בלעדי: גורם בכיר בפייסבוק ישראל – "לא נאפשר דופליקציה של עמוד הצינור"

הצינור
הצינור

הסכם הפשרה הזמני שהושג היום בין גיא לרר וערוץ 10 בכל הנוגע לעתידו של עמוד הפייסבוק של הצינור, ככל הנראה לא יזכה לגיבוי מצד חברת פייסבוק. גורם בכיר בחברת פייסבוק ישראל, אמר למזבלה לפני כשעה קלה שלא לייחוס, כי פייסבוק לא תתערב בנושא ולא תאפשר שכפול של עמוד הצינור שמונה כמיליון איש.

כפי שפורסם לראשונה במזבלה, הבוקר נפגשו לרר וערוץ 10 בבית הדין לעבודה בתל אביב במטרה לדון בבקשת הסעדים הזמניים שהוגשו על ידי ערוץ 10 שטוען כי עמוד הפייסבוק של הצינור הוא נכס ששייך לו. לרר מנגד טוען כי הצינור מאז ומתמיד פעל כיחידה עצמאית והוא נכס שבבעלותו בלבד וכל הקידומים של תכני ערוץ 10 שנעשו במרוצת השנים, נעשו מ"נדיבותו" כך על פי עורך דינו יורם ליכטנשטיין.

השופטת מיכל נעים-דיבנר
השופטת מיכל נעים-דיבנר

במסגרת הסכם הפשרה שהושג הבוקר, הסכימו הצדדים כי לרר יעניק לנציג ערוץ 10 הרשאות ניהול בעמוד (ברמת Editor) ולא יפיץ בו תכנים הקשורים לעבודתו ברשת 13, ערוץ 2 או חדשות 2. במקביל ערוץ 10 התחייבו שלא להשתמש בעמוד לפרסום תכנים. בנוסף, הוקצבה לצדדים תקופת ביניים של כ-60 יום וזאת במטרה שאלה יוכלו לפנות לחברת פייסבוק ישראל בניהולה של המנכ"לית עדי סופר תאני, למען פייסבוק תפעל לסיום המחלוקת ותשכפל את עמוד הצינור, דהיינו תייצר תעתיק מדוייק של העמוד ותעביר עותק פעיל שלו, שכולל את כלל אוהדיו ותכניו לכל אחד מהצדדים. עבור לרר וערוץ עשר ככל הנראה מדובר בהסכם פשרה אידיאלי – תוכנית הצינור עם טל ברמן תקבל את עמוד הפייסבוק שלה ולרר יקבל עמוד אותו הוא מגדיר כ"מפעל חיים" שאת שמו יוכל לשנות כראות עיניו. באם הצדדים לא יזכו להתערבות פייסבוק, סוגיית הבעלות על העמוד תמשיך למשפט בדיון שנקבע לדצמבר.

בהקשר זה יש לציין כי לפני כחודשיים נחשף במזבלה כי בין קשת לרשת התקיים סכסוך על רקע עמוד הפייסבוק של 'האח הגדול' כשלבסוף פייסבוק החליטה לסיים את המחלוקת ולשכפל את העמוד כך שיהיה בשימוש של שתיהן. למרות הסכמת בית המשפט להסכם הפשרה, שכאמור תלוי באישורה של פייסבוק ישראל, השופטת מיכל נעים-דיבנר ציינה שלא לפרוטוקול כי "לקחת עוקב ולהעביר אותו לעמוד אחר היא פגיעה באוטונומיה של הגולש", כך שלא ברור כיצד דבריה עולים בקנה אחד עם ההסכם שאושר. בנוסף, אין בסמכות בית המשפט מלכפות על פייסבוק את שכפול העמודים.

בחברת פייסבוק כאמור קצת פחות מתלהבים מהסכם הפשרה, "מדובר בניצול ציני של מערכת המשפט, לא נאפשר דופליקציה של עמוד הצינור" כך אמר למזבלה גורם בכיר בחברה.

פייסבוק ישראל ו'שלום תל אביב' סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים