אחרי הראיון המוזמן: פייסבוק ישראל משלמת כסף לעיתונאית דנה ויס

חלק מהצילומים באדיבות: פנאי פלוס, יח"צ, ליאור מזרחי, גלובס
חלק מהצילומים באדיבות: פנאי פלוס, יח"צ, ליאור מזרחי, גלובס

חשיפה: כ-7 חודשים אחרי ראיון שנוי במחלוקת שקיימה עיתונאית חברת החדשות דנה ויס עם המנכ"לית עדי סופר תאני, ומערכת היחסים בין פייסבוק ישראל לאשת התקשורת עולה לשלבים חדשים שמאפשרים החזרת תודה על היחס המלטף שקיבלה פייסבוק בלב הפריים טיים של חברת החדשות, כאשר ויס הופכת להיות העיתונאית הראשונה בישראל שמקבלת תשלום מחברת פייסבוק.

באוגוסט 2018 קיבלה מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני הזדמנות ששמורה למעטים – 20 דקות יקרות ערך ללא הפרעה להעברת דף המסרים של פייסבוק, כשמולה מראיינת, חברה, שאיפשרה לה להשתמש בבימה המכובדת בלב הפריים טיים בכדי לעוות את תודעת הצופים. הראיון המוזמן שגובה בשידורי פרומואים וקידומים נרחבים, הרים לא מעט גבות בקרב עיתונאים, שמתחו ביקורת על המניעים, ספק עיתונאים שהובילו לראיון המפרגן מדי של ויס עם סופר-תאני, אשר לא חשפו בשום גילוי כזה או אחר את טיב היכרותן.

עתה כאמור מערכת היחסים בין העיתונאית המובילה לפייסבוק משתדרגת, למזבלה נודע כי ויס הגיעה ביום חמישי האחרון למשרדי פייסבוק תל אביב שם העבירה שיחת השראה ומוטיבציה לעובדי ועובדות פייסבוק לרגל יום האישה הבינלאומי. שיחה עבורה כאמור קיבלה תשלום (בכסף) כך על פי מקור בחברה. על פי הערכות גורמים בתחום, ויס גובה על שירות זה סכומים הנעים בין 8,000 ל-12,000 ש"ח.

ויס אינה העיתונאית היחידה שמחוזרת על ידי פייסבוק. ב-2017 חשפה המזבלה את סבב הגיוסים הראשון של פייסבוק בישראל אחר עיתונאי/ת שכפי שפורסם לראשונה במזבלה, מעין שריג, עיתונאית עבר בחברת החדשות היא שגויסה לתפקיד. באחרונה פייסבוק החלה סבב גיוסים שני כאשר היעד – עיתונאי מקבוצת ידיעות-ynet.

תגובת דנה ויס לא התקבלה עד מועד הפרסום.

תגובת חברת החדשות (הדובר אלון שני): "חברת החדשות לא מתייחסת לתעסוקה פרטית. לא מאשרת ולא מכחישה, לא עניינה".

פייסבוק ישראל ו'שלום תל אביב' סירבו להגיב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. נו בכייאת, 12K ש"ח?! מקובל לגמרי להביא עיתונאים וואושיות להרצאות ושיחות השראה. תכנסו לאתר של כל סוכנות טאלנטים ותראו את המחירון. אולי הכתבה הייתה מלטפת אבל בטח לא בכלל 12K ש"ח! תרדו מהעץ.

  2. אני תוהה גם על הנושא שבשמו הוזמנה וייס לפייסבוק.
    עובדי פייסבוק באמת זקוקים ל"שיחת השראה ומוטיבציה"? ממנה?
    משעשע…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים