מעבדת המדיה של אוניברסיטת MIT תעניק רבע מיליון דולר לפעילי מרי אזרחי יצירתיים

מתוך התחרות של MIT
מתוך התחרות של MIT

"אתה לא משנה את העולם בכך שאתה עושה מה שאומרים לך" כך אמר ג'וי איטו, ראש מעבדת המדיה של MIT (המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס) והוא בהחלט עומד מאחורי דבריו עם השקת תחרות ייחודית מטעם MIT במסגרתה מציעה מעבדת המדיה פרס של רבע מיליון דולר, למי שפועל באי ציות אזרחי, אחראי ואתי שמטרתו שיפור פני החברה.

המושג "מרי אזרחי" (Civil disobedience) הוגדר על ידי הפילוסוף אמריקאי ג'ון רולס כ"פעולה ציבורית, בלתי אלימה, מצפונית אך פוליטית ומנוגדת לחוק, הנעשית בדרך כלל כדי לחולל שינוי בחוק או במדיניות הממשלה".

בתחרות ה-Disobedience Award (מרי אזרחי), לא מחפשים חוליגנים, פעילי אנונימוס או כאלו שמסתירים את זהותם, אלא פעילים חברתיים שפועלים בצורה יצירתית ולוקחים אחריות על מעשיהם. הפרס יוענק במזומן לקבוצה או אינדיבידואל שפעל בצורה לא אלימה, קריאייטיבית ואמיצה, בכדי לנקוט בפעולות למען הציבור, זכויותיו, חופש הביטוי, זכויות אדם ועוד. ההגשה לתחרות פתוחה עד הראשון במאי.

בין הישראלים שהוגשו לתחרות, ניתן למצוא את פעיל הלגליזציה עמוס סילבר, שיקיים ביום חמישי הקרוב את אחד האירועים המדוברים של השנה 'חנוכת גן הקנאביס – ליל הבאנגים הגדול'. סילבר שנחשב לאחד הפעילים המרכזיים במאבק הקנאביס והלגליזציה בישראל אף נחסם באחרונה לשבוע לאחר שחשף את שמו ותמונתו של בלש במפלג הסמים של משטרת ישראל.

>> למידע אודות התחרות

עמוס סילבר
עמוס סילבר

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים