פרופ' אמיר חצרוני תובע את פייסבוק ודורש צו מניעה ומיליון ש"ח

אמיר חצרוני, מתוך פייסבוק
אמיר חצרוני, מתוך פייסבוק

הפרופסור הטרול אמיר חצרוני הגיש באחרונה תביעה כנגד חברת פייסבוק ישראל בניהולה של המנכ"לית עדי סופר תאני ונגד "מפעילתה" פייסבוק אירלנד וזאת כחודש לאחר שחשבונותיו הוסרו מהרשת החברתית בטענה כי הפר את תנאי השימוש של פייסבוק. כזכור כי שפורסם לראשונה במזבלה, פרופיל הפייסבוק האישי של אמיר חצרוני שמנה כמה עשרות אלפי עוקבים וכן עמוד האוהדים שלו, הושבתו כליל ע"י פייסבוק ישראל, וזאת בסמיכות לניסוי שערך חצרוני שחשף את הצביעות הגדולה של פייסבוק. בחברת פייסבוק ישראל שמינתה באחרונה את מעיין שריג כמנהלת התקשורת הפנימית, סירבו להגיב לפניותיו המרובות של חצרוני וחרף בקשותיו גם לא סיפקו לו סיבה מנומקת למחיקת חשבונותיו. על פי כתב התביעה שהוגש בשבוע שעבר באמצעות עורך הדין יהונתן קלינגר, עולה כי פייסבוק מחקה במרוצת השנים עשרות סטטוסים של חצרוני ללא סיבה מוצדקת.

"התובע, פרופסור אמיר חצרוני, הוא אישיות ציבורת מוכרת ופופולארית, גם אם לא בהכרח אהודה" כך נפתח כתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת. חצרוני דורש מפייסבוק פיצוי (PDF) בסך של מיליון ש"ח בגין פגישה נזיקית, חוזית וקניין רוחני. בנוסף מבקש חצרוני מבית המשפט צו שיכפה על פייסבוק (PDF) להשיב לו את הפרופיל והעמוד שנמחקו. כתב התביעה בן 233 עמודים, עוסק בעיקרו במעמדו של חצרוני כאישיות ציבורית ובטייטל המפוקפק לו זכה "האיש השנוא בישראל". חצרוני משמש בין היתר כפרופסור לתקשורת באוניברסיטת קוץ' באיסטנבול, הוא פירסם למעלה מ-100 מאמרים אקדמיים בתחום המדיה והוא אחד ממאה החוקרים הפוריים ביותר בעולם בחקר הפרסום – כך על פי כתב התביעה.

בשנה האחרונה הפך חצרוני גם ליזם נדל"ן ובימים אלה הוא בונה את "המגדל הצר ביותר בתל אביב" שנמצא בדרום העיר וזכה לשם חיבה מחצרוני "מגדלון". על פי התביעה חצרוני משתמש בחשבון הפייסבוק הפופולארי שלו בכדי לגייס עובדים לפרויקט, כדוגמת מהנדסים וגן לקדם את הפרויקט ברחבי הרשת החברתית. מהלך שיווקי שכאמור נפגע משמעותית עם חסימת חשבונותיו. לטענת חצרוני, הסרת הפרופיל שיתקה קמפיין פרסומי בכיכובו ופגמה במגעים מתקדמים לקמפיינים נוספים בין היתר למחליק שיער ולמטבחים, וכן ביכולת שלו להפיץ תוכנית אינטרנט שבועית ביחד עם העיתונאי בני ציפר, שבימים אלה מתנהל מגעים להעברתה לערוץ מסחרי. התביעה כנגד פייסבוק הוגשה כאמור לבית המשפט המחוזי בנצרת, אולם מוערך כי התביעה תתנהל במחוזי בתל אביב. את פייסבוק ישראל ואירלנד מייצגים עורכי הדין פיני דואק, יעקב שרביט ושי כגן מפירמת "הרצוג פוקס נאמן" (HFN).

עו"ד יהונתן קלינגר, בא כוחו של חצרוני מסר: "התביעה הוגשה על מנת לקבל מפייסבוק את מה שכל אדם זכאי לו: לדעת מי האשים את אמיר ומה היו האשמות שטפלו לו. רק במדינת פייסבוק אדם יכול לעמוד לדין ולהיות מורשע בלי שידע במה הוא נאשם. מדובר על מהלך קפקאי שאנו מבקשים לעצור. התביעה הזו אמנם הוגשה בשם אמיר, אבל מאחוריו עומדים כל מי שנחסם ולא יודע מדוע. אני מקווה שנצליח לשכנע את הרשת לשנות את המדיניות הזו, ולאפשר לכל אדם לדעת במה הוא נאשם".

בחברת פייסבוק ישראל סירבו להגיב בנושא.
תיק: 38104-05-18

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. תודה למארק על פלטפורמה נוחה להכנסת זבל לא מסונן מהרחוב היישר למסך הפרטי. לא נשכח את התרומה היהודית בדור הזה.

  2. מורשע? אף אחד לא הרשיע אותו, הפוסט לא מצא חן בעיני נציגי החברה אז היא הורידה זכותה זו זכותה, חצרוני לא משלם לפיסבוק וזו זכותה הבלעדית, אני מתפלא על עו"ד שמיצג אותו שלקח כזה תיק שאין בו שום קייס חוץ מפרסום נגטיבי ברשתות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים