אתר סדרות מבטיח מלחמה: נחסם הדומיין שהטריל את עו"ד ערן פרזנטי מארגון זיר"ה

עו"ד ערן פרזנטי / מתוך האתר הרשמי של M. Firon & Co
עו"ד ערן פרזנטי / מתוך האתר הרשמי של M. Firon & Co

המאבק בין אתר הצפייה הישירה הפופולארי סדרות (Sdarot) לארגון זיר"ה המיוצג על ידי עורך הדין ערן פרזנטי, שותף וראש מחלקת קניין רוחני בפירמת מ. פירון ושות' (M. Firon & Co.) עולה שלב. בהחלפות אימיילים בין המזבלה למנהלי האתר, אלה מבטיחים מלחמה וכי בקרוב יפרסו פתרון טכנולוגי שיסבך משמעותית את הארגון וימנע ממנו לחסום את גישת הגולשים.

לפני כשלושה שבועות עלה אתר סדרות עם עיצוב וממשק חדשים, תוך שבתמונת הכותרת של האתר הוצב פרצופו של עו"ד ערן פרזנטי כשהוא אוחז בפופקורן. פרזנטי ככל הנראה לא התלהב מהמחווה של סדרות, ובימים האחרונים האתר נתקל בקשיים תפעוליים רבים, חלק נבעו כתוצאה מניסיונות פריצה מרובים ואחרים כתוצאה מגל חסימה נוסף של שמות המתחם. בין הדומיינים של סדרות שנחסמו השבוע בקרב חלק מספקיות האינטרנט, ניתן למצוא את Zira.online – שהושק במרץ השנה ו-prezenti.site, שכאמור נקרא על שמו של עו"ד ערן פרזנטי. דומיינים נוספים שנחסמו נושאים את שם אתר Sdarot תחת סיומות מגוונות.

אתר prezenti.site נחסם
אתר prezenti.site נחסם

בדומיינים שנחסמו שולבה הודעה מטעם ארגון זיר"ה בה נכתב: "אתר סדרות הינו אתר מפר זכויות יוצרים. בהתאם לחלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב בת.א. 4481-10/13 נחסמה הגישה לאתר זה. גורם המוצא עצמו נפגע מהחלטת בית המשפט, מוזמן לפנות בבקשה מתאימה לבית המשפט המחוזי בתל אביב".

המאבק בין סדרות לארגון זיר"ה עלה שלב ב-2016 לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו חסימה לכתובות המתחם שמפעי האתר. במקביל להליך המשפטי, חברת פייסבוק ישראל מחקה לחלוטין את עמוד הפייסבוק של סדרות שמנה כ-77 אלף אוהדים ואף הגדירה חלק מהדומיינים שלו כמסוכנים וככאלו שלא ניתן לשתף בפייסבוק. לא כל ספקיות האינטרנט פעלו על פי הצו וחסמו את הגישה לסדרות. האינטרנט החופשי וההצדקה לרוחב הפס ומהירות הגלישה שמתוקשרים רבות בקמפיינים של חברות האינטרנט, מונעות מחלקן ליישם את הצו. שהרי בלי צפייה ישירה והורדת קבצים – אין כמעט צורך בחבילות של 50-100 מגה, אותן הספקיות ובעלות התשתית מבקשות למכור.

כאמור בימים האחרונים אתר סדרות נמצא תחת מתקפות מרובות שמונעות את גישת הגולשים והזרמת התוכן. חסימת הדומיינים ע"י ארגון זיר"ה וחוק חסימת אתרי אינטרנט שעתיד לאפשר לבתי המשפט להוציא צווי חסימה, ללא הודעה מוקדמת ולעיתים על סמך חומר חסוי, עתידים להפוך את הקרב בין סדרות לזיר"ה לסאגה מרתקת שעוד תלווה אותנו רבות. על פי מנהל אתר סדרות, אם ארגון זיר"ה ימשיך במאבק חסר סיכוי כנגד הצפייה הישירה, הם יאלצו לחסום חצי מהדומיינים שקיימים היום בעולם ובתוך כך לבזבז סכומי עתק.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. אומנם אנחנו לא צפון קוריאה והחסימה היא "רק" ברמת הDNS אך קרב יותר ויותר היום עד שנהפוף לצפון קוריאה ויתאפשר לנו גישה ל19 אתרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים