ג'ורדנה קטלר – הלוביסטית של פייסבוק ישראל, טייחה הטרדות מיניות במשרד ראש הממשלה

ג'ורדנה קטלר, הלוביסטית של פייסבוק
ג'ורדנה קטלר, הלוביסטית של פייסבוק

ג'ורדנה קטלר (Jordana Cutler), מנהלת המדיניות והלוביסטית של פייסבוק ישראל בכנסת ומי שאמונה בין היתר על הכתבת המדיניות של פייסבוק בנושאי הטרדות מיניות ברשת החברתית בישראל, טייחה במשך תקופה ארוכה את פרשת ההטרדות המיניות של נתן אשל, ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה. שעות ספורות לאחר פניית המזבלה בבקשת תגובה בנושא – פייסבוק מחקה בשנית את פרופיל הפייסבוק של הכותב ודבר הטיוח של קטלר הועלם מאתר מעריב, שם התפרסם לראשונה.

קטלר, בעברה בכירה במשרד ראש הממשלה, נכנסה אל התפקיד כמנהלת המדיניות של פייסבוק בישראל ביוני 2016 וזאת כחלק מפעילות מחלקת הפוליסי של פייסבוק במזרח התיכון שמתנהלת תחת פייסבוק אירלנד. מינויה של קטלר נועד לטרפד חקיקה כנגד פייסבוק ישראל ובמקביל להוריד את הלחץ שהיה סביב סיימון מילנר, מנהל המדיניות האיזורי של פייסבוק, שטרם כניסתה לתפקיד, הוזמן פעמים רבות לדיונים בכנסת ואף נתן מספר עדויות בתביעות שמתנהלות כנגד פייסבוק בישראל.

ג'ורדנה קטלר, טייחה הטרדות מיניות
ג'ורדנה קטלר, טייחה הטרדות מיניות

בתפקידה האחרון שימשה קטלר כמנהלת לשכתו של רון דרמר, שגריר ישראל בארצות הברית ומי ששימש כיועץ מדיני בכיר לראש הממשלה בנימין נתניהו. טרם כך הייתה סגנית היועץ הבכיר לראש הממשלה והייתה קצינה בכירה לדיפלומטיה ציבורית בשגרירות ישראל בארה"ב. קטלר שנחשבת למקורבת של נתניהו, נחשפה במסגרת תפקידה הרגיש והבכיר בלשכת רה"מ גם לפרשת ההטרדות המיניות של נתן אשל, ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה שהורחק מהשירות הציבורי.

אמש נחשף לראשונה מסמך מקיף בן 21 עמודים שכלל 28 עדויות של בכירי לשכת ראש הממשלה ועובדים נוספים המקורבים לראש הממשלה. מהמסמך עולות עדויות קשות על סדרת הטרדות מיניות שבוצעו ע"י נתן אשל, שפיתח אובססיה עוצמתית כלפי ר', אחת העובדות הכפופות לו בלשכה. על פי המסמך, ר' חיה במציאות שבה פרטיותה מופרת ע"י אשל באופן שיטתי – החל מחיטוט בתיבות המייל שלה, צילומי סתר שבוצעו ע"י אשל ועד מעקבים אחריה. קטלר, שהייתה אז עובדת בכירה בלשכת ראש הממשלה, הייתה מודעת לדברים כך עולה מעדות של עו"ד צבי האוזר, שבאותם ימים שימש כממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה, תפקיד שבגינו האוזר היה אחראי על כוח האדם במשרד ועל טיפול בכל מידע הקשור להטרדות מיניות.

ג'ורדנה קטלר טייחה הטרדות מיניות - הכתבה במעריב טרם הדחקת שמה
ג'ורדנה קטלר טייחה הטרדות מיניות – הכתבה במעריב טרם הדחקת שמה

"הבנתי מיועז הנדל כי ג'ורדנה (קטלר, היום הלוביסטית הראשית של פייסבוק בישראל, אז עובדת בכירה בלשכת ראש הממשלה) מודעת לדברים או לפחות לחלקם…" כך התפרסם אמש לראשונה במעריב. אולם שעות ספורות לאחר פניית המזבלה בבקשת תגובה, שמה של קטלר נעלם והודחק מהכתבה וכאמור פרופיל הפייסבוק של הכותב הושבת במקביל.

זהו לא טיוח ההטרדות המיניות הראשון שנקשר לשמם של בכירי פייסבוק בישראל. בכוונת המזבלה לפרסם בקרוב תחקיר עומק על זמיר דחב"ש, דובר ומנהל המשברים של פייסבוק ישראל שמטייח מזו תקופה סדרת הטרדות מיניות במשרד הפרסום מקאן תל אביב ובבנק הפועלים (ציון קינן). בשיטתיות דומה, גם הפרופיל הקודם של הכותב נמחק מפייסבוק שעות ספורות לאחר הפרסום כי בכוונת המזבלה לפרסם תחקיר על דחב"ש. בעקבות כך בוצע ניסיון להוציא צו השתקה למזבלה מפרסום הכתבה, אולם בית המשפט סילק את הבקשה לצו. לאחר פרסום הדברים, פעילים חברתיים פיזרו מול ביתו של דחב"ש בתל אביב שלטים בהם נכתב: "זמיר דחב"ש מטייח הטרדות מיניות – אולי של הבת שלכם?".

לצפייה בכתבה במעריב טרם הסרת שמה של קטלר, הקליקו כאן. פייסבוק ישראל, שלום תל אביב וקטלר עצמה סירבו להגיב בנושא וזאת למרות הפניות המרובות של המזבלה. תגובתם כאמור – הייתה בסגירת הפרופיל ובפנייה למעריב להדחקת שמה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

6 תגובות לפוסט

6 תגובות

  1. לדעתי, פייסבוק הולכת וממצבת עצמה כאימפרית רשע ופשע. עידוד טרור ואנטישמיות, ועכשיו גם אלימות כלפי נשים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים