מזויפות) אותו הוא מפמפם ללא הרף בהתייחסות לאמינותם של אתרי חדשות ותוכן כמו CNN ובאזזפיד, ונראה שכבר עכשיו אפשר להכתיר את המושג כמדובר ביותר לשנת 2017. על פי ניטור תקשורת בינלאומי של המזבלה עולה כי Fake News ובהתאמה גם "עידן פוסט אמת" מעסיקים לא מעט את התקשורת העולמית, עם למעלה מ-2900 כתבות מרכזיות בממוצע ביום, 205K איזכורים יומיים ברשת וכ-780 איזכורים בעיתונות היומית ובערוצי הטלוויזיה.

תופעת הפייק ניוז לא מעסיקה רק את טראמפ ואת התקשורת, אלא גם את אזרחי אירופה ובעיקר חברות ענק כמו גוגל, פייסבוק ויו טיוב. באחרונה הקים האיחוד האירופי גוף בלתי תלוי שכל עיסוקו הוא במיגור החדשות המזוייפות. על פי האיחוד, עיקר החדשות המזוייפות באירופה מגיעות ממדינות כמו צרפת, ספרד, איטליה וגרמניה. ובאופן דומה גם על פי נתונים של פייסבוק עצמה, שכזכור הכריזה בחודש דצמבר אשתקד על כוונתה להשיק כלי בקרה וצנזורה שיבדוק בזמן אמת את מהימנותם של שיתופי קישורים ברשת החברתית.

עתה פייסבוק מממשת את ההבטחות ופורסת באופן רשמי את הפילטר החדש בגרמניה ובצרפת, מתוך מטרה למגר לחלוטין את התופעה שגורמת לה ללא מעט כאבי ראש וגם כאבים בכיס. טרם ההטמעה בשווקים האירופים, הכלי נפרס כבר בדצמבר בצורה מצומצמת בארצות הברית.

CNN - פייק ניוז?
CNN – פייק ניוז?

החל מהימים הקרובים, גולשים ממדינות נבחרות באירופה – בדגש על צרפת וגרמניה, יוכלו לסמן קישורים יוצאים ותכנים בפייסבוק שלדעתם הם "פייק ניוז". בשלב הראשון המערכות של פייסבוק יסתמכו על דיווחים של גולשים ולאחר מכן המערכת תעבור לפעילות אוטומטית בהתבסס בין היתר על מאגרי צד שלישי שעתידים לחסום לחלוטין את האפשרות לשתף קישורים שהוגדרו על פי פרמטרים של פייסבוק כאתרי חדשות מזוייפות.

על פי הודעה שהתפרסמה בבלוג של פייסבוק בגרמנית, עולה כי הרשת החברתית עתידה להשקיע מאמצים ניכרים בכדי למנוע דיווחי סרק של ספאמרים ובעלי אינטרסים שמבקשים לפגום בפעילותם של מתחרים. מההודעה משתמע כי ככל הנראה במסגרת הניסויים שערכה בחודשים האחרונים, גולשים הצליחו לנצל לרעה את הפילטר ולתמרן אותו כך שיחסום או יקטין את החשיפה של קישורים לגיטמים. על פי פייסבוק, הכלי שנפרס בגרמניה וברצפת לא יחסום בשלב זה שיתוף של קישורים החשודים כ"פייק ניוז", אלא יציב לצידם הודעת אזהרה. על פי הערכות, הפילטר יכנס לפעילות בישראל עד סוף 2017.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים