הכי קרוב אלייך אמא אשכנזיה: מחאת גולשים נגד קמפיין מטרנה של JWT ישראל

הכי קרובה אלייך אמא אשכנזיה
הכי קרובה אלייך אמא אשכנזיה

הסלוגן האגדי של חברת מטרנה 'הכי קרוב אלייך אמא' כנראה התכוון רק לאימהות אשכנזיות, כך עולה ממחאה עולה ברשת כנגד סרטון הפרסומת האחרון של משרד הפרסום JWT ישראל ל'מטרנה'. במסגרת הסרטון של JWT, שעלה לפני מסר ימים לשידור תחת המסר: "מטרנה Extra Care – היחידה עם פרוביוטיקה בכל השלבים", ביקשו אנשי מטרנה מקבוצת אימהות, לתת את העצה הכי טובה שלהן לאימהות שבדרך. אלא שהפלא ופלא, כל הפרזנטוריות והילדים בסרטון – אשכנזים לבנים וגם הפעם פסחו על המגזרים האחרים, בראשם העדה האתיופית אשר נמצאת במרכזו של סרטון המחאה.

שלומי חתוכה, פעיל חברתי מעמותת עמר"ם ועדן אוליאל, החליטו ליצור גירסא אלטרנטיבית, שיוויונית ומאוזנת יותר אם תרצו לסרטון של מטרנה, תחת המסר: "אל תתנו לגזענות לעבור מסך".

צפו גם: אב זועם החליט להגיב לסימילאק ולמשרד הפרסום ראובני פרידן

הפרסומת של JWT ישראל: מטרנה – היחידה עם פרוביוטיקה בכל השלבים

סרטון התגובה: "אל תתנו לגזענות לעבור מסך" [מקור ביו טיוב]

שלומי חתוכה כתב על הסרטון: "אז הנה, הפקנו בעצמנו פרסומת אה-לה "מטרנה". כמו שאנחנו יודעים שהיא יכולה להיראות. בקלות. אם מישהו רוצה באמת לדעת למה הפרסומות ושאר הייצוג החזותי מעלימים את המזרחים והאתיופים למשל שיצפה בזה: הערכות של יום וחצי (טלפונים) ובסך הכל תיאמנו זמן שהן מוכנות להקדיש ועוד בהתנדבות. אפס תקציב. צילמנו בסך הכל שעתיים (אני לא מתחמק: החבר'ה שהתנדבו הם מקצוענים, אבל בכל זאת: שעתיים!). יש לנו עוד מקצה שיפורים אני מודה אבל העיקרון ברור. אז למה בעצם? מה הבעיה? זאת לא רק גזענות. ההדרה מהמרחב הויזואלי היא הדרה מהמרחב הממשי.

היא הפשטה מזכויות ושמירה של פריבלגיות לקבוצה מסוימת מאוד. היא ניגוד של שיווין. היא דיכוי. והיא פוגעת בנו, בהורים שלנו ובילדים שלנו. באחים והאחיות שלנו, בחברים והחברות שלנו. והן גם גורמות לנו עצמנו לגשת לבני אדם אחרים בשנאה ופחד. בקיצור, גם האימהות שלנו שחורות, ומושלמות. אם לא נראה אותן, לפחות נראה לכם את הפרצוף המכוער שלכם".

עדן אוליאל כתבה על הסרטון: "מה זה אמא ישראלית ? מה זה אמא טובה ? אמא דואגת ? איזה צבע יש לה ? קמפיין התגובה שלנו לפרסומת הלבנה של מטרנה ! די לגזענות ברורה בהירה בפרסומות שמסרבת להכיר ביופי הישראלי על כל גווניו ! אז זהו לא נשתוק יותר !!! שתפו בהמוניכם אל תתנו לגזענות לעבור מסך ! תודה לנשים המהממות שנתנו לדבר הזה לקרות ולאנשי המקצוע ההורסים".

גולש אחר בשם חן ירמיצקי הגיב לסרטון של מטרנה וכתב בפייסבוק: "מטרנה חיסלו את בעיית ההשמנה בישראל לפני או בעיקר אחרי היריון ולידה. לא מאמינים? תסתכלו על הפרסומת החדשה שלהם (ואף מילה על אתיופים בפרסומות)".

גולשים נגד קמפיין מטרנה של JWT ישראל
גולשים נגד קמפיין מטרנה של JWT ישראל
גולשים נגד קמפיין מטרנה של JWT ישראל
גולשים נגד קמפיין מטרנה של JWT ישראל
גולשים נגד קמפיין מטרנה של JWT ישראל
גולשים נגד קמפיין מטרנה של JWT ישראל

קרדיטים
קרדיטים JWT ישראל: מנכ"ל: יורם דמבינסקי משנה למנכ"ל: יהב דרייזין סמנכ"ל אסטרטגיה: שמוליק קיטייניק מנהל קריאייטיב: אסף כץ קופי: נועם קראוזה סופרווזרית: שירלי אנגל תקציבאית: שרונה אילן פלנרית: נועה נחימוביץ מנהלת הפקה: שרון בן דוד

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

29 תגובות לפוסט

29 תגובות

  1. מבין המקופחים המקצועיים, אלה שלא מפספסים אף הזדמנות להרגיש מקופחים ומופלים לרעה, שאת רגשי הנחיתות, השנאה והאגרסיביות האינהרנטית שלהם מפנים עכשיו כלפי האשכנזים, רבים מאד נשואים לאשכנזים… זה ממש נוח להתחתן עם אשכנזי עשיר שפוט ונאיבי שקל לתמרן אותו, לשדרג את המעמד ואז להתחיל למיין מי טוב ומי לא…
    עם היד על הלב, מה הייתם היום אילולא האשכנזים?
    מה הייתם היום, אילולא היו מביאים אותכם הנה, נותנים לכם חינוך, מגורים, כסף, עבודה, רפואה מודרנית ופותחים בפניכם הזדמנויות שלא יכלתם אפילו לדמיין במקומות שלכם?? ומי נתן לכם את כל זה? לא האשכנזים?? כשהאשכנזים אותם אתם כל כך שונאים הגיעו לכאן, ממש לא על מרבד קסמים, לא חיכתה להם לא דירה (אפילו לא בשיכון ולא במעברה), לא בית ספר, לא רופאים, לא כספים ואפילו לא עובדות סוציאליות שלימדו אותם להשתמש בשירותים ולהתרחץ… אף אחד לא חיכה להם פה, והם בנו הכל מאפס ב- 10 האצבעות שלהם- ואם הם הצליחו בזה, זה היה רק בזכות הרוח והסטנדרטים האשכנזיים והאירופאיים שלהם, בהם אתם כל כך מזלזלים היום.
    עם היד על הלב, איפה הייתם היום אם הייתם נשארים בעירק, מרוקו, אלג'יר וכל המקומות האלה שהיום, מתוך הנוחות והבטחון בהן עטפה אותכם החברה הישראלית, אתם פתאום כל כך מתגעגעים אליהם?
    אולי מתבקשת פה קצת צניעות?
    אבל בעצם, צניעות זה מאפיין של התרבות המערבית עליה אתם יורקים באגרסיביות, הבורות וההתלהמות הכל כך אופיינית שלכם.

  2. המזרחיים המקופחים המקצועיים (רק הם, כי יש גם הרבה מזרחיים אחרים שסתם חיים את חייהם כמו כולם) פיתחו ממש וירטואוזיות בלנסות להטיל על אחרים (במקרה זה האשכנזים) את האחריות על הכשלונות והתת רמה שלהם. לא זוכר מי אמר את זה, אבל כבוד זה משהו שמרויחים אותו, ולא סוחטים אותו.
    השנאה שהם מבטאים כלפי האשכנזים עושה לי ממש צמרמורת. זו הגזענות האמיתית.

  3. עד שהגבת על הפרסומת לא הבנתי את העלבון.
    אבל עכשיו אני מעריך את כל התימניות שהתחתנו עם אשכנזי כדי להחליף שם משפחה…מתוך פריציפ של לשנות מותג…האהבה באה על הדרך העיקר לצאת לדרך חדשה.

  4. הגזענים הם כנראה באמת אנשים מוגבלים,
    כשאין להם טיעונים משכנעים או דברי חוכמה וטעם לומר יש להם נטיה לצעוק
    ״ מתבכיינים…״ בכך לנסות להבהיל ולהשתיק כל מי שחושב אחרת מהם, ואכן זה כמעט מצליח להם.
    הם סובלים מנכות שלא מאפשרת להם לראות גוונים אחרים של דתות ,צבעים, ומינים… הם התקבעו להם בשלב האגוצנטרי ומסוגלים לראות רק את עצמם והדומים להם.

  5. חנה ,אז מה את אומרת שזכות ההתבכיינות שמורה רק לקבוצה דפוקה אחת באוכלוסייה ו/או רק לממורמרים שדומים לך .
    התגובה שלך חושפת פרצוף לא מאוד מחמיא של אישה שסובלת מצרות עין ןצרות אופקים וגזענות.
    העובדה שאתם המזרחים קורבנות של אי שיוויון אינו נותן לכם לגיטימציה לפגוע בקבוצות מוחלשות אחרות , ואם לדעתך זה המזור לקיפוח , הרי שאת עוד פחות חכמה ממה שאת נשמעת.
    ובעניין היהדות , יוצאי אתיופיה לא צריכים הכשר מגזענים כמוך על יהדותם! מבטיחה לך שהם יהודים טובים יותר מהרבה ״ יהודים לבנים״ במדינה הזאת, ומה שהם מקבלים (אם בכלל )זה בזכות ולא בחסד.
    הם אנשים שמחרפים את נפשם למען המדינה הזאת, ולא צריכים להוקיר תודה על שום דבר שנקנה בהקרבה שהם עשו ועושים למען ארצם.
    ונקודה למחשבה , יש קרמה ביקום . האם העוני והמסכנות בה את חיה לדברייך, הם לא האנרגיות הרעות של השנאה וצרות העין שאת שולחת ליקום שחוזרות אליך?
    תני טוב, קבלי טוב!!!

  6. חנה ,אז מה את אומרת שזכות ההתבכיינות שמורה רק לקבוצה דפוקה אחת באוכלוסייה ו/או רק לממורמרים שדומים לך .
    התגובה שלך חושפת פרצוף לא מאוד מחמיא של אישה שסובלת מצרות עין ןצרות אופקים וגזענות.
    העובדה שאתם המזרחים קורבנות של אי שיוויון אינו נותן לכם לגיטימציה לפגוע בקבוצות מוחלשות אחרות , ואם לדעתך זה המזור לקיפוח , הרי שאת עוד פחות חכמה ממה שאת נשמעת.
    ובעניין היהדות , יוצאי אתיופיה לא צריכים הכשר מגזענים כמוך על יהדותם! מבטיחה לך שהם יהודים טובים יותר מהרבה ״ יהודים לבנים״ במדינה הזאת, ומה שהם מקבלים (אם בכלל )זה בזכות ולא בחסד.
    הם אנשים שמחרפים את נפשם למען המדינה הזאת, ולא צריכים להוקיר תודה על שום דבר שנקנה בהקרבה שהם עשו ועושים למען ארצם.
    ונקודה למחשבה , יש קרמה ביקום . האם העוני והמסכנות בה את חיה לדברייך, הם לא האנרגיות הרעות של השנאה וצרות העין שאת שולחת ליקום שחוזרות אליך?
    תני טוב, קבלי טוב!!!

  7. אם לא תהיה אתיופית בפרסומת אז אמהות אתיופיות לא יוכלו להזדהות? הגיב:

    ואם לא תהיה אמא מזרחית אז אמהות מזרחיות לא יוכלו להזדהות? למה? כי אלו אמהות אשכנזיות?כי אמהות אשכנזיות זה זן אחר? אז מי הגזען פה?

  8. אני סתם לא אהבתי את הפרסומת כי היא צובטת בבטן וכואבת בלב לכל אישה שנמצאת בטיפולי פריון ארוכים בישראל.

  9. ולמה לא היו נשים ממוצא אסייתי? ולמה לא היו לבקניות? ולמה לא היו גברים?
    תמיד מישהו יקופח.
    אם לא הייתם מסתכלים על הפרסומת בעין גזעית וגזענית הייתם רואים פשוט בני אדם שמספרים על הילדים שלהם. ללא מיון גזעי של מי נמצא ומי חסר.
    אז די, באמת, די.

  10. סרטון מטופש שגורם יותר נזק מטוב,
    "פרובוקציה" עלובה בשקל.
    פעם הבאה תחשבו רגע

  11. אני מבינה שקשה לך להבין, אחרי הכל את צברית לבנה וכשאת צופה בפרסומות הכל הגיוני וטבעי לך (ה"בית הישראלי" של תנובה הוא דומה מאד לבית שלך ולמשפחה שלך). אנחנו קמים ואומרים שזה לא טבעי ולא הגיוני שיש רק אנשים לבנים בפרסומות כמו שאין רק אנשים לבנים ברחוב. אין פה עניין של איזה אמא אני, זה בכלל לא העניין. אני שלמה עם האמהות שלי ורוצה שהבת שלי תגדל לאידיאל יופי שגם היא תוכל להתחבר אליו.
    תבינו- הפרסומת של מטרנה היא רק א-ח-ת מיני רבות. האישו הוא לא מטרנה האישו הוא הפרסום בישראל. הפעם עשו פרסומת תגובה למטרנה, בפעם הבאה לתנובה ולויסוצקי (שאגב כבר מזמן מוחרמים אצלנו בבית)

    כל תגובות הנגד הנוספות לכתבה פשוט מגוחכות, כל מי שחושב לכתוב "אכלו לי שתו לי" שיבין שהוא גזען ויחיה עם עצמו.

  12. תפסיקי לבכות. הסיבה ש"מזרחים מתגזענים" כפי שקראת לזה, היא כי גזענים הם גזענים.
    הדבר היחידי ללא גזענות היא גזענות, תתפלאי אבל היא קיימת אצל כולם ללא הבדל גזע, מין, דת ונטייה מינית.
    אני מזרחית ובעד המאבק האתיופי. אל תדברי בשמי בבקשה.

  13. אוהבת את כולכם. תהיו גאים במי שאתם. ואתן יפות ומוכשרות, ובאמת שהפרסומת לא נראת פוגענית. וחבל על הרעש. זה לא אומר שאם לא שמו אתיופית אז אתן לא בסדר, או משפחתיות. בפנים איך את מרגישה? את יודעת שאת אחלה אמא שבעולם, שאת מדהימה עם הילדים… אז מה אכפת לך מי בפרסומת. אין לי ספק שיתיחלו לשנות עכשיו, אבל אל תפגעו, בהחלט מיותר. כי אני רואה אמהות אתיפיות והן מדהימות, והילדים מתוקים להפליא. אני מחייכת אליהן הן אליי ובלי שום קשר לצבע עור, זה פשוט נפלא להיות נחמד ולכבד כל אדם באשר הוא. אנחנו בנינו צריכים לדעת לשנות את ההתנהגות, את הגישה ולשפוט אדם לפי אופיו ולא לפי צבע ומוצאו.

  14. גזענות!!
    אין צבע שחור בדגל ישראל,
    דורש להחליף את הפסים הכחולים בשחור, זה לא הוגן

  15. אתיופים, תרימו את הראש, היום זה מטרנה, השלב הבא זה הוליווד!
    50% שחורים ולבנים לכל קאסט, יאללה קדימה

  16. והנה שוב הופכים את המזרחים והאתיופים למסכנים.
    פשוט עליבות ובושה. תחפשו משהו יותר חכם להיתפס עליו.

  17. לפני שאתה ספרדי גאה ולבן אתה גזען עלוב וטיפש. אנשים שכמותך שמקבלים אורגזמה מלהגיד "מתבכיינים" דוחים אותי! לא מתבכיינים, מבקשים לשנות מה שצריך לשנות.

  18. גם על זה אתם מתבכיינים עכשיו ?
    תמיד התרגלנו לאכלו לי, שתו לי שלכם, אבל עכשיו אפילו מטרנה ?
    תגידו לי, אתם נורמלים ?
    חבורה של בכיינים בשכר, ממש מקוננות.
    אח"כ מתפלאים שלא אוהבים מזרחים.

    ספרדי גאה ולבן – לא מזרחי

  19. אני בהלם איך אנשים מסרבים לראות את המציאות כפי שהיא. טלויזיה והמסרים שמופיעים בה הופכים לתכתיבים חברתיים ומשפיעים על התת מודע שלנו. לא צריך להיות גאונים בשביל זה. קראו מחקרים תעשו טובה. העיקר שאיזה דוגמנית מופיעה בחצ עירום בפירסומות נשים מזדעקות. ממש צביעות.
    תשארו איםה שנח לכן נשים מתכחשות.. יש כאחה שלא מוכנים לחיות בעולם צר שבו יש רק גוון אחד של האוכולוסיה.
    כולן בפירסומת בהירות עור והמזרחית הממוצעת היא לא בהירת עור ובטח של האתיוםית הממוצעת. הלובן מופיע בכל מקום בטלויזיה גם בפרסומת לשניצל. כאילו רק ילדים בהירי שיער אוכלים שניצלים.
    יש מסרים שמגיעים אלינו למח גם בלי מלל.
    יש על כך מחקרים ולמדנו זאת באוניברסיטאות… אז בואו לא ניתמם בבקשה.
    אנשים בהכחשה!

  20. פעם היה פירסומת של אורנג אים כל העדות בעולם היה פירסומת יפה חבל לא עושים כול הפירסומות ככה תלמדי מאורנג

  21. הסרטון של מטרנה מייצג גם שחומות עור, גם "מעורבות" – כמו רבים רבים מהחברה הישראלית. אולי לא מספיק אבל עם כל הכבוד ,הסרטן שעשיתם לא מייצג כלל 50 אחוז מהאוכלוסיה.

  22. הדבר היחיד שמנופח ומטופש פה זה התגובה שלך נימאס שכול השחקנים בפרסומות הם תמיד כימעט לבנים גם למיזרחים מגיע שיראו אותם בפרסומות ווואלה אין לא אני לא רוצה ליקנות מיחברה שלא משלבת אצלה מיזרחים בפירסומת. אני חושב שצריך לשים בכול פירסומת גם מיזרחי וגם אשכנזי או לפחות רק מיזרחי כי יש תחושה של קיפוח כאילו לא עשינו שלוש שנים צבא ולא משלמים מיסים וחשמל וחוגים לילדים אנחנו לא אזרחים סוג ב אנחנו רוצים שגם לנו יהיו פירסומות חלאס כבר נימאס לנו כואב הלב על הילד שרואה פירסומת של מטרנה ואומר אבא אני לא טוב כי אני לא אשכנזי לבן?" די כבר אים לא עושים פרסומת אים מיזרחים שלא יעשו בכלל

  23. במשך שנים חילחלו לתת מודע דרך הפרסומות שרק לבן זה יפה… תינוקות לבנים נשים בלונדיניות גברים במראה ארופאי למעט פרסומות לחומוס או לניקיון שם שמים באופן די ברור את ה"שחורים" שבחבורה… אני חושבת שהמהפיכה התודעתית הזו היא ברכה לדור הבא. גיזענות במסווה היא המסוכנת ביותר כי היא מחלחלת אט אט דרך מסרים סמויים. החבר'ה האלה שמעוררים את המודעות לנושא הזה עכשיו מבחינתי הם הילד הקטן שצעק המלך הוא עירום… החלומות שמשדרים בפרסומות שייכות לכל הנפשות. צריך לשים סוף לחברות שמאדירות רק לבן ולהחרים את מוצריה.

  24. אין כאן שום תחושת קיפוח- להפך. אנחנו מאד אוהבים את עצמנו וגאים בצבע העור שלנו ולכן נלחמים על ייצוג הולם.
    חנה- לא ידעת לזהות את מוצאן העדתי של הנשים אבל יכולת לזהות שכולן לבנות, נכון?
    האם כשאת הולכת ברחוב את רואה רק אנשים לבנים? רק ילדים ג'ינגים?
    הבת שלי שהיא חצי חצי וכרגע "למזלה" מאד לבנה ובעלת שיער בהיר, תגדל ותשתזף ותרגיש שהיא פחות יפה/מוכשרת/חכמה מבנות לבנות בגלל שזה מה שמראים לנו בטלויזה.
    הפרסומת החדשה של תנובה לשבועות- "משפחה ישראלית"- משפחה של אנשים לבנים. זה מה שמוכרים לנו כ"ישראלי".
    אז די!

  25. אייטם מנופח ומטופש. גם אני כאמא טריה לבית טוניזאי-טריפוליטאי לא מחפשת את הייצוג הבכייני והכה מסכן הזה. אולי הכותב מבקש שמעתה כל חברה המבקשת לשווק מוצר תפיק מספר פרסומות מקבילות אשר יקיפו ויכללו את כל קשת העדות בארץ (ובל נשכח גם את העובדים הזרים), או שלחילופין תופק לכל מוצר פרסומת אחת שתכלול את כלל העדות והצבעים ובסיומה כולם יחזיקו ידייים וישירו את התקווה? אם כך, אני דורשת לתבוע לדין כל פרסומת של כל חברה שהיתה אי פעם.
    פגעו לכם בציפור הנפש? תתבגרו.

  26. בפרסומת של מטרנה היו נשים שלא ידעתע לזהות את מוצאן העדתי. לגבי האתיופים, הסתפחתם ליהודים וקיבלתם תקציבים אדירים על חשבון אוכלסיות מוחלשות כמוני. אין לי סמפטיה לסחטנות הרגשית שלכם. אני עניה חצי מזרחית ועובדת כל חיי, לא קיבלתי הקלות מטורפות בפסיכומטרי ודיור חינם כמו חלק מהמכרים האתיופים וגם לא תפרו לי גובים מכניסים בעמותות או במשרדי ממשלה. הסיבה שמזרחים מתגזענים כנגד האוכלסיה הסחטנית הזאת,כי ההטבות הן על חשבונם. אז לא ניתן לומר את הביקורת בפומבי, אבל זאת האמת.

  27. גם אני לבנה, אבל נולדתי כאן בארץ, צברית. נו… ואתמול מישהו החליט שאני רוסיה, לא שאכפת לי אבל אמרתי לו שזה שאני לבנה לא אומר שאני רוסיה או שלא נולדתי כאן בארץ.

    כולנו יהודים, כולנו צריכים לאהוב ולכבד אחד את השני. לא צריך לעשות כזו בפרובוקציה על פרסומת שהראתה נשים לבנות. ואם היו רק בלונדיניות ולא עם שיער שחור, גם אז היו קמות נשים …

    מספיק, באמת מספיק להרגיש מקופחות, אתן מקסימות כפי שאתן, שחורות, לבנות, בלונדיניות, בעלות שיעור שחור, אדומני וכו'…
    דייייייי עם חוסר הביטחון. תפסיקו. ולא, אני לא עובדת במטרנה ולא קרובה לזה, פשוט מכעיס לקרוא שאתן נעלבות. אין סיבה. אין סיבה. אתן מקסימות כפי שאתן ולא צריך פרסומת עם נשים כהות. וחוץ מזה, חומוס זה טעים, ומראה את הישראליות שלנו. אז… תחשבו על זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים