נוסעת זועמת

מזבלה

פוסט אורחת מאת: א, בתגובה לתחנות החדשות של JCDecaux (קליק לפוסט).

בעקבות פוסט הפאר על התחנות בתל אביב. תרשו לי כנוסעת מתמידה להגיב… כמי שנוסעת בתחבורה הציבורית באופן תדיר, בין אם בחורף או בקיץ. בפעם הראשונה שנחה עיני ולאחר מכן רגלי בתוך המבנה המגוחך, הייתי בטוחה בעובדה אחת – מי שבחר בתחנה ואף האחד שהגה אותה, מעולם לא נסע בתחבורה ציבורית או באם נהייה יותר זהירים, כף רגלו לא דרכה בתחנת אוטובוס זה שנים.

יסכים איתי כל בר דעת, כי מלבד סימון מקום עצירת האוטובוס, משמשת התחנה גם מקום המתנה לנוסעים, כזה המשמש מקום מסתור מהגשם והרוח בחורף ומהשמש הקופחת בקיץ. תחנת האוטובוס המתהדרת במודרניות חדישה ובפלצנות נהדרת, בוודאי שאינה עונה על צרכים אלו. מבנה התחנה פתוח בכל תחתיתו, מה שמאפשר למי הגשמים להיכנס ולהרטיב את נעליהם, רגליהם, גרביהם, ברכיהם, של אלו שעל לא עוול בכפם נאלצים להתנייע גם בחורף הקר באוטובוס. גם למעלה אין מזור. התחנה פתוחה משני צידיה בחלק העליון.

תחנות האוטובוס הישנות
תחנות האוטובוס הישנות

כאילו אמר לעצמו היזם: "אם יירטבו למטה לפחות אתן להם שמץ של איזון" ומכאן שלא רק שרגליך מתבוססות במים שלא מפסיקים מלזלוג אליך, אלא גם ראשך לא מוצא לו פינה חמה. ובאשר לרוחות המנשבות? על מנת לשוות לתחנה מראה אף יותר "הייטקי" , "מודרני" וכמובן ראוי לחברות המפרסמות עליה (שמלכתחילה היה ברור שהן העומדות בבסיס העניין) הקיר הימני של התחנה חתוך באמצעו. ומה הדבר אומר? ובכן לא רק שלגשם יש אפשרות להיכנס ולהפר את מנוחת אותם המעוניינים להמתין לאוטובוס, אלא שעל הנוסע המתמיד לשכוח גם מאיזו פינה שקטה מרוחות והסיבה ברורה, הקיר שבעבר הגן על הנוסעים מפני הרוחות לא קיים יותר.

לוגו JCDecaux
לוגו JCDecaux

ובתקופת הקיץ? תחנה העשויה כולה זכוכית שקופה ונהדרת, המנצנצת לה תדיר עת היא מבריקה מצחצוח והברקה, היא גם תחנה אשר קטן הסיכוי שתגן על הממתינים בה מפני השמש הקופחת. כאילו אמרה לנו העירייה, כי תמורת כמה ג'ובות ממשרד פרסום כזה או אחר היא תשכח כליל לשם מי מיועדת התחנה ומהו שימושה "מה?" ישאל ראש העיר "התחנה היא לנוסעים?" רבותי, לא בכדי אנו נוסעים בתחבורה הציבורית. זו נועדה לנו. אותם שהחליטו מבחירה או שכלכלת המדינה החליטה עבורם ,כי רכב לא יראו גם בעוד 20 שנה. וכל עוד אנו מחויבים להגיע ממקום למקום בעזרת קווי התחבורה הציבורית, מן הראוי שכאשר בוחרים תחנה יעלו על נס בראש ובראשונה את ההתחשבות בנו, הנוסעים ולא במפרסמים או בנראות התחנה.

ונסיים ב – "אל תסתכלו בקנקן אלא במה שיש בו". הווה אומר: אם מי מהמשבחים היה משתמש בתחנה ולא רק רואה אותה ברכבו החולף, ספק אם היה מגדיר אותה דבר טוב. ממני, נוסעת זועמת!!!!

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

11 תגובות לפוסט

11 תגובות

  1. הנוסע הקטן כבר מזמן לא העניין פה, את זה אפשר היה להבין לפני שנים, עת חברות האוטובוסים החביבות מצאו לנכון לכסות לנו את החלונות בפרסומות. כי לא מספיק שאחנו נוסעים באוטובוס כמו פראיירים וחושבים על איכות הסביבה וחשבון הבנק שלנו, חשוב לדפוק אותנו עד הסוף ולקחת לנו גם את הנוף. עכשיו יש לנו תחנות שגם לא מגינות עלינו ממזג האוויר וגם מאפשרות רק שלושה מקומות ישיבה. שלא לדבר על מפות האוטובוסים שנעלמו כליל, אולי הן תפסו מקום יקר של פרסומת כלשהי.

  2. [Comment ID #30304 Will Be Quoted Here]

    אבל הם כנראה פתרון רע לקארלסים.

    לא מכיר את התחנות האלה כי אינני מזדמן לתל אביב כמעט, אבל על פניו נשמע לי רע שחברות פרסום היא זו שמציבה תחנות אוטובוס ומכוונים. לדעתי יכול לגרום לשים את הפרסום הרבה לפני הנוסעים בשיקולי העיצוב והבניה. ובכלל, שהעיריה או המועצה או הפלך או הפחוה (או כל שיטת חלוקה מכל סוג של שלטון שעבר פה באלפיים שנה האחרונות) או אפילו חברות התחבורה הציבורית יטחבו את היד לכיס ויספקו פתרונות הולמים לנוסעים בתחבורה הציבורית. פתרונות שיציבו את הנוסע בראש סדר העדיפויות.

  3. [Comment ID #30303 Will Be Quoted Here]

    לדעתיהחלוקה למקומות ישיבה היא פתרון זול נגד הומלסים. (עדיין גרים בת"א)

  4. בדיוק מה שחשבתי כשקראתי או-אז את הפוסט ההוא על התחנות החדשות.
    והרשו לי להוסיף גם:
    הספסל המחולק של התחנות החדשות. בשביל מה לחלק אותו עם פסי מתכת בולטים? או שתחלקו אותו למושבים נפרדים נוחים, או שתשאירו אותו ספסל אחד ארוך שאפשר להתיישב עליו בחופשיות. פסי המתכת האלו גם לא מייצרים מושבים נפרדים, ומצד שני לא מאפשרים לשבת כמו שצריך כי הם מגבילים את מקום ההתיישבות ונתקעים בגוף כל הזמן.
    נראה שהשדרוג היחידי שנעשה בתחנות האוטובוס הוא בהפיכתן לשטחי פרסום טובים יותר. והנוסעים? שיקחו מונית ויפסיקו להתבכיין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים