חנה רדו מודה: "לא תמיד טיפלתי בתלונות על הטרדות מיניות במקאן תל אביב"

חנה רדו - הטרדות מיניות במקאן
חנה רדו – הטרדות מיניות במקאן

חנה רדו, מי שמשמשת כמשנה ליו"ר מקאן תל אביב אילן שילוח, יזמית מקאן וואלי, יזמית מיזם הנשים סופרסונס ומנהלת הכספים של קבוצת מקאן אריקסון בישראל, מתוודה במסגרת פודקאסט הפרסום Ear Catcher של הפרסומאי מירן פחמן, כי במרוצת השנים הובאו לידיעתה מספר מקרי הטרדות מיניות של עובדות במשרד הפרסום מקאן תל אביב, אולם היא לא תמיד טיפלה באותן תלונות. דבריה של רדו ככל הנראה מגיעים על רקע הפרסומים במזבלה לקראת תחקיר על טיוחי הטרדות מיניות שבוצעו במשרד הפרסום המוביל, בין היתר על ידי דובר המשרד זמיר דחב"ש מ'שלום תל אביב' שגם אליו הובאו הדברים, אולם הושתקו.

בהקשר זה יש לציין כי מצד דחב"ש נעשו מאמצים כבירים בכדי לטרפד את פרסום הדברים במזבלה, לרבות ניסיון להוצאת צו מניעה ואיסור פרסום, אולם בית המשפט החליט בדלתיים סגורות שלא להעניק לדחב"ש את הצו המבוקש. בניסיון נואש למניעת הפרסומים, הגיש באחרונה דחב"ש גם תלונה במשטרה כנגד המזבלה בטענה כי זו הפרה צו שמעולם לא התקבל בעניינו.

חנה רדו - מתוך ויקיפדיה
חנה רדו – מתוך ויקיפדיה

בפודקאסט שהתפרסם היום ע"י פחמן, הודתה רדו כי לא טיפלה בחלק מהתלונות על הטרדות מיניות במשרד הפרסום שכאמור נחשב לגדול ביותר בישראל. "נחשפתי להטרדות מיניות, לא תמיד טיפלתי, לפעמים טיפלתי בזה, או נגיד מספר פעמים שטיפלתי בזה בחומרה עולה על מספר הפעמים שלא טיפלתי בזה פחות בחומרה. זה משהו שבאמת עליו לא אדבר, כי זה צנעת הפרט מכל כיוון אפשרי, וגם מהכיוון שלי, אני יכולה להגיד שזה נושא מאוד סבוך. ואני יודעת שבשנתיים האחרונות אין זכר לזה בשום מקום במקאן".

רגע אחרי שיאו של קמפיין Me Too להוקעת הטרדות מיניות ואלימות מינית כנגד נשים, מודה רדו כי לא טיפלה כראוי בחלק מההטרדות המיניות שהובאו לידיעתה במשרד הפרסום מקאן תל אביב. דבר ההטרדות המיניות במקאן שכב במשך תקופה ארוכה והצטבר עם עדויות נוספות במרבית ממערכות התקשורת בישראל, אולם למעט 'הארץ', שם נכתב על היקפי ההטרדות, בחרו אותם גופים שלא לפרסם דבר בנושא, ככל הנראה מחשש לפגיעה במרקם היחסים עם משרד הפרסום המוביל, שחולש על חלקים ניכרים מרכש המדיה באינטרנט, טלוויזיה, רדיו, פרינט וחוצות.

בשנים האחרונות ובמקביל לשיא בתלונות על הטרדות מיניות במקאן תל אביב, החלה רדו למצב עצמה כפעילה חברתית וכמנהלת "העסקים החברתיים" במקאן אריקסון ישראל לצד מיזמים "חברתיים" נוספים שהקימה בעיקר במצפה רמון. אולם דבריה של רדו על כך שידעה על הטרדות מיניות ולא טיפלה בהן כראוי, נוגדים כל קונספט של פעילות חברתית, גם לאור כך שזו הודתה באחרונה בשימוש במידע פנים כשרכשה מניות של קומפיוג'ן בעקבות מידע פנימי שקיבלה מאחיה.

רדו היא גם מייסדת אתר הנשים SUPERSONAS (סופרסונס) שפועל לקידום נוכחות נשית, מעמד האישה והעצמת נשים בעולם העסקים. גם הפעם הדברים לא עומדים בקנה אחד עם הצהרתה כי לא תמיד טיפלה בתלונות על הטרדות מיניות במקאן, שנעשו בתקופתו של המנכ"ל ריצ'י האנטר שפרש מהמשרד.

לפחות 3 נשים עברו לטענתן הטרדה מינית במשרד הפרסום מקאן תל אביב בשנים האחרונות, חלק פתחו בהליכים משפטיים כנגד מקאן, חלק הושתקו באמצעות תשלום ובעקבות תלונות של חלקן, הועזבו שני בכירים ממחלקת הקריאייטיב של מקאן מעבודתם לאחר תקופה ממושכת, כאמור גם מי ששימש כמנכ"ל מקאן עזב תקופה קצרה לאחר חשיפת הפרשה. ב-2015 פירסמה העיתונאית טלי חרותי-סובר כתבה באתר 'הארץ' לפיה ישנן עדויות רבות על הטרדות מיניות במשרד הפרסום. הכתבה של חרותי-סובר הוסרה מאתר 'הארץ' למשך שעות ארוכות, בהן עברה תיקונים ושיפצ'ורים וחזרה לאוויר רק לאחר שסורסה מפרטים ששפכו אור על היקפי הפרשה. למזבלה נודע כי באותה עת משרד הפרסום מקאן תל אביב איים על 'הארץ' בתביעה.

בהקשר זה יש לציין כי על פי חרותי-סובר, האייטם ירד כי כל הבלוג נפל לאור תקלה טכנית שהתרחשה בסמיכות לפרסומים וכי מקאן "היו דווקא שקטים ולא איימו". אולם למזבלה כאמור נודע אחרת. עוד נודע למזבלה כי המתלוננות הודיעו לחרותי-סובר ו'הארץ' כי באם יגיעו לבית המשפט מול מקאן, אלה יצאו מהמחשכים ויעמדו לצידם ויחשפו בפני בית המשפט את כלל ההטרדות המיניות שחוו במקאן תל אביב.

דבריה של רדו הופכים למטרידים יותר כשבוחנים סרטון משרדי של מקאן תל אביב (בזמנו מקאן אריקסון) מאותה תקופה שבה היה שיא ההטרדות המיניות במשרד. הטרדות שרדו "לא תמיד טיפלה בהם" הפכו בסרטון פנימי של מקאן לדאחקה בה רדו דאגה להזכיר לעובדות המשרד להביא טפסי הטרדה מינית לחופשה השנתית של המשרד.

דוברות מקאן תל אביב במשרד 'שלום תל אביב' סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. חנה רדו היא עבריינית שהתחמקה משיני בית המאסר בעור שנייה- היא יכולה להעיד על העבירות שלה עצמן. ולא להיות שופטת של אחרים.

  2. חנה רדו היא ציונית שדואגת לאנשים לאוכל על השולחן!
    מקימה מיזמים חברתיים בפריפריה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים