לשכת העיתונות הממשלתית מכירה בחשיבות מגזין קנאביס, העניקה תעודת עיתונאי למייסד אורן ליבוביץ'

אורן ליבוביץ'
אורן ליבוביץ'

מגזין 'קנאביס' מקור החדשות המוביל והמרכזי בתחומו בישראל, זוכה לראשונה להכרה רשמית כגוף חדשותי ע"י לשכת העיתונות הממשלתית (לעמ), שהנפיקה באחרונה תעודת עיתונאי למייסד אורן ליבוביץ'. את הבקשה לתעודת עיתונאי, הגיש ליבוביץ' עוד ב-2015 אולם בקשתו זכתה לסירוב נחרץ מצד לעמ בטענה כי "האתר מעודד פעילות בלתי חוקית והוא אינו אתר חדשות", וזאת למרות שקנאביס עמד בכל הדרישות של לעמ, לרבות מספר כניסות יומי (10K) והוכחת חשיבות כגוף תקשורת חדשותי.

אורן ליבוביץ'
אורן ליבוביץ'

הרבה קנאביס זרם במורד הבאנג מאז 2015 ומגזין קנאביס הפך בינתיים לאוטוריטה בתחומו, עם כמעט 200 אלף אוהדים פעילים וממוקדים בפייסבוק ולמעלה מ-800,000 ביקורים חודשיים באתר. במרץ 2017 אף הוכתר ע"י Sensi Magazine האמריקאי כ"מכרה זהב של חדשות מריחואנה" ודורג כאחד מחמשת ממקורות המידע האמינים בעולם בתחום המריחואנה, לצד גופים בינלאומיים מובילים, בהם The Cannabist ו-VICE.

את המאבק למען לגליזציית המריחואנה החל ליבוביץ', לאחר שחברו נשלח לשלושה חודשי מאסר בשל החזקת חשיש בכמות של שימוש עצמי. ליבוביץ', שאוחז במספר תפקידים, בהם יו"ר מפלגת עלה ירוק, יו"ר 'קנאטיב' – קואופרטיב מטופלי הקנאביס הרפואי ובכובע כפעיל חברתי מרכזי לקידום לגליזציה של קנאביס והקלה בתנאים לקבלת קנאביס רפואי, הקים את מגזין קנאביס ב-2010, כאשר צמיחתו המשמעותית של המגזין הגיעה במקביל למחאה החברתית של 2011. ב-2014 מונה ליבוביץ' לתפקיד יו"ר מפלגת עלה ירוק ותחת הנהגתו בבחירות 2015 זכתה המפלגה למספר שיא של מצביעים ולגבוה ביותר בתולדותיה עם למעלה מ-47 אלף קולות. ב-2016 הצטרף ליבוביץ' לפרויקט 'החזית' של תוכנית הצינור, שם היה שותף בקמפיינים השונים נגד השר גלעד ארדן ומשטרת ישראל, שלבסוף הובילו לאישור מדיניות אי-ההפללה של משתמשי הקנאביס.

ההחלטה של לעמ להעניק את תעודת העיתונאי למערכת קנאביס היא תקדימית, מבורכת אך בעיקר כזו שמעניקה למגזין אסמכתא כגוף חדשות מוביל, וככזה שאינו מעודד או מפיץ מידע בדבר פעולות בלתי חוקיות.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. כל הכבוד, אורן והצוות של המגזין עושים עבודת קודש מתוך מסירות אמיתית למטרה ליגליזציה מלאה של הצמח.

  2. סוף סוף צדק נעשה. לאט לאט גם הסדרה של השוק תגיע, לצערנו מהרגע שהמוח מבין, לוקח לדברים זמן לזוז אבל זה גם יגיע. אורן ליבוביץ הוא לוחם חברתי ומגזין קנאביס משמש כשופר המרכזי דרכו מופץ מידע אמין ורציני בעברית על הצמח המופלא הזה. כאדם שמלווה מספר חולים שנהנים מסגולותיו אני מברך את לשכת העיתונות ומר אורן ליבוביץ על ההחלטה. יישר כוח לכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים