פייסבוק כשלה בעיכוב פסק הדין – סטטוסים מצייצים יחזור לאוויר עד השעה 18:00

עדי סופר תאני וזמיר דחב"ש, שותקים
עדי סופר תאני וזמיר דחב"ש, שותקים

חברות פייסבוק ישראל ופייסבוק אירלנד שגרו הבוקר בקשה בהולה לעיכוב פסק הדין עד להגשת הערער לעליון באמצעות הרצוג פוקס נאמן על פסק הדין שהתקבל בעניין סטטוסים מצייצים, לפיו על פייסבוק להשיב את העמוד כפי שהיה ביום הסרתו לא יאוחר מהיום (ראשון) בשעה 18:00, כאשר בית המשפט המחוזי דחה לפני מספר דקות את בקשת עיכוב פסק הדין של פייסבוק עד להגשת הערעור לבית משפט העליון.

החלטת בית המשפט המחוזי
החלטת בית המשפט המחוזי

משמעות הדבר היא שעל פייסבוק להשיב את העמוד, לרבות כלל תכניו עד לשעה שנקבעה ע"י השופט רחמים כהן, שבהחלטתו מהיום כתב: "עיינתי בבקשה ולא מצאתי שיגרם למבקשות (פייסבוק) נזק בלתי הפיך, ככל שהדף יוחזר לשירות פייסבוק, כפי שהוחלט, לאחר שנשקלו טענות הצדדים וניתן פסק דין סופי. אין די בטענות כלליות בדבר נזק אפשרי שיגרם לפייסבוק כתוצאה מהשבת הדף לשירות פייסבוק. באשר לטענה שעם החזרת הדף התכנים הממומנים המפרים יופיעו שוב בשירות פייסבוק, יובהר שפסק הדין אינו מתיר פרסומית מפרים".

לאור הבקשה של פייסבוק וניסיון מניעת החזרת העמוד, הרחיב רחמים כהן בנושא וקבע כי על אבי לן להסיר את כל התכנים המפרים (לכאורה), דהיינו תכני פרסומת מהעמוד שיוחזר לא יאוחר מיום ה-4.1.2018. לעניין הערער לבית המשפט העליון, אמר רחמים כי: "ככל שבית המשפט העליון יסבור אחרת, ניתן יהיה לחסום את הדף בקלות יתר ולא יגרם למבקשות כל נזק".

עורך הדין גיא אופיר שמטפל בבני הזוג לן, פירסם לפני דקות ספורות: "מסתבר שגם לפייסבוק יש אגו. בית המשפט דחה הרגע את בקשת פייסבוק לעכב ביצוע פסה"ד בעניין סטטוסים מצייצים. פייסבוק רצו הבוקר בבהילות אל בית המשפט המחוזי, בבקשה לעכב את השבת העמוד סטטוסים מצייצים בטענה שהם מתכוונים להגיש ערעור. בית המשפט המחוזי דחה את הבקשה וקבע שאם יתקבל הערעור בבהמ"ש העליון ככל ויוגש, ניתן יהיה להסיר את העמוד ולא ייגרם נזק לפייסבוק. טיק טק…טיק טק…עוד 4 שעות על פייסבוק להחזיר את העמוד".

על פי הערכות ולמרות מתן הצו, פייסבוק לא תחזיר את סטטוסים מצייצים עד השעה 18:00. על כך הגיב עו"ד גיא אופיר ואמר כי: "יש לפייסבוק נכסים בישראל בשווי מאות מליוני דולרים, סימני מסחר, תאגידים, מניות ודומיינים. לא יקיימו פסהד יש בקשה לביזיון בית משפט שיכולה להכאיב אפילו לתאגיד ענק כמו פייסבוק."

חברת פייסבוק ישראל ומשרד הדוברות 'שלום תל אביב' סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. נמאס כבר מפייסבוק ומכל השטויות שלהם. כוחניות זה רוע. במקום לנצל את המשתמשים, תעודדו שיח ולא סתימת פיות, בכל התחומים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים